Konfigurering af INN
Fra : D

Dato : 20-01-07 01:39

Jeg har installeret INN på min server. Det er meningen, at den skal fungere
som relay-server således, at jeg kan logge på fra hvor som helst og så få
adgang til de danske områder.
Jeg har fået den til, at kunne se de nye konferencer jeg opretter - f.eks.
dk.edb.system.unix og jeg kan så subscribe til den. Men jeg får ingen
meddelelser i den?

Hvad er det lige jeg overser? Cybercity pusher selvfølgelig ikke nye indlæg
ud til min server men hvordan relayer jeg bare forespørgslen videre til
deres server?

Fra : D

Dato : 20-01-07 02:30

> Hvad er det lige jeg overser? Cybercity pusher selvfølgelig ikke nye
> indlæg ud til min server men hvordan relayer jeg bare forespørgslen videre
> til deres server?

Jeg har nu hentet "suck", da Cybercity åbenbart ikke tillader "newnews" og
jeg kan se, at når jeg køre en "suck news.cybercity.dk", så køre den alle
indlæg igennem (jeg har p.t. kun én konference tilmeldt). Men når den så er
færdig, sker der ikke mere - jeg kan ikke se de nye indlæg på min egen
server? Skal jeg køre ét eller andet for at gøre dem synlige?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-01-07 09:01

"D" <d@REMOVE.invalid.xyz> writes:

> [...]
>færdig, sker der ikke mere - jeg kan ikke se de nye indlæg på min egen
>server? Skal jeg køre ét eller andet for at gøre dem synlige?

Hvis du henter dem som rnews-bundles, skal du køre "rnews -U" for
at INN opdager dem. Det forudsætter naturligvis, at de ligger et
sted, hvor INN kan finde dem - /usr/local/news/spool/incoming er
standarden.

INN er ikke noget, man sætter op på en eftermiddag. Det er en
rigtig god ide at lære INSTALL-filen. Den har en masse tips &
tricks til f.eks. hvilke overview og storage methods, man skal
bruge afhængig af ens setup.

Når det er sagt, så er newsx et rigtig godt alternativ til
suck. newsx er skrevet direkte til INN, så meget af bøvlet med
suck kan undgås. Desuden er den så integreret, at den selv
læser INN's newsfeeds.

Den kan skaffes her: http://www.kvaleberg.com/newsx.html

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-01-07 04:30

> [...]

> som relay-server således, at jeg kan logge på fra hvor som helst og så få

Det bruger jeg sunsite.dk til.

Den funktionalitet du efterspørger har jeg tidligere brugt leafnode til.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : D

Dato : 22-01-07 20:38

> Den funktionalitet du efterspørger har jeg tidligere brugt leafnode til.

Den kan desværre ikke autorisere en bruger og det har jeg brug for, hvis jeg
skal bruge den ude i verden.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 20-01-07 06:24

D wrote:
> Hvad er det lige jeg overser? Cybercity pusher selvfølgelig ikke nye indlæg
> ud til min server men hvordan relayer jeg bare forespørgslen videre til
> deres server?

Jeg bruger nntpcache til det formål.

http://iq.org/~proff/nntpcache.org/

Er med i bl.a. Debian som standardpakke.

Knus
Regnar

Fra : D

Dato : 20-01-07 15:07

> Jeg bruger nntpcache til det formål.
> http://iq.org/~proff/nntpcache.org/

Tak, den bruger jeg også nu - den er væsentligt nemmere at forstå end INND

Fra : D

Dato : 20-01-07 15:26

> Tak, den bruger jeg også nu - den er væsentligt nemmere at forstå end INND

Jeg kan se, at nntpcache ikke findes til Fedora Core 6 - hvad er der
tilsvarende dér (når det blot skal være en nem proxy)?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-01-07 07:17

D skrev:

> [...]
> Jeg har fået den til, at kunne se de nye konferencer jeg opretter
> - f.eks. dk.edb.system.unix og jeg kan så subscribe til den.

Du kan evt. forsøge at få et streaming feed hos en af dem der
annoncerer på <http://peering.usenet.com/>. Det kan dog typisk være
svært at få et feed hvis man ingen har i forvejen, så du skal måske
væbne dig med tålmodighed.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-01-07 00:55

> Den kan desværre ikke autorisere en bruger og det har jeg brug for,
> hvis jeg skal bruge den ude i verden.

Du kan evt. sætte den til kun at tillade lokale forbindelser og så
tilslutte via en ssh-forbindelse a la: ssh -Nf 1119:localhost:119
din-newsserver-med-ssh
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Dapper & Debian Sarge