MS Windows
briani 27239
Windows XP BootCD / winnt.sif
Fra : Thore

Dato : 11-01-07 12:53

Hej...

Har min Win XP CD incl SP2.
Jeg vil lave en ny bootCD med en winnt.sif på...
Har i tidernes morgen lavet en winnt.sif med Product Key, Navn m.m. på
en diskette, og når den sidder i diskettedrevet kan jeg lave komplet
unattended (uovervåget) installation af XP - ingen problemer...

Så var det jeg ville prøve at lave en CD, hvor denne winnt.sif lå på, og
hvor installationen læste denne winnt.sif, men det kan jeg ikke lige få
til...

Har lagt hele indholdet af CD'en på HD'en, men kan ikke få den til at
boot'e... Nero Express 6 kan lave boot-cd'er, men standard-Nero image
eller diskette image virker mærkeligt...

Jeg vil have den til at komme med "Tryk en tast for at boote fra cd ..."
(som sædvanligt på en XP-cd, hvorefter den skal læse den winnt.sif der
ligger på cd'en (hvor ? I \i386-biblioteket?)

En der har et råd? Eller to?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-01-07 13:16

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> (som sædvanligt på en XP-cd, hvorefter den skal læse den winnt.sif der
> ligger på cd'en (hvor ? I \i386-biblioteket?)

Copy winnt.sif to the I386 directory
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/7/ Nero skal brænde en
ISO fil som du skal lave Din CD fra
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/7/

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Thore

Dato : 11-01-07 16:00

On Thu, 11 Jan 2007 13:16:22 +0100, "Bjarne Chr" <Ude@Af-Drift.invalid>
wrote:

>"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak for info...

Har læst og blevet lidt klogere...
Men på brænde-linket henvises til Nero i en lidt anden version? Jeg har
NeroExpress 6....

Fra : Mogens Johansen

Dato : 11-01-07 17:22

> [...]
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
> (Erstat evt .invalid med .dk for direkte mail)

Du kan også hente Nlite her: http://www.nliteos.com/
Med det prog. kan du bygge en ny cd op. Tilføje sp2, de fleste hotfixes mm.
Serie nr. navn og en masse tweaks kan også tilføjes.
Til sidst kan du lave en ISO fil der når den brændes på CD er bootbar.

Efter min mening er programmet genialt. Og det er gratis.

Mogens

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-07 17:20

>Copy winnt.sif to the I386 directory
>http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/7/ Nero skal brænde en
>ISO fil som du skal lave Din CD fra
>http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/7/

De sider er identiske?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-01-07 18:24

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> De sider er identiske?

Ja jeg må se at pudse brillerne ô¿ô det skulle være denne her
http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/

--
Venlig hilsen
Bc