MS Windows
briani 27239
Hente XP SP2 ti
Fra : Henrik

Dato : 05-01-07 12:15

Jeg har en gammel XP cd.
Da jeg skal have en ny pc, vil jeg høre om man kan hente opdateringer samt
SP2 til en harddisk så jeg kan overføre dem til min nye computer.

Har før fået virus, når jeg køre med den gamle, så jeg tør næsten ikke
tilslutte den internette inden.

MVH

Henrik

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-01-07 12:28

Henrik skrev:

> Jeg har en gammel XP cd.
> Da jeg skal have en ny pc, vil jeg høre om man kan hente opdateringer
> samt SP2 til en harddisk så jeg kan overføre dem til min nye computer.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
http://tinyurl.com/57qk8

Du kan også godt hente yderligere opdateringer seperat, men det er ikke helt
så nemt da du ikke helt kan vide hvilke opdateringer der passer til det
andet system. En del af dem er dog fælles.

> Har før fået virus, når jeg køre med den gamle, så jeg tør næsten ikke
> tilslutte den internette inden.

Lav en installations cd med sp2 indbygget så er det nemmere fremover:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-01-07 12:38

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> [...]
> It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
> in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Her er et dansk site
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Henrik

Dato : 05-01-07 12:43

Mange tak for hjælpen.

Hilsen Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 17:05

> Har før fået virus, når jeg køre med den gamle, så jeg tør næsten ikke
> tilslutte den internette inden.

Hvis du har en hardware router koblet til som beskyttelse, så får du nok
ikke virus ind.

Fra : Hans

Dato : 05-01-07 17:21

"Flemming" <test> skrev i en meddelelse

> Hvis du har en hardware router koblet til som beskyttelse, så får du nok
> ikke virus ind.

nok?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 05-01-07 17:34

Hans har bragt dette til verden:
> "Flemming" <test> skrev i en meddelelse

> nok?

Hardware router er ikke et probat middel mod virus, selv ikke hvis den
har firewall...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-01-07 18:33

...::JMJ::.. skrev:

> Hardware router er ikke et probat middel mod virus, selv ikke hvis den
> har firewall...

Den er tilgengæld ganske glimrende til at stoppe orme der spreder sig via
IP, så i praksis gør en firewall eller en simpel router med NAT en stor
forskel.