3 datacard og PPP
Fra : Morten Lund

Dato : 16-01-07 17:58

Hej

Jeg har lånt et 3G-datacard af firmaet og vil gerne have det til at virke
under Linux. Og det gør det såmænd også. jeg kan i dmesg se at den finder
et device, når jeg sætter kortet i, og den opretter de rigtige devices
i /dev. Jeg kan sågar 'chatte' med modemet via minicom og AT-kommandoer.

Men så stopper legen også her. For jeg mangler info udbyderen, "3" om
opkaldsnummer osv. Nogen her der har et ppp-chat-script jeg kan låne lidt
fra?

Deres hjemmeside er desværre ikke særlig informativ. Telefonservice: Tjah,
jeg vil også gerne have det til at virke inden det bliver sommer.

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 16-01-07 18:52

On Tue, 16 Jan 2007 17:57:46 +0100, Morten Lund wrote:

> [...]
>
> Men så stopper legen også her. For jeg mangler info udbyderen, "3" om
> opkaldsnummer osv. Nogen her der har et ppp-chat-script jeg kan låne lidt

Her er et der virker med gprs - ved ikke om du kan bruge det til noget.

TIMEOUT 5
ECHO ON
ABORT '\nBUSY\r'
ABORT '\nERROR\r'