Uden at skrive under det tidligere vil jeg da bare sige, indlever den
igen. Der er tydeligvis en fejl og det er en ny Pc så det er da ikke vær
at rode med noget der eventuelt vil halte afsted, man køber en mærkevare
for at tingene skal fungere
--
Med venlig hilsen
Pico
anders wrote:
:: Hej
::
:: Har skrevet følgende til Dell support:
::
:: -----------------------
:: Jeg skulle hjælpe et familiemedlem med at tilslutte hendes nye
:: computer. Jeg tænder for den og kommer igennem alle de første
:: opsætningsmenuer og den ender med at starte fint op. Benytter mig af
:: windows update for at få sidste nye opdatereringer af windows inden
:: vi begynder at indstallere andet. Da jeg bliver bedt om at genstarte
:: vil den ikke starte op igen. Der kommer en helt blå skærm frem hvor
:: følgende fejlmeddelelse står:
::
::
::
:: a problem has been detected and windows has been shut down to
:: prevent damage to your computer. if this is the first stop error
:: screen restart your computer, or else: Check for viruses on your
:: computer. Remove all newly installed hard drives or hard drive
:: controllers. Check your hard drive to make sure it is properly
:: configured and terminated. Run CHKDSK /F to check for hard drive
:: corruption and then restart. Technical information: *** STOP:
:: 0x0000007B (0xF789EA98, 0xC00000034, 0x00000000, 0x00000000) comment
::
::
::
:: Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte maskinen - uden held.
:: Åbener jeg biosen. Der hvor jeg kan vælge hvor maskinen skal boote
:: fra ,står der "not detected" ud for harddrive.
::
:: ------------------------
::
::
::
:: Jeg fik følgende svar fra Dell:
::
::
::
:: -------------------------
::
::
::
:: Dear Customer,
::
:: Thank you for your E mail.
::
:: If this issue has occurred due to Norton Ghost, then you will have to
:: perform a format and reinstallation of Windows to resolve:
::
:: Formatting the Hard Drive and Reinstalling Windows.
:: ******************************************************************
:: Go to the Boot Device Menu. ( Restart the system and tap the F12 key
:: several times on the Dell logo screen).
:: Insert your Windows XP CD.
:: Boot from onboard or USB CD Rom.
:: Press any key quickly when you see the prompt.
:: Blue Screen ? Windows Setup
:: Press Enter to Start Windows XP Setup
:: F8 ? I agree
:: Escape to Continue Setup a New Version of Windows XP
:: Highlight the Large Partition
:: D to delete partition
:: Enter to confirm
:: L to confirm Deletion
::
:: Highlight the un-Partitioned space
:: C to create New Partition
:: Enter To Create
:: Enter To Select the Partition New Raw
:: Enter To Format this Partition using the NTFS File System
:: Count to 100% Formatting
:: To install your drivers, put your Drivers and Utilities disc into
:: the CD ROM drive. Once it loads up, navigate to the Drivers page.
:: You should notice a list of Drivers, and each Driver you require
:: will have a ?tick? beside it. The Driver which must be installed
:: first is the ?Intel Chipset? driver.
::
:: Click on ?Intel Chipset?>>> On the page that appears, scroll down
:: and click on ?Extract All Files?>>> Now follow the onscreen prompts
:: to install the driver (Next, Continue, Yes etc?.)>>> Restart the
:: System for the driver to take effect.
::
:: Now follow this exact process for each of the other drivers with
:: ?ticks? beside them.
::
:: Regards,
:: Dell XPS Technical Support.
::
::
:: ---------------------------
::
::
::
:: Nu har jeg så gjort som der står ovenfor og det hjælper ikke
Jeg
:: kommer stadig frem til samme blå skærm. Jeg har forsøgt at slette de
:: to NTFS partioner der er og lave en enkelt i stedet, men heller ikke
:: det hjalp
::
::
::
:: Kan tilføje at der inden den blå skærm, kommer en bjælke i bunden
:: hvor der står "Starting Symantec:Dell Recovery Environment"
:: efterfulg af en bjælke hvor der står "Please wait" - derefter den
:: sat... blå skærm.
::
::
::
:: Er der nogen herinde, der har en idé om hvad jeg kan gøre?
::
::
::
:: Mvh
::
:: Anders
::
:: P.S. har prøvet at ringe til Dell support, men efter 40 min.
:: ventetid, havde jeg ikke tid til at vente længere.