MS Windows
briani 27239
XP uden brugerkonti?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-12-06 23:57

Rent teoretisk, kan man så arbejde med Windows XP uden at arbejde med
brugerkonti? Så vidt jeg forstår, er mappestrukturen med separate
dokumentmapper for All Users og de enkelte brugere standard, også
selvom man kun har én brugerkonto aktiveret. Og det virker da ærlig
talt fjollet.

Med kommandoen control userpasswords2 kan man tilsyneladende komme til
at slette sin brugerkonto og den generiske administratorkonto. Jeg tør
ikke prøve, men ville det påvirke ovenstående at slette en af dem?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-06 13:54

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]
> dokumentmapper for All Users og de enkelte brugere standard, også
> selvom man kun har én brugerkonto aktiveret. Og det virker da ærlig

Jeg har vænnet mig til det. Mange af de startmenugenveje der
ellers hører hjemme under All Users, har jeg trukket over i min
private afdeling (trods protester) sådan så jeg kan opbygge en
logisk mappestruktur i menuerne.

> Med kommandoen control userpasswords2 kan man tilsyneladende komme til
> at slette sin brugerkonto og den generiske administratorkonto. Jeg tør
> ikke prøve, men ville det påvirke ovenstående at slette en af dem?

Du får slet ikke lov at slette den generiske adminkonto. Du kan
godt slette din egen konto. Så ryger alle dine indstillinger sig
en tur.

Og man behøver ikke gå omkring den skjulte control userpasswords.
Man kan også slette konti via kontrolpanel og Brugerkonti.

--
Bertel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-12-06 18:17

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du får slet ikke lov at slette den generiske adminkonto. Du kan
> godt slette din egen konto. Så ryger alle dine indstillinger sig
> en tur.

Og det ville påvirke mappestrukturen?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-06 18:53

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Og det ville påvirke mappestrukturen?

Hvis man fjerner en profil fra XP, vil denne her mappe medsamt
hele sit indhold forsvinde:

   C:\Documents and Settings\<brugernavn>

Jeg mener ikke at der forsvinder andet.

--
Bertel

Fra : tylerocks@gmail.com

Dato : 19-12-06 21:35

Peter Brandt Nielsen skrev:
> [...]
> dokumentmapper for All Users og de enkelte brugere standard, også
> selvom man kun har én brugerkonto aktiveret. Og det virker da ærlig

Næh, det virker da ikke fjollet. Hvis du nu engang ville have en anden
bruger på din computer ville den nye bruger arve alle indstillingerne,
som der var i All Users - så du kan få adgang til programmerne via.
start-menuen.

Jeg ved ikke hvorfor Windows skulle blive mere overskueligt hvis man
ikke havde All Users.

Måske skulle du skifte til Windows 98.

> Med kommandoen control userpasswords2 kan man tilsyneladende komme til
> at slette sin brugerkonto og den generiske administratorkonto. Jeg tør
> ikke prøve, men ville det påvirke ovenstående at slette en af dem?

Har du så tænkt dig at logge ind i Windows med brugernavnet "All
Users"? Det ville du ikke kunne og afhængig af dit systems
konfiguration ville du enten blive afslået eller blive spurgt om at
lave en ny bruger.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-06 21:52

tylerocks@gmail.com skrev:

> Jeg ved ikke hvorfor Windows skulle blive mere overskueligt hvis man
> ikke havde All Users.

Man ville bl.a. blive fri for den ulidelige advarsel: Hvis du gør
ditten og datten kan de andre brugere ikke mere lave kaffe. Er du
sikker på at du vil fortsætte?

Og der *er* jo ikke andre brugere ...

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-12-06 22:20

On 19 Dec 2006 12:35:18 -0800, tylerocks@gmail.com wrote:

> Jeg ved ikke hvorfor Windows skulle blive mere overskueligt hvis man
> ikke havde All Users.

Mjah - det ville gøre det lettere at rydde op i Start med undermenuer. I

Documents and Settings

er det heller ikke let at gennemskue

Administrator
All Users