/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Fejlmelding i W2K logbog
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 27-01-07 23:31

Hej

Jeg har i længere tid haft en fejlmelding i W2K-loggen på min Thinkpad:

Den ses i Computeradministration -> Computeradministration (lokal) ->
Systemværktøjer -> Logbog -> Program, hvor der meldes denne Fejl

:
: Egenskaber for Hændelse
:
:-------------------------------------------------------------------
:
: Hændelse
:-----------
:
: Dato: xxxx Kilde: Userenv
:
: Klokkeslet: xxxx Kategori: Ingen
:
: Type: Fejl Hændelses-id: 1000
:
: Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
:
: Computer: computerens navn
:
:---------------------------------------------------------------------
: Beskrivelse:
:--------------
: Registreringsdatabasefilen kunne ikke fjernes. Hvis du har en central
: profil, kan dine indstillinger ikke replikeres. Kontakt
: administratoren.
:
: Detalje - Adgang nægtet. , Buildnummer ((2195)).
:---------------------------------------------------------------------

Så står der ikke mere, intet uddybende i den nederste rude i
dialogpanelet.

Det er sandsynligvis et program eller driver eller lignende der ikke blev
ordenlig afinstalleret. Ved at notere tidspunktet kan jeg se, at fejlen
opstår ved nedlukning. Det begyndte osse at ta' lang tid at lukke ned ca
på samme tid som meldingen begyndte at dukke op i loggen.

Men hvordan finder jeg frem til synderen? Der er ikke meget information
at hente i loggen.

Sysinternals Regmon kan sættes til at starte meget tidligt i boot
processen og logge tilgang til registreringsdatabasen, men jeg har brug
for noget der logger hvad der sker når jeg lukke computeren ned.

Findes der en utility, der kan det?

PFT.

 
 
Axel Hammerschmidt (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 28-01-07 02:03

On lø, 27 jan 2007 22:30:39 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> Hej
>
> Jeg har i længere tid haft en fejlmelding i W2K-loggen på min
> Thinkpad:
>
> Den ses i Computeradministration -> Computeradministration (lokal) ->
> Systemværktøjer -> Logbog -> Program, hvor der meldes denne Fejl
>
>:
>: Egenskaber for Hændelse
>:
>:-------------------------------------------------------------------
>:
>: Hændelse
>:-----------
>:
>: Dato: xxxx Kilde: Userenv
>:
>: Klokkeslet: xxxx Kategori: Ingen
>:
>: Type: Fejl Hændelses-id: 1000
>:
>: Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
>:
>: Computer: computerens navn
>:
>:---------------------------------------------------------------------
>: Beskrivelse:
>:--------------
>: Registreringsdatabasefilen kunne ikke fjernes. Hvis du har en central
>: profil, kan dine indstillinger ikke replikeres. Kontakt
>: administratoren.
>:
>: Detalje - Adgang nægtet. , Buildnummer ((2195)).
>:---------------------------------------------------------------------
>
> Så står der ikke mere, intet uddybende i den nederste rude i
> dialogpanelet.
>
> Det er sandsynligvis et program eller driver eller lignende der ikke
> blev ordenlig afinstalleret. Ved at notere tidspunktet kan jeg se, at
> fejlen opstår ved nedlukning. Det begyndte osse at ta' lang tid at
> lukke ned ca på samme tid som meldingen begyndte at dukke op i loggen.
>
> Men hvordan finder jeg frem til synderen? Der er ikke meget
> information at hente i loggen.
>
> Sysinternals Regmon kan sættes til at starte meget tidligt i boot
> processen og logge tilgang til registreringsdatabasen, men jeg har
> brug for noget der logger hvad der sker når jeg lukke computeren ned.
>
> Findes der en utility, der kan det?
>
> PFT.

Der er en forklaring her:

<http://tinyurl.com/22ufo>

Men desværre koster det $$ at læse med.

Axel Hammerschmidt (28-01-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 28-01-07 02:25

On sø, 28 jan 2007 01:03:06 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> On lø, 27 jan 2007 22:30:39 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
> wrote in dk.edb.system.ms-windows:
>
>> Hej
>>
>> Jeg har i længere tid haft en fejlmelding i W2K-loggen på min
>> Thinkpad:
>>
>> Den ses i Computeradministration -> Computeradministration (lokal) ->
>> Systemværktøjer -> Logbog -> Program, hvor der meldes denne Fejl
>>
>>:
>>: Egenskaber for Hændelse
>>:
>>:-------------------------------------------------------------------
>>:
>>: Hændelse
>>:-----------
>>:
>>: Dato: xxxx Kilde: Userenv
>>:
>>: Klokkeslet: xxxx Kategori: Ingen
>>:
>>: Type: Fejl Hændelses-id: 1000
>>:
>>: Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM
>>:
>>: Computer: computerens navn
>>:
>>:---------------------------------------------------------------------
>>: Beskrivelse:
>>:--------------
>>: Registreringsdatabasefilen kunne ikke fjernes. Hvis du har en central
>>: profil, kan dine indstillinger ikke replikeres. Kontakt
>>: administratoren.
>>:
>>: Detalje - Adgang nægtet. , Buildnummer ((2195)).
>>:---------------------------------------------------------------------
>>
>> Så står der ikke mere, intet uddybende i den nederste rude i
>> dialogpanelet.
>>
>> Det er sandsynligvis et program eller driver eller lignende der ikke
>> blev ordenlig afinstalleret. Ved at notere tidspunktet kan jeg se, at
>> fejlen opstår ved nedlukning. Det begyndte osse at ta' lang tid at
>> lukke ned ca på samme tid som meldingen begyndte at dukke op i loggen.
>>
>> Men hvordan finder jeg frem til synderen? Der er ikke meget
>> information at hente i loggen.
>>
>> Sysinternals Regmon kan sættes til at starte meget tidligt i boot
>> processen og logge tilgang til registreringsdatabasen, men jeg har
>> brug for noget der logger hvad der sker når jeg lukke computeren ned.
>>
>> Findes der en utility, der kan det?
>>
>> PFT.
>
> Der er en forklaring her:
>
> <http://tinyurl.com/22ufo>
>
> Men desværre koster det $$ at læse med.

Der var heldigvis osse hjælp at hente hos Bill

<http://support.microsoft.com/kb/837115>

I Øvrigt, sikke en oversættelse! Det mest besværlige i sådan en situation
er at finde ud af hvad den danske tekst i fejlmeldingen betyder og finde en
løsning med Google, fordi løsningerne til sådanne obskure fejl kun findes
på engelsk. Man sidder og gætter. Det var f.eks svært at finde ud af hvad
"kunne ikke fjernes" var på Engelsk. Jeg havde længe "could not be
deleted" i søgestrengen og det udelukker at man finder frem til den rigtige
fejlmelding på Engelsk.

Det er muligt Dansk Sprognævn er bekymret, men de sidder nok heller ikke og
skal finde ud af hvad fejlmeldingerne i den danske udgave af Windows
betyder.

Axel Hammerschmidt (30-01-2007)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 30-01-07 15:22

On sø, 28 jan 2007 01:24:43 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote in dk.edb.system.ms-windows:

> On sø, 28 jan 2007 01:03:06 GMT, Axel Hammerschmidt
> <hlexa@hotmail.com> wrote in dk.edb.system.ms-windows:

<snip>

>> Der er en forklaring her:
>>
>> <http://tinyurl.com/22ufo>
>>
>> Men desværre koster det $$ at læse med.
>
> Der var heldigvis osse hjælp at hente hos Bill
>
> <http://support.microsoft.com/kb/837115>

Men den løsning gør ikke noget ved den bagvedliggende årsag.

Lidt graven videre på nettet viste, at det sandsynligvis var de 3
tjenester:

Remote Access Auto Connection Manager
Remote Access Connection Manager
Telephony

og en Network via modem forbindelse i Netværks og opkaldsforbindelser der
var årsagen. De 3 første var sat til Manuel opstart i Tjenester, men to
af dem, Remote Access Manager og Telephony startede alligevel. W2K kunne
så ikke lukke dem ned når computeren skulle slukkes.

(Det passer jo osse med, at fejlen var noget med roaming)

Det første forsøg var at de-aktivere alle 3. Det bevirkede, at den
omtalte fejlmelding ophørte, men så kom der en ny fejlmelding, der iflg
det man kan læse sig til hos MS var resultatet af de-aktiveringen af
Remote Access Connection Manager.

Næste forsøg blev så, at sætte de 3 tjenester på Automatisk start. Så
forsvandt alle fejlmeldingene, men nu fik man en dialog om automatisk
call-back. Den skulle så indstilles til at holde kæft og så var alt i
orden.

Nu er der ikke længere fejlmeldinger i loggen. Men forløbet viser, at det
ikke altid er klogt at de-aktivere tjenester på W2K (eller Xp) som der er
folk der råder til, når man ikke har meget indgående kendskab til sit
system.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste