MS Windows
briani 27239
Skifte ikon i Min computer (diskdrev)
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 17-01-07 18:05

Hej Ng

Hvordan skifter jeg en ikon for et diskdrev ud i oversigte på "Min computer"
?

Af en eller anden årsag er der en ikon for en trådløs enhed på mit d: -
drev, der bare er en partition på min disk.....

Hilsen Keld

Fra : Ole C

Dato : 17-01-07 23:16

Keld Rosenberg skrev blandt andet:

> Af en eller anden årsag er der en ikon for en trådløs enhed på mit d:
> - drev, der bare er en partition på min disk.....

Hent evt. TweakUI her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Der er et punkt der hedder "Repair" hvor du kan få Windows til at hente de
rette ikoner frem.

Og så er TweakUI i øvrigt næsten uundværligt til en masse andre ting.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 18-01-07 13:26

> [...]
> rette ikoner frem.
>
> Og så er TweakUI i øvrigt næsten uundværligt til en masse andre ting.

Tak - har jeg installeret og prøvet, og der sker ikke en snus.... - jo, det
ser ud som om den refresher ikonerne, men den udskifter ikke den jeg vil
have skiftet...

Men nu fandt jeg i diskens rodbibliotek den grafikfil, den indsætter, og den
fjernede jeg så, og så skiftede ikonet til type "unknown"..

Så kørte jeg Tweak, men der sker stadig ingenting når jeg trykker
"repair"...

Er der andre muligheder for at tvinge en standardikon på drev-betegnelsen ?

Keld

Fra : Ole C

Dato : 18-01-07 14:28

> [...]

> "repair"...
>
> Er der andre muligheder for at tvinge en standardikon på

Besynderligt. Og jeg går ud fra at du har prøvet at genstarte maskinen?
Prøv at gentage manøvren i Fejlsikker tilstand.Tryk F8 under opstart. Det
kan være svært at ramme det rette tidspunkt, så tryk en masse gange.
Eller prøv et af de trediepartsprogrammer der bør kunne ændre
system-ikonerne, for eksempel ActivIcons:
http://www.cursorarts.com/ca_aifw.html