/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Redde disketter med uerstattelige fotos?
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 03:05

Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.

Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde der
brugte systemet?

Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
gøre mere skade end gavn.

Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
--
Venlig hilsen
Kurt

 
 
Brian Larsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 21-01-07 04:18


Kurt Hansen skrev:

> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

http://www.ibas.dk/ er ihvertfald et rimeligt bud.

Hvis du ikke umiddelbart kan læse disketterne er det som du selv er
inde på en god ide at lade være med at forsøge mere selv.

--

// brian


Brian Larsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 21-01-07 04:21


Brian Larsen skrev:
> Kurt Hansen skrev:
>
> > Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> > firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> > ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
> > --

Hov.. det firma du tænker på er nok OnTrack - ibas er ejet af dem.

--

// brian


Asbjørn M. Nielsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Asbjørn M. Nielsen


Dato : 21-01-07 08:32

Kurt Hansen skrev:
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke

Jeg har en ældre pc med windows95 og et program der hedder PhotoWorks Plus
2.07. Kan det være det program der skal bruges?

--
Med venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen



Ukendt (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 15:25

On Sun, 21 Jan 2007 08:31:57 +0100, Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Kurt Hansen skrev:
>> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
>> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
>> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
>> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
>
> Jeg har en ældre pc med windows95 og et program der hedder PhotoWorks Plus
> 2.07. Kan det være det program der skal bruges?

Måske/sandsynligvis, hvis altså der /er/ billeder på disketterne. jeg har
nuskrevet til firmaet i Seattle og til Ibas (se andre indlæg vedr. dette
firma) og så må vi se.
--
Venlig hilsen
Kurt

Jens Stadsgaard (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 21-01-07 08:40

On Sun, 21 Jan 2007 03:04:33 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.

For mig lyder det mest som om det er disketter med programmet PhotoWorks
og ikke noget der er nogle billeder på. Hvis de har billeder på disse
disketter ved de nok om de på et tidspunkt har overskrevet dem og der er
nok heller ikke mere end højst 2 - 4 billeder på dem, hvis billederne er i
god kvalitet. Hvis programmet er behørigt registreret så burde det ikke
være det store problem at få nye disketter igen. Desuden kunne det lyde
som om det er et meget gammelt program og jeg har en anelse om at der i
dag findes gratis programmer der kan det samme og meget mere.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Per (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 21-01-07 09:38


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1xqddvqa4dstv.ettebxa50q0q$.dlg@40tude.net...
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. >
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.



Jeg har også hørt om det norske firma, men kender desværre ikke navnet på
dem.

Du kan evt. ringe til Rigspolitiets IT kriminalafdeling - de kender sikkert
omhandlende firma.

Mvh. Per



Ricko. (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ricko.


Dato : 21-01-07 09:50


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1xqddvqa4dstv.ettebxa50q0q$.dlg@40tude.net...
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde
> der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.

Prøvede du om du kunne lave en kopi af disken til anden disk, hvis du er
heldig med det har du noget du kan forsøge div med .



..::JMJ::.. (21-01-2007)
Kommentar
Fra : ..::JMJ::..


Dato : 21-01-07 10:46

Efter mange tanker skrev Kurt Hansen:
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.
>
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.

Hånden på hjertet, der kan ikke være mange fotos på 2 disketter, er der
ikke her tale om et program til at se de fotos?
Med hensyn til at redde data, firmaet hedder Ibas, de er skrappe og
meget dyre, mener at kunne huske noget med en start-lap på den anden
side af 30.000. Men kontakt dem...
...::JMJ::..



D (21-01-2007)
Kommentar
Fra : D


Dato : 21-01-07 12:02

> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.

http://www.ibas.dk/



Michael Lund Sørense~ (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 21-01-07 14:51

D wrote:
>> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et
>> norsk firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier
>> og at de er ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt
>> hvad det koster.
>
> http://www.ibas.dk/

Er I klar over hvad det koster ???. Det starter ved 4.-5.000 kr og så løber
det eller derud af.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd



KeNzO (21-01-2007)
Kommentar
Fra : KeNzO


Dato : 21-01-07 12:30



> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.


Prøv ved dette firma http://www.ibas.dk/ kender dem ikke, men har afdelinger
i flere lande b.la norge men dansk kan vel også gå

Mvh
KeNzO


KeNzO (21-01-2007)
Kommentar
Fra : KeNzO


Dato : 21-01-07 12:33

Det er noget her på ibas hjemmeside http://www.ibas.dk/datarekonstruktion
omkring billeder ellers prøv at gribe knoglen og ring til dem


Per Hansen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Hansen


Dato : 21-01-07 13:12


> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

Mon ikke det er dette firma, du tænker på:
http://www.ibas.dk/

Held og lykke med det
Per



Niels Jespersen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Niels Jespersen


Dato : 21-01-07 15:12

Kurt Hansen wrote:
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
En sådan beretning bør give stof til eftertanke for alle der ikke har en
backup af digitale billeder mv. lagret på en *anden* adresse end hjemme.
Det er nu der skal tænkes på det, og ikke når ulykken er indtruffet.

--Niels

Snuden (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 21-01-07 15:12

On Sun, 21 Jan 2007 03:04:33 +0100, Kurt Hansen
<"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:

>Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
>de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
>fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
>Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
>usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
>dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
>photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
>hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
>forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
>Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde der
>brugte systemet?
>
>Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
>formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
>gøre mere skade end gavn.
>
>Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
>firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
>ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.

Hvis prisen er ligegyldig er IBAS nok bedste bud. www.ibas.dk
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Ukendt (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 15:28

On Sun, 21 Jan 2007 03:04:33 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos.

Foreløbig tak for alle indlæg. jeg har nu mailet til firmaet PhotoWorks ude
i USA, samt rettet henvendelse til Ibas for evt. recovery af disketterne.
Ja, jeg/vi ved et er dyrt, og selvfølge er der en udefineret max for den
pris de kan og vil betale, men den ligger højt, kan jeg hilse at sige

Jeg melder tilbage i tråden når og hvis der skere noget spændende af almen
interesse.
--
Venlig hilsen
Kurt

Toke Eskildsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 21-01-07 16:55

Kurt Hansen wrote:

> Foreløbig tak for alle indlæg. jeg har nu mailet til firmaet
> PhotoWorks ude i USA, samt rettet henvendelse til Ibas for evt.
> recovery af disketterne.

Ricko. har fat i den lange ende. En af de (få) gode egenskaber ved
disketter er at de kan skrivebeskyttes ved at flytte tappen. Gør det,
lav en bit-identisk kopi og prøv at køre nogen af de gratis recovery
programmer på kopien.

PC Inspector File Recovery er freeware til at redde filer.

En hurtig søgning på Google pegede på
http://3d2f.com/programs/2-549-floppy-image-download.shtml
til at lave bit-identiske kopier af disketter. Shareware.

En ældre version, der er freeware, kan findes på
http://www.woundedmoon.org/win32_freeware.html


PhotoWorks bruger deres eget lukkede format, men har været så flinke at
lægge en converter til fri afbenyttelse:
http://www.photoworks.com/util/knowledgeBaseTemplate.jsp?helpFile=PODSoft.html&subject=Pictures%20On%20Disk%20Software
der står desuden at både XnView og IrfanView understøtter formatet.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Ukendt (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 21:05

On 21 Jan 2007 15:55:28 GMT, Toke Eskildsen wrote:

> Kurt Hansen wrote:
>
>> Foreløbig tak for alle indlæg. jeg har nu mailet til firmaet
>> PhotoWorks ude i USA, samt rettet henvendelse til Ibas for evt.
>> recovery af disketterne.
>
> Ricko. har fat i den lange ende. En af de (få) gode egenskaber ved
> disketter er at de kan skrivebeskyttes ved at flytte tappen. Gør det,
> lav en bit-identisk kopi og prøv at køre nogen af de gratis recovery
> programmer på kopien.
>
> PC Inspector File Recovery er freeware til at redde filer.

Tak for et godt svar. jeg tager i øjeblikket dybe indåndinger, mens jeg
afgør om jeg tør prøve. Risikerer jeg ikke at skade disketterne mekanisk?
Jeg mener ... der piver og hyler når de kører rundt i drevet? Uuuuha
--
Venlig hilsen
Kurt

Christian Iversen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 21-01-07 21:12

Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:

> On 21 Jan 2007 15:55:28 GMT, Toke Eskildsen wrote:
>
>> Kurt Hansen wrote:
>>
>>> Foreløbig tak for alle indlæg. jeg har nu mailet til firmaet
>>> PhotoWorks ude i USA, samt rettet henvendelse til Ibas for evt.
>>> recovery af disketterne.
>>
>> Ricko. har fat i den lange ende. En af de (få) gode egenskaber ved
>> disketter er at de kan skrivebeskyttes ved at flytte tappen. Gør det,
>> lav en bit-identisk kopi og prøv at køre nogen af de gratis recovery
>> programmer på kopien.
>>
>> PC Inspector File Recovery er freeware til at redde filer.
>
> Tak for et godt svar. jeg tager i øjeblikket dybe indåndinger, mens jeg
> afgør om jeg tør prøve. Risikerer jeg ikke at skade disketterne mekanisk?

Jo du gør - take the hands off the keyboard and step AWAY from the computer!

Du risikerer at ødelægge disketterne for bestandigt, og/eller at gøre det
langt (langt!) dyrere at redde dataene fra dem.

--
| Christian Iversen | We've redecorated this building to how it |
| chrivers@iversen-net.dk | looked over FIFTY years ago. Noooo, surely |
| | not! No! No one was alive then! |


Asbjørn M. Nielsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Asbjørn M. Nielsen


Dato : 21-01-07 21:22

Christian Iversen tastede følgende:
> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:

> Jo du gør - take the hands off the keyboard and step AWAY from the
> computer!

Hvorfor skal det skrives på engelsk?

--
Med venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen



Christian Iversen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 21-01-07 21:29

Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Christian Iversen tastede følgende:
>> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:
>
>> Jo du gør - take the hands off the keyboard and step AWAY from the
>> computer!
>
> Hvorfor skal det skrives på engelsk?

Fordi det er parodi. Det fungerer bedst på originalsproget - jeg er ikke
bekendt med et lignende dansk udtryk der er lige så kendt?

--
| Christian Iversen | Then they'll take the spoon away, and |
| chrivers@iversen-net.dk | it'll just be cheese! |


Ukendt (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-01-07 21:44

On Sun, 21 Jan 2007 21:29:12 +0100, Christian Iversen wrote:

> Asbjørn M. Nielsen wrote:
>
>> Christian Iversen tastede følgende:
>>> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:
>>
>>> Jo du gør - take the hands off the keyboard and step AWAY from the
>>> computer!
>>
>> Hvorfor skal det skrives på engelsk?
>
> Fordi det er parodi. Det fungerer bedst på originalsproget - jeg er ikke
> bekendt med et lignende dansk udtryk der er lige så kendt?

Fjern grabberne fra stavepladen og smut fra DASK'en?
--
Venlig hilsen
Kurt

Christian Iversen (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Christian Iversen


Dato : 22-01-07 02:01

Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:

> On Sun, 21 Jan 2007 21:29:12 +0100, Christian Iversen wrote:
>
>> Asbjørn M. Nielsen wrote:
>>
>>> Christian Iversen tastede følgende:
>>>> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:
>>>
>>>> Jo du gør - take the hands off the keyboard and step AWAY from the
>>>> computer!
>>>
>>> Hvorfor skal det skrives på engelsk?
>>
>> Fordi det er parodi. Det fungerer bedst på originalsproget - jeg er ikke
>> bekendt med et lignende dansk udtryk der er lige så kendt?
>
> Fjern grabberne fra stavepladen og smut fra DASK'en?

Det lyder som datamatspas!

--
| Christian Iversen | Godspeed. Which god? |
| chrivers@iversen-net.dk | |


Toke Eskildsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 21-01-07 22:17

Kurt Hansen wrote:

> Tak for et godt svar. jeg tager i øjeblikket dybe indåndinger,
> mens jeg afgør om jeg tør prøve. Risikerer jeg ikke at skade
> disketterne mekanisk? Jeg mener ... der piver og hyler når de
> kører rundt i drevet? Uuuuha

Jo, det risikerer du helt klart med den beskrivelse. Jeg havde ikke
forstået at der var mekaniske problemer med disketterne. Jeg beklager
det dårlige råd.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Ukendt (03-04-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-04-07 10:00

Kurt Hansen skrev 21-01-2007:
>
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke

Toke Eskildsen svarede:
>
> PhotoWorks bruger deres eget lukkede format, men har været så flinke at
> lægge en converter til fri afbenyttelse:
> http://www.photoworks.com/util/knowledgeBaseTemplate.jsp?helpFile=PODSoft.html&subject=Pictures%20On%20Disk%20Software
> der står desuden at både XnView og IrfanView understøtter formatet.

Det er nu lykkedes at finde en af de gule disketter med billeder på.
Disketten var umiddelbart læsbar i mit drev og med ovenstående program er
filerne nu konverteret til JPG. Alle er glade og jeg takker for gode råd i
den lange, gamle tråd om emnet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Toke Eskildsen (06-04-2007)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 06-04-07 08:05

Kurt Hansen wrote:

> Det er nu lykkedes at finde en af de gule disketter med billeder
> på. Disketten var umiddelbart læsbar i mit drev og med ovenstående
> program er filerne nu konverteret til JPG.

Det var da herligt med en lykkelig udgang. Tak for opdateringen.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 13:50

On Sun, 21 Jan 2007 15:28:22 +0100, Kurt Hansen wrote:

> On Sun, 21 Jan 2007 03:04:33 +0100, Kurt Hansen wrote:
>
>> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
>> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
>> fotos.
>
> Foreløbig tak for alle indlæg. jeg har nu mailet til firmaet PhotoWorks ude
> i USA, samt rettet henvendelse til Ibas for evt. recovery af disketterne.
> Ja, jeg/vi ved et er dyrt, og selvfølge er der en udefineret max for den
> pris de kan og vil betale, men den ligger højt, kan jeg hilse at sige
>
> Jeg melder tilbage i tråden når og hvis der skere noget spændende af almen
> interesse.

Så er der svar fra Ibas: 5-10.000 kr. pr. diskette! Jeg har sendt
oplysningen videre til vore venner og så må de selv træffe afgørelsen

Selv om de har råd til at betale, sværmer jeg i et svagt øjeblik for Tokes
løsning, men jeg skal nok holde nallerne væk indtil jeg hører nærmere fra
vennerne!
--
Venlig hilsen
Kurt

emj (22-01-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 22-01-07 15:21

Kurt Hansen skrev:

>Så er der svar fra Ibas: 5-10.000 kr. pr. diskette!
Er det med garanti for, at de virkelig redder de data?


Hilsen emj

Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 22:58

On Mon, 22 Jan 2007 15:20:38 +0100, emj wrote:

> Kurt Hansen skrev:
>
>>Så er der svar fra Ibas: 5-10.000 kr. pr. diskette!

> Er det med garanti for, at de virkelig redder de data?

Næh, de skriver bl.a.:

> I forbindelse med datarekonstruktion indleder Ibas med at foretage en
> analyse af mediet, og af mulighederne for at redde data derfra. På
> baggrund af analysen modtager du en rapport der fortæller hvad der er
> sket med medie og data, samt om mulighederne for at rekonstruere de
> data som du ønsker at få reddet. .
> For at starte analyse og datarekonstruktion, skal jeg have vedlagte
> formular retur, underskrevet og udfyldt med en række informationer.
> Dokumentet indeholder prisinformation, samt en beskrivelse af
> processen ved en datarekonstruktion.
>
> Prisniveau for rekonstruktion af disketter ligger mellem kr. 5 -
> 10.000 pr. stk.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fietsenmaker (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Fietsenmaker


Dato : 21-01-07 15:34

Kurt Hansen skrev:
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.
>
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
Prøv at spørge i dk.fritid.foto


Henning (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-01-07 16:10


>Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
>firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
>ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.

www.ibas.dk

Jørgen Nielsen (21-01-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Nielsen


Dato : 21-01-07 19:02


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1xqddvqa4dstv.ettebxa50q0q$.dlg@40tude.net...
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde
> der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.
>
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.

Hej.

Du kan prøve firmaet IBAS http://www.ibas.dk/ men du skal nok regne med at
det er dyrt.
På denne side her http://www.ibas.dk/odr/easyrecovery kan du downloade en
trial version af Ontrack EasyRecovery, når du har prøvet programmet og set
om der er filer der kan reddes kan du måske købe en licens til programmet.
Men du kan også prøve det gratis program PC Inspector (som har hjulpet mig
flere gange) www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Held og lykke.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på email.



emj (21-01-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-01-07 22:59

Kurt Hansen skrev:

>som /muligvis/ indeholder

Det er da et spinkelt grundlag at ofre mange penge på.
Hilsen emj

Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 00:07

On Sun, 21 Jan 2007 22:59:02 +0100, emj wrote:

> Kurt Hansen skrev:
>
>>som /muligvis/ indeholder
>
> Det er da et spinkelt grundlag at ofre mange penge på.
> Hilsen emj

Derfor sprørger jeg jo bl.a. om hvorvidt nogen kender eller husker denne
fotohandlerservice. Hvordan kom disse indscannede negativer? Ringer der en
klokke for nogen, når jeg oplyser, at jeg har et sæt bestående af to blå
3,5" disketter, mærket "PhotoWorks"?

Jeg forestiller mig at dette billedprogram fulgte med hver gang og skulle
bruges til at kigge billederne med?

På disketternes label står der også "EXTRA FILM" og det tyder vel på noget
i retning af, at kunden har fået et sæt papirbilleder og desuden et sæt på
disketter? Det mener jeg at kunne huske jeg selv har fået gjort for slere
år siden.
--
Venlig hilsen
Kurt

Preben (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 22-01-07 08:25

> Derfor sprørger jeg jo bl.a. om hvorvidt nogen kender eller husker denne
> fotohandlerservice. Hvordan kom disse indscannede negativer? Ringer der en
> klokke for nogen, når jeg oplyser, at jeg har et sæt bestående af to blå
> 3,5" disketter, mærket "PhotoWorks"?
>
> Jeg forestiller mig at dette billedprogram fulgte med hver gang og skulle
> bruges til at kigge billederne med?
>
> På disketternes label står der også "EXTRA FILM" og det tyder vel på noget
> i retning af, at kunden har fået et sæt papirbilleder og desuden et sæt på
> disketter? Det mener jeg at kunne huske jeg selv har fået gjort for slere
> år siden.

Mine forældre gemmer alt (næsten alt) og jeg vil lige kigge i Deres
gamle støvede diskette-box. De har selv brugt extra film i mange år, og
fik også leveret nogle billeder på diskette.

Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 12:05

On Mon, 22 Jan 2007 08:24:56 +0100, Preben wrote:

>> Derfor sprørger jeg jo bl.a. om hvorvidt nogen kender eller husker denne
>> fotohandlerservice. Hvordan kom disse indscannede negativer? Ringer der en
>> klokke for nogen, når jeg oplyser, at jeg har et sæt bestående af to blå
>> 3,5" disketter, mærket "PhotoWorks"?
>>
>> Jeg forestiller mig at dette billedprogram fulgte med hver gang og skulle
>> bruges til at kigge billederne med?
>>
>> På disketternes label står der også "EXTRA FILM" og det tyder vel på noget
>> i retning af, at kunden har fået et sæt papirbilleder og desuden et sæt på
>> disketter? Det mener jeg at kunne huske jeg selv har fået gjort for slere
>> år siden.
>
> Mine forældre gemmer alt (næsten alt) og jeg vil lige kigge i Deres
> gamle støvede diskette-box. De har selv brugt extra film i mange år, og
> fik også leveret nogle billeder på diskette.

Ah! Spændende! Lad endelig høre ...
--
Venlig hilsen
Kurt

Preben (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 22-01-07 20:26

> Ah! Spændende! Lad endelig høre ...

Ja, men første svar er lige lidt med forbehold da indholdet ikke er
kontrolleret endnu.

Extra film leverede PhotoWorks på to blå disketter hvor der står:

--------
EXTRA FILM
PhotoWorkS
For Windows Diskett 1
1. Start Windows
2. Sett diskett 1 i diskettstasjonen N
3. Velg KJØR fra Fil-menyen i Programbehandlingen
4. Skriv A:SETUP og klikk OK

(R) 1994 Seattle FilmWorks, Inc. All rights reserved. PhotoWorks is a
trademark og Seattle FilmWorks, Inc. Windows is a trademark og Microsoft
Corporation.
--------

Nr. 2 er installationsvejledningen fjernet og der står selvfølgelig
"Diskett 2".

Det er programdisketterne.

Selve disketten med billeder er sort og med gul etikette, hvor der står:

--------
BILDER PÃ…
DISKETT EXTRA FILM

MOTIV:

DISK I.D. XXXXXXXX
DATE 6-03-96 RELEASE 2.01w

For best result, use with PhotoWorks Software, lisensed by ExtraFilm in
Scandinavia. All Rights Reserved. Picture On Disk and PhotoWorks are
trademarks of Seattle FilmWorks, Inc.
--------

SÃ¥ jeg er bange for det er de forkerte disketter du leder efter.

Jeg skal nok prøve at smide disketterne i computeren for at verificere
det ovenstående HELT præcist.

Men umiddelbart ser det sort ud!



Mvh / Preben

Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 23:28

On Mon, 22 Jan 2007 20:26:15 +0100, Preben wrote:

>> Ah! Spændende! Lad endelig høre ...

> Ja, men første svar er lige lidt med forbehold da indholdet ikke er
> kontrolleret endnu.
[klip]
> Det er programdisketterne.
>
> Selve disketten med billeder er sort og med gul etikette, hvor der står:
[klip]
> Så jeg er bange for det er de forkerte disketter du leder efter.
>
> Jeg skal nok prøve at smide disketterne i computeren for at verificere
> det ovenstående HELT præcist.

Det vil jeg blive glad for.
--
Venlig hilsen
Kurt

Preben (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 23-01-07 20:49

> Det vil jeg blive glad for.

Her er så hvad der ligger på disketterne:


Bilder:
----
A:\88514837.ROL>dir /B
14837_00.SFW
14837_01.SFW
14837_02.SFW
14837_03.SFW
14837_04.SFW
14837_05.SFW
14837_06.SFW
14837_07.SFW
14837_08.SFW
14837_09.SFW
14837_10.SFW
14837_11.SFW
14837_12.SFW
14837_13.SFW
14837_14.SFW
14837_15.SFW
14837_16.SFW
14837_17.SFW
14837_18.SFW
14837_19.SFW
14837_20.SFW
14837_21.SFW
14837_22.SFW
14837_23.SFW
14837_24.SFW
14837_25.SFW
14837_26.SFW
14837_27.SFW
14837_28.SFW
14837_29.SFW
14837_30.SFW
14837_31.SFW
14837_32.SFW
14837_33.SFW
14837_34.SFW
14837_35.SFW
14837_36.SFW

A:\88514837.ROL>
----


og program diskette 1:
----
A:\>dir /B
32SINST.MS_
32SINST.INF
32SINST.IN_
71995_01.SFW
71995_02.SFW
71995_03.SFW
71995_04.SFW
AUTOEXEC.W3_
CARDS.DL_
COMDLG32.DL_
CRTDLL.DL_
CTYPE.NL_
DISPSTS.DL_
FREECELL.EX_
INIUPD.DL_
LOCALE.NL_
LZ32.DL_
L_INTL.NL_
MEMSTS.DL_
MPR.DL_
MSCOMSTF.DL_
MSCUISTF.DL_
MSDETECT.IN_
MSDETSTF.DL_
MSINSSTF.DL_
MSSHLSTF.DL_
MSUILSTF.DL_
NETAPI32.DL_
NTMSG.DL_
OLECLI32.DL_
OLESVR32.DL_
PODW.IN_
P_037.NL_
P_10000.NL_
P_10001.NL_
P_10006.NL_
P_10007.NL_
P_10029.NL_
P_10079.NL_
P_10081.NL_
P_1026.NL_
P_1250.NL_
P_1251.NL_
P_1252.NL_
P_1253.NL_
P_1254.NL_
P_437.NL_
P_500.NL_
P_737.NL_
P_850.NL_
P_852.NL_
P_855.NL_
P_857.NL_
P_860.NL_
P_861.NL_
P_863.NL_
P_865.NL_
P_866.NL_
P_869.NL_
P_875.NL_
P_932.NL_
P_936.NL_
P_949.NL_
P_950.NL_
SCK16THK.DL_
SETUP.EXE
SETUP.LST
SETUPAPI.IN_
SHELL32.DL_
SORTKEY.NL_
SORTTBLS.NL_
UNICODE.NL_
VERSION.DL_
W32S.38_
W32SCOMB.DL_
W32SKRNL.DL_
WIN32S.EX_
WINMM.DL_
WINSPOOL.DR_
WSOCK32.DL_
XFSS.ALB
_MSSETUP.EX_
_MSTEST.EX_

A:\>
----


og programdiskette 2
----
A:\>dir /B
FREECELL.HL_
HELLUT16.DL_
HELLUT32.DL_
LEADDLL.DL_
OLECLI.DL_
PODW.HL_
PODW.IN_
PODW.EX_
README.TX_
W32SYS.DL_
WIN32S16.DL_
WINMM16.DL_

A:\>
----


Så vidt jeg kan konkludere er der ingen billedfiler på
programdisketterne hvilket jeg heller ikke forventede.



Med venlig hilsen

Preben Holm

emj (23-01-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 23-01-07 22:06

Preben skrev:

>Så vidt jeg kan konkludere er der ingen billedfiler på
>programdisketterne hvilket jeg heller ikke forventede.

Til gengæld er det vel kun lige netop det program, der ligger på
disketterne, som kan vise billederne.
*.SFW er ikke et normalt billedformat.

Hilsen emj

Max (23-01-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 23-01-07 22:13

Hej

> *.SFW er ikke et normalt billedformat.

Jo, tilsyneladene er det et billedformat der kendes af f.eks. Infaview.

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=SFW

--
Mvh Max



emj (23-01-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 23-01-07 22:50

Max skrev:

>Jo, tilsyneladene er det et billedformat der kendes af f.eks. Infaview.

Jeps, det er da helt utroligt, hvad det lille program kan klare
Hilsen emj

Ukendt (24-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-07 00:44

On Tue, 23 Jan 2007 20:48:57 +0100, Preben wrote:

>> Det vil jeg blive glad for.
>
> Her er så hvad der ligger på disketterne:
[klip]
> Så vidt jeg kan konkludere er der ingen billedfiler på
> programdisketterne hvilket jeg heller ikke forventede.

Ærgerligt, det afgjorde vist sagen, men mange tak for hjælpen.
--
Venlig hilsen
Kurt

Preben (25-01-2007)
Kommentar
Fra : Preben


Dato : 25-01-07 16:23

> Ærgerligt, det afgjorde vist sagen, men mange tak for hjælpen.

Ja, det er ærgerligt, men det kan jo være de finder andre disketter (med
en gul mærkat)


Mvh / Preben

LT (22-01-2007)
Kommentar
Fra : LT


Dato : 22-01-07 00:45


>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde
der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.
>
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

Hej Kurt

Jeg har de to program disketter ver 2.07 liggende og jeg skal da gerne sende
dig et par kopier, jeg mener ikke der er fejl på dem..uden garanti, men et
gennemkig virkede umiddelbart ok..uden at jeg vil lægge toppen på blokken
mener jeg der blev gemt en 135/36 film på de disketter, der blev fremsendt
fra fremkaldelsen.

vh TL





Kurt B. Andersen (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 22-01-07 00:45


"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
news:1xqddvqa4dstv.ettebxa50q0q$.dlg@40tude.net...
> Vore nære venners hus er brændt og alle familiebilleder gået tabt. Nu har
> de fundet to blå 3,5" disketter, som /muligvis/ indeholder uerstattelige
> fotos. De er blå og på etiketterne er trykt EKSTRA FILM - PhotoWorks for
> Windows. Disketterne er formentlig en del år gamle (op til 10 år er ikke
> usandsynligt) og billederne derfor i firmaets specielle format, som kræver
> dette program. Firmaet eksisterer stadig og kan findes på www.
> photoworks.com. jeg har netop fyret en supportmail af til dem fra deres
> hjemmeside, men det ville da være dejligt at høre fra nogen her, inden jeg
> forhåbentlig får svar fra PhotoWorks om nogle dage.
>
> Er der nogen der kan huske disse blå disketter og evt. hvilken fotokæde
> der
> brugte systemet?
>
> Desværre kan min PC ikke læse disketterne; den påstår at de ikke er
> formatteret. Jeg vil ikke forsøge yderligere, da jeg måske risikerer at
> gøre mere skade end gavn.
>
> Hvor kan man få restaureret to disketter? Jeg mener at huske, at et norsk
> firma har specialiceret sig i at redde data for diverse medier og at de er
> ret skrappe til det. I dette tilfælde er det ligegyldigt hvad det koster.
> --
> Venlig hilsen
> Kurt

Forsøg først med den gratis metode:
www.pcinspector.de

Gratis datarecovery program på dansk.

Kurt



John Larsson (22-01-2007)
Kommentar
Fra : John Larsson


Dato : 22-01-07 20:00

Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kÂ"> writes:
>> Mine forældre gemmer alt (næsten alt) og jeg vil lige kigge i Deres
>> gamle støvede diskette-box. De har selv brugt extra film i mange år, og
>> fik også leveret nogle billeder på diskette.
>
>Ah! Spændende! Lad endelig høre ...

For 12-13 år siden kunne man få en diskette med 36-38 billeder for en
50'er (ifm fremkaldelse og papirbilleder). Hvert billede fyldte 20-25 kb,
så hvis det er så nogle billeder du skal redde, så må du regne med meget
pixelerede billeder i en elændig opløsning! De kunne ikke bruges til noget
som helst!

John


Ukendt (22-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-07 23:27

On Mon, 22 Jan 2007 20:00:06 +0100, John Larsson wrote:

> Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kÂ"> writes:
>>> Mine forældre gemmer alt (næsten alt) og jeg vil lige kigge i Deres
>>> gamle støvede diskette-box. De har selv brugt extra film i mange år, og
>>> fik også leveret nogle billeder på diskette.
>>
>>Ah! Spændende! Lad endelig høre ...
>
> For 12-13 år siden kunne man få en diskette med 36-38 billeder for en
> 50'er (ifm fremkaldelse og papirbilleder). Hvert billede fyldte 20-25 kb,
> så hvis det er så nogle billeder du skal redde, så må du regne med meget
> pixelerede billeder i en elændig opløsning! De kunne ikke bruges til noget
> som helst!

For folk der har mistet ALT, kan de være guld værd, uanset opløsning!
--
Venlig hilsen
Kurt

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste