MS Windows
briani 27239
Partitionering
Fra : Mort1s1

Dato : 27-12-06 21:37

Jeg har for kort tid siden taget en ny PC i brug, desværre var jeg ikke så
smart, at jeg opdelte HD i flere partitioner, det har jeg fortrudt, men jeg
orker ikke at starte forfra igen - er der andre muligheder ? Jeg anvender
Win. XP Home, min HD er på 300 GB og indtil nu er mindre end 4 GB anvendt.
Hvis det ikke er sagen, eller ikke kan lade sig gøre, at opdele den
bestående disk, kan det så evt. lade sig gøre, uden videre problemer, at
installere en ekstra HD ?

Mvh
Mort1

Fra : Mort1s1

Dato : 27-12-06 21:46

"Mort1s1" <fjernmortensens@mailxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis det ikke er sagen, eller ikke kan lade sig gøre, at opdele den
> bestående disk, kan det så evt. lade sig gøre, uden videre problemer, at

Sorry, jeg mener naturligvis at mindre end 40 GP er anvendt

Mort1

Fra : Viktor Andersen

Dato : 28-12-06 22:03

> Sorry, jeg mener naturligvis at mindre end 40 GP er anvendt
>
> Mort1

Prøv evt. at få fat i programmet Partition Magic. Det er bare HELT perfekt
til at lave partitioner af bestående harddisk.

Hilsen
Viktor

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-12-06 00:49

"Viktor Andersen" <virgilanteµ@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at få fat i programmet Partition Magic. Det er bare HELT
> perfekt til at lave partitioner af bestående harddisk.
>
> Hilsen
> Viktor

Enig, men det koster lige så meget som en harddisk, så det kan man vælge i
stedet.
Hvis man kender en, som har en hd liggende, kan man lige låne den og kopiere
det hele over på den. Sæt den så som master og start på den, hvorefter man
kan ompartitionere den rigtige disk i windows, formattere osv. Herefter
lægges hele baduljen tilbage, og man afleverer den lånte disk.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-12-06 14:29

Viktor Andersen skrev:

>Prøv evt. at få fat i programmet Partition Magic. Det er bare HELT
>perfekt til at lave partitioner af bestående harddisk.

Et par gratis alternativer

Paragon Partition Manager 2005
http://www.computeractive.co.uk/vnunet/downloads/2167398/paragon-partition-manager-2005

GParted LiveCD
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 28-12-06 10:18

Mort1s1 wrote :
> [...]
> disk, kan det så evt. lade sig gøre, uden videre problemer, at installere en

En prøveversion af BootIt fra http://www.terabyteunlimited.com kan lave
om i partitioneringen. Man skal bare boote fra en floppy man laver, og
så vælge Maintenance i stedet for at installere.

--
/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".