MS Windows
briani 27239
Automatisk Windows log-on, hvordan?
Fra : OD

Dato : 13-12-06 20:33

Jeg har Windows XP (Pro SP2 dk) installeret på min PC. Under opstart skal
jeg klikke på min navn (logge på), selv om jeg er den eneste bruger, og der
ikke er nogen adgangskode. Hvordan får jeg Windows til at logge på
automatisk (og "gå ind på Skrivebordet") - uden den irriterende afbrydelse
undervejs?

Venlig hilsen

Ole

Fra : elmsupport@gmail.com

Dato : 13-12-06 20:51

Det er fordi der er to brugere (eller flere), du har garenteret
instaleret Net Framework (tror det hedder sådan) og den laver aut. en
bruger på din computer.

Du gør det at du går ind i kontrol panel og trykke på "Brugere
Konti", derinde finder du den bruger som ikke skal være der og trykker
slet, hvis det spørger dig om du skal slette trykker du ja, men du
skal huske at bevare filerne til "Net Framework", det er kun kontoen du
skal slette..

Håber du kan bruge min hjælp...

/

Fra : Ditte H

Dato : 13-12-06 20:52

Efter mange tanker skrev OD:
> [...]
> "gå ind på Skrivebordet") - uden den irriterende afbrydelse undervejs?

Hej Ole

Jeg fik dette trick i en gruppe (sikkert denne)
Start-kør- control userpasswords2
Fjern fluebenet.

Håber det er den løsning du efterspørger.

Hilsen Ditte

Fra : OD

Dato : 14-12-06 01:16

Tak for tippet! Nu virker det, som det skal...!

Venlig hilsen Ole

Fra : L.E.P.

Dato : 14-12-06 08:50

Thu, 14 Dec 2006 01:16:28 +0100, skrev "OD"
<FJERNES_ole@it.dk_FJERNES> :

>Tak for tippet! Nu virker det, som det skal...!
>
>Venlig hilsen Ole

Prøv også at se om der er en opdatering til NET Framework på Windows
Update. I mit tilfælde løste opdateringen det samme problem.

Hilsen Lars

Fra : mogens

Dato : 13-12-06 20:55

Hej Ole

Hvis Microsoft .NET Framework er installeret opretter installationen en
konto der hedder ASPNET. Selvom den ikke fremtræder på
login-skærmen, giver den anledning til stoppet så man eventuelt kan
logge på den. Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på hvad kontoen
bruges til, men almindeligvis kan den bare deaktiveres og så skulle
problemet være løst.

Deaktivering af ASPNET-kontoen:

Log på med administrator-rettigheder.
Åbn Kontrolpanel
Computeradministration
I vinduet til venstre:
Marker Computeradministration (lokal)\Lokale brugere og
grupper\Brugere
I vinduet til højre:
Højreklik kontoen ASPNET
Vælg 'Egenskaber'
Sæt flueben i 'Kontoen er deaktiveret'
<OK>
Luk
Luk

Genstart

Mon ikke det skulle fixe den?

Hilsen mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-12-06 20:56

OD skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> [...]
> får jeg Windows til at logge på automatisk (og "gå ind på
> Skrivebordet") - uden den irriterende afbrydelse undervejs?

Start -> Kør

skriver du:

control userpasswords2

- der kan du definere opastarten i XP.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : ham_selv

Dato : 16-02-07 04:04

du kan gå ind under "konti" og slette den der extra konto der ligger
derinde

--
Posted with NewsLeecher v3.7 Final