MS Windows
briani 27239
Bootable bhost/backup af C:?
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 12:45

Jeg har kigget på både Norton Ghost, UltraISO og Acronis, men er totalt
forvirret. Så vidt jeg kan se, kræves det at man laver en bootdisk med et
tredie program?

Altså: jeg vil have en komplet spejling af mit C-drev, så jeg ved
harddiskcrash eller køb af ny PC kan indlæse denne spejling, så det er en
komplet kopi med Windows, programmer, drivere, mails og hele tjavsen. Mit
C-drev fylder p.t. 7 DVD'er.

Hvis jeg rent faktisk får brug for at re-etablere C-drevet, gider jeg ikke
først at skulle installere hele Windows og det program der har lavet
spejlingen, før jeg kan komme til at køre recover-processen. Det nemmeste
ville jo være, hvis kopiens første DVD var bootable. Er der ingen af de
ovennævnte programmer der kan det?
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-01-07 13:08

> [...]
> spejlingen, før jeg kan komme til at køre recover-processen. Det nemmeste
> ville jo være, hvis kopiens første DVD var bootable. Er der ingen af de

Den Acronis 8.0, som jeg har, kan da lave en bootable CD til at starte op
med, og derefter læser du alle dine image-CD'er ind.
Se på forsiden under tools: Create Bootable Rescue Media.
Mvh. Jørgen.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 25-01-07 14:36

Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev:
Thu, 25 Jan 2007 12:45:07 +0100 i dk.edb.system.ms-windows

>.... Det nemmeste ville jo være, hvis kopiens første DVD var bootable ...

Prøv http://www.terabyteunlimited.com/imagew.html

Det er et lille, enkelt og effektivt program, som kan det du har brug
for.
"Backups saved directly to CD/DVD are bootable by default, making a
convenient recovery disc"

Erik Helmer Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 10:27

On Thu, 25 Jan 2007 14:36:05 +0100, Erik Helmer Nielsen wrote:

> [...]
> for.
> "Backups saved directly to CD/DVD are bootable by default, making a

Utroligt - enkelt og dog så funktionelt. Ser rigtig godt ud
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Klaus

Dato : 25-01-07 22:12

Gost 10.0 cden er i sig selv bootable.

Det betyder at du kan geninstallere C-drevet fra cden hvis du har gemt
backupen af cdrevet på en anden disk.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-07 10:26

On Thu, 25 Jan 2007 22:12:08 +0100, Klaus wrote:

> Gost 10.0 cden er i sig selv bootable.
>
> Det betyder at du kan geninstallere C-drevet fra cden hvis du har gemt
> backupen af cdrevet på en anden disk.

Aha! Tak
--
Venlig hilsen