Slå en microfon fra i ALSA opsætn
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 20-01-07 17:16

Hej NG

Jeg har en bærbar, hvor at der er en microfon i selve bærbaren. Denne
microfon tæller som en microfon i alsamixer.
Så har jeg en microfon som jeg sætter til i JACK-stikket og denne tæller
også en microfon.
Dvs. at begge microfoner kan være tændt på samme tid og kan styres
individuelt.

Problemet er bare at programmer altid vælger microfonen i bærbaren.

Er der en opsætningsfil jeg kan pille i og tage denne ud?
Versionen er v1.0.14rc1

Systemet er gentoo.hvor alsa ikke er compilet med i kernen, men er dog
compilet fra portage.

Hilsen
- Jesper