[Fedora] News proxy med user authenticatio~
Fra : D

Dato : 22-01-07 21:12

Jeg har belyst problemet i et par tidligere emner men har ikke kunne finde
svar på det.
Fra min laptop vil jeg meget gerne kunne tilkoble mig en news server, uanset
hvilken internet forbindelse jeg er på. Jeg har vha. en VMWare installeret
en Fedora og har prøvet med de par news proxies jeg kunne finde på Fedora
(newscache og leafnode) men begge kan ikke finde ud af, at autorisere en
bruger. Det er ikke en løsning, at have en åben news proxy og så lukke af på
IP nummer niveau.

Findes der virkeligt ikke en fungerende og helt simpel news proxy til Fedora
som kan autorisere en bruger?

Jeg ved, at innd ville kunne løse det men jeg synes det er overkill.

Andre forslag (eller evt. en løsning på hvorfor newscache ikke fungere som
den burde)?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-01-07 21:30

On Mon, 22 Jan 2007 21:12:14 +0100, D wrote:

> Jeg ved, at innd ville kunne løse det men jeg synes det er overkill.

Hvordan ville du løse det med inn?

> Andre forslag (eller evt. en løsning på hvorfor newscache ikke fungere som
> den burde)?

ssh til din maskine derhjemme og kør newsklienten remote dér, i stedet
for på laptoppen?

Mvh.

--
"Subdued flamboyance" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : D

Dato : 22-01-07 21:54

> Hvordan ville du løse det med inn?

Tjaa, den skal vel synce med én eller andet server, så det er jeg da ikke i
tvivl om at den kan.

> ssh til din maskine derhjemme og kør newsklienten remote dér, i stedet
> for på laptoppen?

Det er vist ikke så praktisk.
FreeBSD har nntpcache som bare køre derudaf, med bruger autorisation, men
desværre er den ikke en del af Fedora.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 22-01-07 23:27

Adam Sjøgren wrote:

> ssh til din maskine derhjemme og kør newsklienten remote dér, i stedet
> for på laptoppen?

Alternativt ssh port forwarding.

Knus
Regnar