Probemer med at starte Mysql på freebsd
Fra : Morten Jensen

Dato : 22-01-07 18:59

Jeg er ved at sætte en mail server op.

Jeg bruger Freebsd 6.2 og Mysql 5.0.27.

Jeg følger denne guide http://www.aasimon.org/mailserver/

Når jeg når til punkt 3.2, går jeg i stå, da jeg ikke kan få lov til at
starte mysql.

Nogle bud

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 22-01-07 19:04

Morten Jensen wrote:
> Når jeg når til punkt 3.2, går jeg i stå, da jeg ikke kan få lov til at
> starte mysql.
>
> Nogle bud

lad os høre hvad du får af fejlmeddelelser.

--

Hasse R. Hansen
ramlev.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-01-07 19:07

> lad os høre hvad du får af fejlmeddelelser.

Jeg får intet.

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-01-07 19:14

> lad os høre hvad du får af fejlmeddelelser.

mail# /usr/local/etc/rc.d/mysql-server start
mail#

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-01-07 12:41

On 2007-01-22, Morten Jensen <mortenu@hotmail.com> wrote:

| mail# /usr/local/etc/rc.d/mysql-server start
| mail#

Hehe, sjældent services rent faktisk skriver fejl der hvis de giver
fejl. Konsultér /var/log/syslog i stedet.

--
Bo Simonsen | http://bo.geekworld.dk
Datamatiker, stud.scient | bo@geekworld.dk

"The question of whether computers can think is like the question of
whether submarines can swim. "

-- Dijkstra

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 23-01-07 17:28

On 23 Jan 2007 11:41:03 GMT, Bo Simonsen wrote:

> Hehe, sjældent services rent faktisk skriver fejl der hvis de giver
> fejl. Konsultér /var/log/syslog i stedet.

Eller mysql's egen logfil i dens data dir.
/hjj

Fra : Bo Simonsen

Dato : 23-01-07 18:21

On 2007-01-23, Hans Jørgen Jakobsen <hjj@wheel.dk> wrote:

| Eller mysql's egen logfil i dens data dir.

Well syslog burde give gevinst selv hvis der er permissions problemer på
mysqls datadir. Gør dens egen nok ikke. :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-01-07 19:15

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 22-01-07 19:49

On Mon, 22 Jan 2007 18:58:30 +0100, Morten Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg følger denne guide http://www.aasimon.org/mailserver/
>
> Når jeg når til punkt 3.2, går jeg i stå, da jeg ikke kan få lov til at

Nyere freeBSD/mysql startscripts kræver et par variable i /etc/rc.conf:
mysql_enable="YES"
mysql_dbdir="/data/db/mysql"
/hjj

Fra : Michael Rasmussen