MS Windows
briani 27239
Hvad er msfeedsync.exe for en størrelse?
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 25-12-06 23:28

Glædelig jul til alle i gruppen.

Efter installation af IE 7.0, ser jeg i joblisten et program,
som kaldes msfeedsync.exe? Når dette kører, bruges
en masse processorkraft.
Jeg kan ikke finde programmet, men derimod i registreringsdatabasen
finder jeg det fint her:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1136548799-1019190577-249315981-1007\Software\
Microsfot\Search Assistant\ACMru\5603

Hvad laver dette "program"?
Hører det ikke til i Windows Vista - og ikke i Windows XP-Home?

Umiddelbart ser det ikke ud til, at der sker noget som helst negativt
ved at fjerne denne nøgle.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Carl Drud

Dato : 25-12-06 23:38

Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Hvad laver dette "program"?
> Hører det ikke til i Windows Vista - og ikke i Windows XP-Home?

Mon ikke det er til RSS feeds, som er en ny feature i IE7. Du har vel
abonneret på et par sådanne.

Carl

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-12-06 00:25

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
?

> Mon ikke det er til RSS feeds, som er en ny feature i IE7. Du har vel
> abonneret på et par sådanne.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carl

Tak for svaret ---
Det tror jeg såmænd også, men pudsigt nok kører det, selv når IE7
er lukket ned.
Jeg har abonneret på et par RSS-historier, og det virker upåklageligt.
Og dog -- jeg har netop læst på lektion, der tydeligt (sorry!) fortæller,
at opdateringen af feeds og kører selvom IE7 er lukket ned.
Nu ville det jo ikke genere mig, dersom funktionen ikke brugte så stor
en del af processorydelsen, som tilfældet er - nemlig 50% og i ny og næ
mere.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-12-06 10:50

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu ville det jo ikke genere mig, dersom funktionen ikke brugte så stor
> en del af processorydelsen, som tilfældet er - nemlig 50% og i ny og næ

Hej

Jeg har også IE7 inde og abonnerer også på et par RSS Feeds, men jeg har
ikke denne fil der kører ved dig,
Så jeg tror ikke den er fra IE7. Men søg på Google om den så finder du lidt
om den.
Forsat god Jul

Kurt

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 26-12-06 11:43

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke denne fil der kører ved dig,
> Så jeg tror ikke den er fra IE7. Men søg på Google om den så finder du

Det er jo ret så interessant, at selvom jeg har fjernet nøglen, der vedrører
dette program,
og derefter ikke dukker op i joblisten længere, kører browseren upåklageligt
og opdaterer
de ganske få feeds, jeg abonnerer på, uden problemer.
Jeg har søgt i Google og fundet forskellige "svar" på spørgsmålet - ja,
ligefrem at der kunne
være tale om "en ubuden gæst".
Mange tak for dit bidrag til min opklaring af et lille mysterium.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu