MS Windows
briani 27239
Ny harddisk ses ikke i XP
Fra : Carsten H

Dato : 17-01-07 07:16

Jeg har en Dell PC med en 250 GB HD. Jeg har købt en ekstra 250 GB som jeg
vil montere.
Jeg ser fint harddiskene i bios - både den gamle og nye - samt mit dvd/rw
drev -
Mine 2 diske og DVD er alle SATA enheder. Der er mulighed for 4 SATA
enheder på mit motherboard.
Under windows figurerer disken ikke. Dvs. jeg kan ikke "se" den
Hvad er det så lige jeg skal gøre . Den gamle kommando Fdisk findes ikke på
min XP

Carsten

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 17-01-07 07:33

Hej Carsten

Du er lidt inde på det rigtige, idet XP ikke kan se, dvs. viser, en harddisk
der ikke er Fdisk'et.....

Men du har ikke ret i at FDisk ikke eksisterer. Den hedder bare noget andet
nu..

Gå i start og vælg kør. Indtast eller find diskmgmt.msc i System32. Vælger
du gennemse, så find Windows\system32 og husk her at vælge alle filer i
stedet for programmer. Du kan også bare indtaste nedenstående sti, hvis du
har en standard installation.

C:\WINDOWS\system32\diskmgmt.msc

Her får du mulighed for partitionering, formatering og meget andet. Herefter
kan XP se din harddisk. Hvis ikke, så er dit problem noget andet.

/Finn

Fra : Carsten H

Dato : 17-01-07 08:13

Tak for hurtig besvarelse - det vil jeg afprøve i eftermiddag

Carsten

Fra : Karin

Dato : 17-01-07 09:19

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse

> Her får du mulighed for partitionering, formatering og meget andet.
> Herefter kan XP se din harddisk. Hvis ikke, så er dit problem noget andet.

Hvis ikke ovenstående hjælper, kan det være SATA driverne der ikke er
rigtigt installeret.

Karin

Fra : Carsten H

Dato : 17-01-07 15:44

SATA drivere er installeret og efter udførelse af første mulighed virkede
det .

Tusinde tak for hjælpen

Carsten H

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-07 00:48

Carsten H skrev:

> Under windows figurerer disken ikke. Dvs. jeg kan
> ikke "se" den

Kan du heller ikke se den under Diskhåndtering?

Er den med her, skal den bare formateres, så kan du
også se den under Windows.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk