styre cpu load
Fra : Jesper Vels

Dato : 17-01-07 14:49

Hej

Jeg burger noget regne program i linux som med tilpas meget data bruge
100% cpu load i ja et pænt stykketid. Da der er andre der bruger linux
maskinen samtidig er det ik helt fair jeg napper alt kraften. Kan man
på en måde styr sådan en bruger max må bruger x% cpu load? eller
andre metoder til det begrænse sådan man ikke er ude i at et
program/bruger bruger 100% cpu load?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-01-07 14:53

"Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> writes:

> [...]
> på en måde styr sådan en bruger max må bruger x% cpu load? eller
> andre metoder til det begrænse sådan man ikke er ude i at et

Kan du ikke bare nice'e dit program?

Check nice(1) og renice(1).

--
Jacob - www.bunk.cc