Robots.txt !?!
Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 28-06-01 10:17

Hej NG !

jeg har kikket lide på vores statistik på vores website (roadrebel.dk) og så
at vi har en masse 404 efter "robots.txt".

Så har jeg været rundt på diverse "store" sites for at "låne" denne fil, men
de har sgi heller ingen.
Jeg kan forstå på det at det er en txt fil med meta tags, men jeg er ikke
sikker hvordan sådan en fil skal se ud.

Er det bare samme tags som man har i sin "header" ????

Mvh
Leon

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-01 10:19

"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> wrote in

> [...]
> ikke sikker hvordan sådan en fil skal se ud.
>
> Er det bare samme tags som man har i sin "header" ????

Se på

http://www.rietta.com/robogen/intro.shtml
- for en introduktion

http://www.robotstxt.org/wc/norobots-rfc.html
- for specifikationen (prøv den - den er faktisk ikke så svær at læse)

http://www.freefind.com/library/howto/robots/
- for eksempler

http://www.tardis.ed.ac.uk/~sxw/robots/check/
- for at checke din fil, når du har lavet den.

og alle links kom frem via en søgning på Google.com efter robots.txt

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-06-01 10:22

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> wrote in

> "Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> wrote in

> og alle links kom frem via en søgning på Google.com efter robots.txt

jeg kom til at tænke på, at jeg har spurgt om det samme for noget tid siden
i dk.edb.internet ... se

http://groups.google.com/groups?hl=en&safe=off&ic=1&th=f3ff1fe98434ef16,3
&seekm=Xns907EC53A2B900spamstocholmdk%40192.38.208.81#p

for tråden der kom ud af det (3 indlæg)

Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 29-06-01 23:40

<snip>