Hvad skal bruges som NyLinie i Access
Fra : Kurt G

Dato : 28-01-07 12:24

Jeg har lavet et Delphi program som benytter en database. Data fra denne
database vil jeg gerne eksprtere til en tekstfil, som skal importeres i
Access.
To af datafelterne i min database er en form for notat, som indeholder flere
linier afsluttet med CRLF (VognRetur+NyLinie ved en skrivemaskine). Det er
nok det, som i Access hedder et Notatfelt.

Et eksempel på eksporterede data:

Feltnavnene (første linie) =
Foreningsnavn;Indhold;Bem
Data =
"Venø Havn";"1924-1971 Forhandlingsprotokoller (her er CRLF)
1932 Vedtægter (her er CRLF)
1929-1984 Kasserapport (her er CRLF)
1977-1985 Regnskab over havnepenge (her er CRLF)
";"Journal 1993-128" (her er CRLF)

Ved hver (her er CRLF) begynder Access selvfølgelig på en ny post.

Hvad skal jeg sætte ind i stedet for (her er CRLF) for at få Access til at
forstå, at det blot er en ny linie i notatfeltet?

Mvh Kurt

Fra : L.E.P.

Dato : 29-01-07 09:03

Sun, 28 Jan 2007 12:24:17 +0100, skrev "Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net>
:

>Hvad skal jeg sætte ind i stedet for (her er CRLF) for at få Access til at
>forstå, at det blot er en ny linie i notatfeltet?
>
>Mvh Kurt

Prøv med LF (#10) alene. Det er sandsynligvis CR (#13) der får den til
at starte en ny post.

Hilsen Lars

Fra : Kurt G

Dato : 01-02-07 15:40

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :

> Prøv med LF (#10) alene. Det er sandsynligvis CR (#13) der får den til

Du har ret, det var det.
Tak.
Kurt