MS Windows
briani 27239
Cd-drev virker ikke i XP
Fra : KalleKnas

Dato : 05-12-06 12:05

Hej gruppe
På grund af fejl på harddisk beslutter jeg at købe ny harddisk, for ikke at
miste filer. Jeg installerer xp på den ny harddisk. Opdaterer med alle
service-packs og alt virker som det skal indtil jeg sætter en skive i cd-dvd
brænderen. Drevet spinner og prøver at aflæse disken, men intet sker. I
egenskaber for drevet viser den at skiven indeholder 0 byte, altså tom
skive.
Ved genstart af xp med skiven i drev virker det udmærket.

Jeg prøver at montere gammel harddisk og her er der ingen problemer med
drevet.
Det må være et eller andet i xp-installationen, der driller.
Er der nogen, der kan hjælpe?
Hej fra Karsten

Fra : gb

Dato : 05-12-06 12:51

"KalleKnas" <brydsoee@sport.dk> wrote in

> Er der nogen, der kan hjælpe?

Du har sat en tom eller beskadiget disk i drevet.

--
GB

Fra : Klaus H

Dato : 05-12-06 17:32

KalleKnas wrote:
> [...]
> med drevet.
> Det må være et eller andet i xp-installationen, der driller.

Har du sat den nye disk til "cable select" hvor den gamle sad som "master"?

Klaus H

Fra : KalleKnas

Dato : 05-12-06 21:04

Hej Klaus
Det er et længere svar. Den gamle harddisk kunne ikke detekteres af bios som
boot-bar, så jeg købte ny og satte den som master.
En dag hvor jeg hentede data fra gammel harddisk, der sad som slave på
secondary, glemte jeg at lave om i bios og pludselig bootede den gamle
harddisk som slave på secondary.

Men alle kombinationer er prøvet. Harddisk som master og cd som slave på på
"primary".
Harddisk som master på primary og cd på secondary med alle kombinationer.
Det må være et eller andet software i XP.
Karsten
">