MS Windows
briani 27239
ureg winxp
Fra : Per H

Dato : 26-12-06 18:06

min datter købte for nogen tid siden en ny pc med winxp på. Nu kommer
der popup i start, at udgaven ikke er lovlig.. Der findes et program
der får winxp, til at tro den er lovlig. Men hvad hedder det?

Vh Per

På med Skype.

Fra : N/A

Dato : 26-12-06 21:24

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-12-06 21:24

emj <emj@> skrev :

>Det er vel en 3. mdrs prøveversion, der var installeret.

Øhh - af en XP?

Når den er købt hos en forhandler. så bør Per henvende sig der og
spørger, hvad meningen er.

>Der findes ikke noget lovligt program til at cracke med.
>
>Winzip er shareware og koster 49$ at registrere til en lovlig kopi.

Hvorfor skal Winzip blandes ind i spørgsmålet?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Gamle

Dato : 26-12-06 19:34

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Der findes ikke noget lovligt program til at cracke med.
>
> Winzip er shareware og koster 49$ at registrere til en lovlig kopi.

Hej.

Har du holdt nytår for tidligt? *GG*
Læs lige spørgsmålet igen og dit svar.

Mvh.
Torben

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 26-12-06 19:38

emj skriblede:

> Winzip er shareware og koster 49$ at registrere til en lovlig kopi.

Er det demens eller hvor er det lige
winzip kom ind i billedet.

--
Lars Fragstrup
Jeg beskyttes ikke af spamfighter, men jeg

Fra : Henning

Dato : 26-12-06 22:56

On Tue, 26 Dec 2006 18:06:04 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>min datter købte for nogen tid siden en ny pc med winxp på. Nu kommer
>der popup i start, at udgaven ikke er lovlig.. Der findes et program
>der får winxp, til at tro den er lovlig. Men hvad hedder det?

Det hedder Microsoft - ring til dem, måske er der en fornuftig
forklaring.

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 00:12

On Tue, 26 Dec 2006 22:56:24 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
skrev:

>Det hedder Microsoft - ring til dem, måske er der en fornuftig
>forklaring.

Det kan jeg næppe forstille mig, udover at forhandleren har lagt en
pirat xp ind. Det gider jeg ikke bruge tid på.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Gamle

Dato : 27-12-06 12:41

Per H wrote:

> Det kan jeg næppe forstille mig, udover at forhandleren har lagt en
> pirat xp ind. Det gider jeg ikke bruge tid på.

Jeg mener at have hørt, at hvis man har købt en PC hos en forhandler og der
er lagt en piratudgave af XP på, så får du en gyldig udgave gratis.
Så hvis du ikke gider at prøve at ringe til Microsoft, så må der vist være
noget andet galt.

Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 27-12-06 13:45

On Wed, 27 Dec 2006 00:11:54 +0100, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>Det kan jeg næppe forstille mig, udover at forhandleren har lagt en
>pirat xp ind. Det gider jeg ikke bruge tid på.

Dvs. du har betalt for en "pirat-udgave" og du gider ikke gøre noget
ved det? Mærkelig holdning - hvis du havde købt en bil som viste sig
at være monteret med stjålne hjul, ville du så heller ikke gøre noget?

Fra : Hans

Dato : 27-12-06 14:14

> Dvs. du har betalt for en "pirat-udgave" og du gider ikke gøre noget
> ved det? Mærkelig holdning - hvis du havde købt en bil som viste sig
> at være monteret med stjålne hjul, ville du så heller ikke gøre noget?

Næppe, hvis køberen, da vedkommende købte, var klar over, at hjulene var
stjålet...

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 14:38

On Wed, 27 Dec 2006 13:44:59 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
skrev:

>Dvs. du har betalt for en "pirat-udgave" og du gider ikke gøre noget
>ved det? Mærkelig holdning - hvis du havde købt en bil som viste sig
>at være monteret med stjålne hjul, ville du så heller ikke gøre noget?
Nu er det ik mig.

men jeg orker ikke at ringe/skrive, og komme med dokumation, og bla
bla. hvis det kan løses med et lille program.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Gamle

Dato : 27-12-06 16:28

Per H wrote:

> men jeg orker ikke at ringe/skrive, og komme med dokumation, og bla
> bla. hvis det kan løses med et lille program.

Du vil så fortsætte med en piratudgave. hvis nu du kunne lokke et ulovligt
program ud af een af os.

Mvh.
Torben

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 18:55

On Wed, 27 Dec 2006 16:27:51 +0100, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

>Du vil så fortsætte med en piratudgave. hvis nu du kunne lokke et ulovligt
>program ud af een af os.

Jeg vil ikke gøre ret meget ud af det, da det er ca 2 år siden hun
har købt pc. Muligvis findes foretningen ikke længere, eller de påstår
vi selv har lagt den ureg. XP ind.

Men jeg går ikke ind og køber en ny udgave, fordi andre har lagt en
kopi ind.

det er jo bare træls at der komme de vinduer op med at det er en
ulovlig kopi. som lå på maskinen ved købet, fra ny.

Vh Per

På med Skype.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-06 17:14

Per H skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> men jeg orker ikke at ringe/skrive, og komme med dokumation,
> og bla bla. hvis det kan løses med et lille program.

Alle programmer kan piratkopieres / crackes - nogle er mere
besværlige end andre - men ingen er umulige.

Men det har så intet at gøre i denne gruppe, der kun omhandler
lovlige programmer.

Så prøv i en gruppe, der omhandler piratkopierede programmer f.x.
news:alt.dk.warez (det er ikke alle udbydere, der har den med)

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Per H

Dato : 27-12-06 18:57

n Wed, 27 Dec 2006 17:13:32 +0100, "Jan Vestergaard"

jeg har,
Vh Per

På med Skype.

Fra : mrwheel

Dato : 27-12-06 20:02

Per H skrev:
> n Wed, 27 Dec 2006 17:13:32 +0100, "Jan Vestergaard"

Kan man ikke komme på alt.dk.warez kan man få den via google grupper
den har alle. Undtaget dem som ens internet udbyder (ISP) har, der er
der ikke tilgang til via google groups.

adressen til google groups er http://groups.google.com god fornøjelse