lvm problemer - repost pga news server pro~
Fra : Jacob

Dato : 20-01-07 19:21

Hej Ng.

Jeg sidder og leger lidt med lvm2 og software raid i vmware inden jeg
slipper det løs på mit fysiske setup...

Jeg er dog rendt ind i et lille problem... Jeg har fint et raid 5 kørende,
med et VG1 ovenpå og deri en masse partitioner.

Problemet opstår når jeg sætter to eller flere diske mere i serveren, og
laver et raid1 eller 5, og derefter forsøger at lave en vgextend VG1
/dev/md1, dvs at extende min volume group, med de nye diske jeg har sat i...
Selve kommandoen virker også fint og jeg kan lave partitioner, men lige så
snart jeg rebooter får jeg kernel panic... noget med at den ikke kan finde
harddiskene?...

Se http://thezub.dk/stuff/txt/fejl.jpg

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt

CentOS v. 4.4