MS Windows
briani 27239
Dual Core i XP Home
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-06 22:44

Jeg påtænker mig at investere i en Dual Core Intel Processor i nærmeste
fremtid. SÃ¥ ser jeg denne artikel:

http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx

"Scalable processor support – up to two-way multi-processor support"
ikke i Home Edition.

Jeg bruger selv XP Home. Betyder det at en Dual Core Processor ikke kan
køre dual i XP Home? Eller gælder det kun for to fysisk adskilte
processorer?

Jeg er lidt træt af at skulle investere i Pro lige før Vista kommer på
gaden, og jeg gider heller ikke vente alt for lang tid med at investere i
en processoropgradering.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-12-06 00:58

Hej Thomas Jespersen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg bruger selv XP Home. Betyder det at en Dual Core Processor
> ikke kan køre dual i XP Home? Eller gælder det kun for to fysisk
> adskilte processorer?

Det gælder kun to fysisk adskilte.

Hvad angår Intel Core 2 Duo kører den fornemt under XP Home. Min nevø
har her i efteråret lige skiftet pc og bruger netop XP Home og Intel
Core 2 Duo.

> Jeg er lidt træt af at skulle investere i Pro lige før Vista
> kommer på gaden

Folk er forskellige. Jeg har en XP Home SP2 OEM og går og overvejer at
købe en retail-/standardudgave i tilfælde af, at bundkortet engang
skulle ryge eller noget andet fælt, der tæller mere end 3 minuspoint og
Microsoft evt.ikke kan overtales til at forbarme sig alligevel.
Eller når jeg ad åre skifter maskine (den er fra december 2004, hvorfor
der forhåbentlig går en del år).

Og nogle mine programmer er et MUST, to af dem 16-bit.
De kører perfekt under XP, og skønt de så vidt jeg kan gisne også burde
kunne køre under Vistas 32-bit-udgave, er der en ikke ringe risiko for,
at de ikke kan i praksis.

Så derfor overvejelserne altså.

--
Julehygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-12-06 19:27

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger selv XP Home. Betyder det at en Dual Core Processor ikke kan
> køre dual i XP Home? Eller gælder det kun for to fysisk adskilte
[klip]

Jeg har lige bestilt en Dell computer, en hvor man selv kunne vælge hvilken
dele og styresystem man vil have i. Da jeg valgte Windows XP Home, poppede
der en besked frem hvor der stod at den dual core processer jeg havde valgt
ikke var komfortablel, med det styresystem. Om det passer ved jeg så ikke.
Det hælper selvfølgelig ikke dig så meget. Men jeg tror ikke du får fuldt
udbytte af den.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 30-12-06 23:27

> [...]
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx
>
> "Scalable processor support - up to two-way multi-processor support"

Her skelner M$ mellem "CORE" og "PROCESSOR"

Det er kun rigtige, fysisk adskilte processorer kravet er ved.

Ellers kunne man jo slet ikke bruge homo versionen på alle
de tidligere Intel CPU'er med HT...

Fra : Lyrik

Dato : 31-12-06 00:32

Den 30.12.2006 kl. 23:26 skrev -=* DANELAW *=-
<jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk>:

>Ellers kunne man jo slet ikke bruge homo versionen på alle
> de tidligere Intel CPU'er med HT...
+++++++++++++++++++
Den version kunne godt få meget få købere ud over visse....you know....

--
Hilsen Jens "OS-X-TIGER for MAC"

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 31-12-06 14:34

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tlebngcpcof222@jens-erik-bechs-computer.local...

> Den version kunne godt få meget få købere ud over visse....you know....

Men et lidt latterligt krav, da homo versionen alligevel ikke kan være i et
domæne, og hjemmebrugere normalt ikke bruger servere.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-07 12:57

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg bruger selv XP Home. Betyder det at en Dual Core Processor ikke kan
> køre dual i XP Home? Eller gælder det kun for to fysisk adskilte

Heldigvis er det som skrevet kun fysiske processore ellers ville man få
svært ved at starte xp på en quad core pc