MS Windows
briani 27239
Fjernstyring af min computer
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 09:41

Hej,

Duer programmet "Fjernsupport" i Windows XP til styring af min fars
computer?
Jeg vil gerne kunne overtage og arbejde på hans computer, når han ikke kan
hitte ud af det.

Hvordan opsætter man Fjernsupport?
Fordele og ulemper ved Fjernsupport?

Findes der andre og bedre programmer?
Jeg har hørt om Citrix, men det er vist noget dyrt.
Findes nok ikke noget freeware?

vh
Flemming

Fra : JSH [9800]

Dato : 27-12-06 10:15

Hej Flemming

Der findes følgende:
http://www.radmin.dk/
http://www.realvnc.com/

og flere andre. Men det er nemt at konfigurere Windows Fjernsupport:

http://www.verdensnavle.dk/fjernsupport/
http://support.microsoft.com/kb/306791/da

men der findes også Windows Fjernskriveborg i Win XP Pro

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/Fjernforbindelse_til_skrivebord.asp

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-06 01:06

> Duer programmet "Fjernsupport" i Windows XP til styring af min fars
> computer?

Kun hvis han også har XP

> Jeg vil gerne kunne overtage og arbejde på hans computer, når han
> ikke kan hitte ud af det.

Det er netop meningen med fjernsupport..

> Hvordan opsætter man Fjernsupport?

Det gør man ikke, alt er klar. Han skal bare klikke på
start>programmer>fjernsupport og så følge anvisningerne. Det kan ikke være
nemmere..

Når han så har sendt en invitation, får du en mail med en kode du bare skal
åbne. Resten går nemt af sig selv.

> Fordele og ulemper ved Fjernsupport?

> Findes der andre og bedre programmer?

Hvad er der da galt med XP's fjernsupport ??

> Findes nok ikke noget freeware?

Masser..

Der er indtil flere VNC løsninger.

Claus

Fra : Mogens

Dato : 28-12-06 07:41

Som jeg har foreslået andre tidligere, så prøv www.logmein.com og vælg
FREE versionen. Den kan det du efterspørger og er nemmere at gå til en
XP's Remote Desktop og Remote Assistance. Godt nok kræver den at du
installerer noget SW på den computer der skal fjernstyres, men når det
er gjort kører det bare. Og så er du iøvrigt også dejligt fri for at
skulle have tilsendt nye invitationer når de gamle udløber.

Mogens