grafikkort driver i Ubuntu
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-07 00:57

Hej gruppe

Jeg har lige prøvet at installere Ubuntu 6,10 og de seneste opdates den
foreslår.

Men opløsningen på skærmen kan kun sættes til 1024x780, hvor skærmen
er lavet til 1280x800
graffikkortet er følgende:

Intel 940GML/945GM Integrated graphics controller
Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 950

Er der nogen der ved hvordan jeg for dette til at virke?

Nogen der måske i samme ombæring kan hjælpe med en god
medieplayer/opsætning som kan afspille stortset alt video og lyd?!

Kan ikke engang spille Mp3 som det ser ud til, siger der mangles codecs.

Takker for hjælp, Mvh. Bjarke

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-01-07 02:07

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 950
>

> Er der nogen der ved hvordan jeg for dette til at virke?

Jeg vil ikke love dig at linket virker,
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=326864&highlight=Intel+940GML%2F945GM+Integrated+graphics+controller
Hvis linket ikke virker, så registrer dig ved ubuntuforum.org
og søg på
"Intel 940GML/945GM Integrated graphics controller" uden gåse øjne,
så skulle du gerne havne det samme sted. Jeg personligt har haft
en del gavn af Ubuntuforum.org

> [...]
> medieplayer/opsætning som kan afspille stortset alt video og lyd?!
>
> Kan ikke engang spille Mp3 som det ser ud til, siger der mangles

Prøv at søge på automatix. Det giver dig et program med en grafisk
bruger hvor du installere programmer af eget valg.

mvh
Henning