MS Windows
briani 27239
Intet netværk i windows
Fra : Jan A.

Dato : 19-01-07 00:45

Har fået mig et rigtigt dumt, irriterende og (for mig) uforståeligt problem.
Har i dag geninstalleret Windows, men nu kan den slet ikke finde noget
netværk.
Går jeg ind i enhedshåndtering, så kommer netkortet op som
"problematisk", og der står at der ikke er installeret driver?
Har prøvet at installere fra CD'en til bundkortet, men der kan den slet
ikke finde nogen driver på - Og Windows har jo åbenbart heller ikke
kunnet finde nogen?

Har Windows XP Pro
ASRock K7VT6 bundkort (bruger netværk herfra)
Bruger DHCP

Det der gør det lidt "sjovt" er, at jeg også har installeret en linux,
og den kan sagtens finde ud af at gå på nettet, ingen problemer her.

Hvad har jeg glemt, evt. gjort galt, da jeg geninstallerede Windows?
Det kørte bare som smurt.
Det bør vel ikke have noget at gøre med, at da jeg geninstallerede, så
havde jeg taget netværks-ledningen ud?

Mvh. Jan

Fra : Desserten

Dato : 19-01-07 09:25

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kørte bare som smurt.
> Det bør vel ikke have noget at gøre med, at da jeg geninstallerede, så

Så skal det mgl stik have været inde på din cd-rom og fjerne dine drivere ?
nej vel.!

Spøg til side.............hen lan-drivere til dit kort her:
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7VT6-C

Fra : Jan A.

Dato : 19-01-07 09:59

Desserten skrev:

> Så skal det mgl stik have været inde på din cd-rom og fjerne dine drivere ?
> nej vel.!

Hæ ..... Næ, det var mere om det muligvis kunne være sådan, at når mit
netkort ikke var koblet til mit kabelmodem, at installationen så ikke
kunne se at det var der, og derfor ikke ville installere drivere.
Kan dog ikke mindes at skulle have haft det problem når jeg før har
geninstalleret windows, så det var heller ikke fordi jeg reelt troede
det kunne være en mulighed.

> Spøg til side.............hen lan-drivere til dit kort her:
> http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=K7VT6-C

Takker.

Mvh. Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 11:56

> [...]
> Kan dog ikke mindes at skulle have haft det problem når jeg før har
> geninstalleret windows, så det var heller ikke fordi jeg reelt troede

Faktisk, så er det en rigtig god idé at hive netstikket ud, indtil man har
installeret diverse service-packs, antivirus mm. I modsat fald, så er
chancerne ret gode for at redde sig "uventede besøgende"

mvh Ebbe

Fra : Jan A.

Dato : 19-01-07 13:24

Ebbe [7000] skrev:

> Faktisk, så er det en rigtig god idé at hive netstikket ud, indtil man har
> installeret diverse service-packs, antivirus mm. I modsat fald, så er
> chancerne ret gode for at redde sig "uventede besøgende"

Det var også af selvsamme årsag jeg gjorde det, tænkte jo heller ikke at
dét skulle kunne være problemet, men når der nu lige pludseligt var et
problem, såe .....
Antivirus og firewall kan jeg forstå, men installere diverse service-packs?
Hvordan gør man det, hvis ikke man er connected?

Men det jeg fandt ud af var, at der jo, som der stod i enhedshåndtering,
ikke var installeret driver til netkortet - Synes jeg nu ellers før (ja,
det er ikke første gang jeg geninstallerer) ikke har været nødvendigt at
installere separat.
Da jeg så i første omgang ville installere net-drivere, så har jeg brugt
den forkerte CD, har nemlig 2 til bundkortet. Der var ingen problemer da
jeg først fik brugt den rigtige CD.
Så nu er jeg kommet på nettet og har lige brugt en "evighed" på at
opdatere (det er Version 2002 jeg har) - Er der en måde jeg kan gemme
min Windows inkl. opdateringer, eller bare opdateringerne, således at
man ikke skal bruge så meget tid igen på at opdatere, såfremt jeg igen
på et tidspunkt synes jeg bør geninstallere?

Mvh. Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 14:23

> [...]
> man ikke skal bruge så meget tid igen på at opdatere, såfremt jeg igen
> på et tidspunkt synes jeg bør geninstallere?

SP2, samt lidt andre opdateringer kan hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Og diverse hotfixes er der en liste over her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10 Men jeg må indrømme, at det er en
ordentlig mundfuld at hente ned, til gengæld er det kun een gang.
Der er mange gode tips på HCMA's side, se evt osse det her :
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no11

Jeg har ikke selv haft tålmodighed til at lave mig en "opdateret" XP cd
endnu, men det ku' være dejligt

Go' fornøjelse
mvh Ebbe

Fra : Snuden

Dato : 19-01-07 20:01

On Fri, 19 Jan 2007 00:45:15 +0100, "Jan A." <akkerdk@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Det kørte bare som smurt.
>Det bør vel ikke have noget at gøre med, at da jeg geninstallerede, så

Har du husket at installere driverne til bundkortet?
--
Snuden