MS Windows
briani 27239
nyt køb....
Fra : - STAN -

Dato : 05-01-07 17:56

Jeg købte i foråret en bærbar ACER pc......

Der var præ-instaleret windows xp.....

Hvad gør jeg hvis skidtet går ned og der skal instaleres nyt styresystem....
Der var ingen windows-cd eller driver-cd med.....

Kan man bare tage en windows xp instalations-cd og køre ind ???

Har den de passende drivere til at få pc'en til at køre optimalt ??

Mvh.: Stefan

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-01-07 18:04

On Fri, 5 Jan 2007 17:56:10 +0100, - STAN - wrote:

> Kan man bare tage en windows xp instalations-cd og køre ind ???
>
> Har den de passende drivere til at få pc'en til at køre optimalt ??

Jeg har en Fujitsu Siemens bærbar og den kan ihvertfald ikke køre med
standard WinXP installationsCD fordi dens harddisk driver er speciel.

Jeg ville prøve at finde Acer support telefonnummer og høre om de kan
levere en CD:

http://www.acer.dk/

Evt. hør support om din præcise model kan køre fint med en standard CD.

Fra : Henning

Dato : 05-01-07 19:50

>Jeg har en Fujitsu Siemens bærbar og den kan ihvertfald ikke køre med
>standard WinXP installationsCD fordi dens harddisk driver er speciel.

Vrøvl, vrøvl! Der findes ikke noget sådan som "harddisk driver"! Mon
ikke bare du har forsøgt med en gammel version af XP, som måske ikke
understøtter nyere chipset?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-01-07 20:35

On Fri, 05 Jan 2007 19:50:24 +0100, Henning wrote:

> Vrøvl, vrøvl! Der findes ikke noget sådan som "harddisk driver"! Mon
> ikke bare du har forsøgt med en gammel version af XP, som måske ikke
> understøtter nyere chipset?

Øh nå. Du mener altså at SATA drev virker uden videre? Det skal du da have
lov at mene.

Fra : Henning

Dato : 05-01-07 23:03

On Fri, 5 Jan 2007 20:35:12 +0100, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Øh nå. Du mener altså at SATA drev virker uden videre? Det skal du da have
>lov at mene.
Harddisken er ikke noget problem, det er controlleren der styrer
drevet, der ikke er understøttet

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-01-07 18:27

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man bare tage en windows xp instalations-cd og køre ind ???
>
> Har den de passende drivere til at få pc'en til at køre optimalt ??

Har du undersøgt om der ikke ligger en partition på den med xp, hvis der
gør det plejer det også at være muligt selv at brænde en recovery CD / DVD
til at genetablere hele computeren. Det er også muligt uden hvis der er en
recovery partion. Det plejer at stå i bunden af skærmen lige når man tænder
for computeren hvilken F tast man skal trykke på. Men det er en god ting at
have lavet den CD'en den dag L.... ikke vil starte.

--
Venlig hilsen
Bc

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-01-07 21:14

> [...]
>
> Kan man bare tage en windows xp instalations-cd og køre ind ???
>
> Har den de passende drivere til at få pc'en til at køre optimalt ??

Har du købt den brugt? Jeg har hjulpet en del med at sætte deres bærbare
Acer op i godt et par år efterhånden, og til samtlige er der fulgt recovery
cd.er med. De fleste har også haft den facilitet, at lige efter at den
præinstallerede software var blevet installeret, kunne man brænde en dvd med
hele installationen på, således at man kunne bruge den til at geninstallere
det hele, istedet for først at bruge win xp cd, derefter tools cd og
derefter diverse program cd.er.

Kurt

Fra : ai

Dato : 05-01-07 22:07

Hvad gør jeg hvis skidtet går ned og der skal instaleres nyt styresystem....
Der var ingen windows-cd eller driver-cd med.....

lav et Ghost image af din partition,
så er det bare tilbage med den, hvis det går galt.

v/h ai

Fra : gb

Dato : 07-01-07 04:33

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg købte i foråret en bærbar ACER pc......
> Hvad gør jeg hvis skidtet går ned og der skal instaleres nyt
> styresystem.... Der var ingen windows-cd eller driver-cd med.....

Jeg har selv en Acer bærbar, og der fulgte altså CD'er med. Har du ikke
fået en recovery CD? Det lyder mystisk, hvis du altså har købt den fra
ny?

--
GB