MS Windows
briani 27239
Se hvornår fil sidst har været åbnet
Fra : Edmund

Dato : 18-01-07 20:13

Hvordan ser man hvornår en fil sidst har været åbnet
Bruger man stifinder og vælger egenskaber fortæller den jo at den er
åbnet nu hvor man undersøger det

--
Mvh Edmund

Fra : Bjarne Chr

Dato : 18-01-07 22:28

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser man hvornår en fil sidst har været åbnet
> Bruger man stifinder og vælger egenskaber fortæller den jo at den er åbnet
> [...]
I stifinder du holder courseren stille på filen uden at klikke, så kommer
der oplysninger om hvornår den sidst har været åbnet .

Bc

Fra : Edmund

Dato : 19-01-07 00:13

> I stifinder du holder courseren stille på filen uden at klikke, så
> kommer der oplysninger om hvornår den sidst har været åbnet .

hos mig viser den kun hvornår filen er ændret

--
Mvh Edmund

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-01-07 00:28

> hos mig viser den kun hvornår filen er ændret
>
> --
> Mvh Edmund

Det har du da ret i

Bc

Fra : jørgen

Dato : 19-01-07 00:45

Edmund wrote:
> Hvordan ser man hvornår en fil sidst har været åbnet
> Bruger man stifinder og vælger egenskaber fortæller den jo at den er
> åbnet nu hvor man undersøger det

prøv i en kommandoprompt

dir /ta

Fra : mrwheel

Dato : 19-01-07 15:36

jørgen skrev:

> prøv i en kommandoprompt
>
> dir /t

Ja men man kan også pege på filen højreklikke og vælge egenskaber
og i Fane bladet Generelt stå der en masse oplysninger bl.a. Oprettet
xx.xx.xxxx ændret xx.xx.xxxx og åbnet xx.xx.xxxx

så på den måde er der rige muligheder for at se data på filerne.

Fra : jørgen

Dato : 19-01-07 15:52

mrwheel wrote:

> [...]
> xx.xx.xxxx ændret xx.xx.xxxx og åbnet xx.xx.xxxx
>
> så på den måde er der rige muligheder for at se data på filerne.

Som tidligere nævnt, så er stifinder ikke så god på dette område, da den
ændrer i 'last-access-time'

Fra : mrwheel

Dato : 19-01-07 23:35

jørgen skrev:

> Som tidligere nævnt, så er stifinder ikke så god på dette område, da den
> ændrer i 'last-access-time'

Tja det gør den ikke hos mig så derfor benytter jeg mig af den :)

Fra : Edmund

Dato : 20-01-07 06:29

> Tja det gør den ikke hos mig så derfor benytter jeg mig af den :)

Burde jo nok havde sagt at jeg har Windows XP home, hva har du?

Stifinder virker hos mig på filer jeg ikke har bruger rettigheder over,
men det var en kringlet vej at gå

--
Mvh Edmund

Fra : mrwheel

Dato : 22-01-07 01:20

Edmund skrev:

> Burde jo nok havde sagt at jeg har Windows XP home, hva har du?
>
> Stifinder virker hos mig på filer jeg ikke har bruger rettigheder over,
> [...]
Jeg har windows xp Home både på min bærbare og på min stationære
og hvad enten det er den ene maskine eller den anden så kan jeg højre
klikke på filen og vælge egenskaber og i fanebladet Generelt aflæse
hvornår den sidst har været åbnet, og den viser ikke den dato du
vælger at se dette. Prøv selv inden man skriver at det kan man ikke.
Har trods alt ca. 20 års erfaring med computere.

Fra : jørgen

Dato : 22-01-07 01:24

mrwheel wrote:
> Prøv selv inden man skriver at det kan man ikke.
> Har trods alt ca. 20 års erfaring med computere.

Selvfølgelig har jeg da prøvet. Det er der også andre der har.

Fra : jørgen

Dato : 22-01-07 01:35

jørgen wrote:

> Selvfølgelig har jeg da prøvet. Det er der også andre der har.

Eksempel:

>dir /ta 2.flv
21-01-2007 14:46 141.373.755 2.flv

ser rigtigt ud, jeg havde fat i den fil i går. Nu prøver jeg egenskaber
i stifinder: Accessed 22. januar 2007, 1:29:54

Nej, det er forkert. Nu prøver jeg dir igen:

>dir /ta 2.flv
22-01-2007 01:29 141.373.755 2.flv

konklusion: min stifinder kan ikke bruges til at se hvornår filen sidst
har været i brug

Fra : Edmund

Dato : 22-01-07 06:31

> vælger at se dette. Prøv selv inden man skriver at det kan man ikke.

har jo prøvet, så må du fortælle hvordan
skal jeg bruge en speciel mus

mvh Edmund

Fra : mrwheel

Dato : 22-01-07 09:06

Edmund skrev:

> har jo prøvet, så må du fortælle hvordan
> skal jeg bruge en speciel mus

Så prøv at se mine billeder her:

www.h-form.dk/filer/egenskaber_for_test_kl_0852.jpg
www.h-form.dk/filer/cmd_test_0854.jpg

Så kan det jo være at det underbygger det jeg skriver når man kan se
det med billeder.

Og nej jeg har ikke en special mus og nej jeg har ikke sat mit system
specialt op på nogen som helst måde, det eneste der kan have
betydning som jeg ikke mener at det burde have noget at sige at jeg har
en WAMP (Windows, Apache, MySQL, PHP) server kørende på min maskine,
for disse egenskaber kunne jeg også før jeg fik den installeret.

MVH
MrWheel

Fra : Edmund

Dato : 22-01-07 16:10

> Så kan det jo være at det underbygger det jeg skriver når man kan se
> det med billeder.

Tror du ikke på mig før du ser et billed af det

> Og nej jeg har ikke en special mus

Det var en joke

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 22-01-07 16:22

> Så kan det jo være at det underbygger det jeg skriver når man kan se
> det med billeder.

Prøv med en fil du ikke har rørt ved i flere dage og ikke en du lige
opretter til formålet, og genstart pc inden

Fra : mrwheel

Dato : 22-01-07 16:28

Edmund skrev:

> Prøv med en fil du ikke har rørt ved i flere dage og ikke en du lige
> opretter til formålet, og genstart pc inden
Jeg har masser af filer jeg ikke har rørt længe og der er ikke
forskel mellem dos promt genskaber for filen. Så jeg har ikke
problemer.

Fra : Edmund

Dato : 22-01-07 16:43

> Så jeg har ikke problemer.

Men i stifinder ikke sandt ?

Fra : mrwheel

Dato : 22-01-07 17:31

Edmund skrev:

> Men i stifinder ikke sandt ?
Dato for adgang (åbnet sidst) er det samme både i dos prompt og i min
sti finder!

Et lille hint er at når man nu har stifinder åben og det område der
viser filerne gør som jeg illustrere på det billede der ligger her
--> www.h-form.dk/filer/vis-detaljer.jpg og
www.h-form.dk/filer/detalje-oversigt.jpg hvis der mangler noget i den
linje som jeg viser i detalje-oversigt.jpg kan det tilføjes ved at
højreklikke på musen i den linje og så behøver man ikke længere
anvende den mere. Iflg. det jeg ved af så forsvinder dos-promten i
Windows Vista så man kan lige så godt begynde at træne sig til at
den ikke er der mere.