Vedhæftede billedfiler åbnes af Internet E~
Fra : Kurt G

Dato : 20-01-07 09:34

Min 'papdatter' har det problem, at Internet Explorer bliver brugt til at
vise vedhæftede billedfiler.
Hvor opsætter man hvilket program, der skal bruges til det?
Hun har ikke fortalt mig, om hun bruger Outlook eller Outlook Express, men
det er Win-XP.
Hun bor i Schweiz.

Mvh Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 11:58

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvor opsætter man hvilket program, der skal bruges til det?
> Hun har ikke fortalt mig, om hun bruger Outlook eller Outlook Express, men

Hun højreklikker først på billedet, og gemmer det på harddisken. Så finder
hun billedet og højreklikker og vælger åben med Så går hun i Vælg Program og
der vælger hun hvilket program der skal åbne billedet og sætter flueben i
brug altid det valgte progran Det gentages for både gif og jpg og det er
vigtigt at hun går i Vælg Program

Bc

Fra : Kurt G

Dato : 20-01-07 17:04

"Bjarne Chr" <bc@not-valid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> i brug altid det valgte progran Det gentages for både gif og jpg og det er

Tak for svaret.
Hvad gør hun, hvis den straks viser billedet, også når hun højreklikker?

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 18:16

> Tak for svaret.
> Hvad gør hun, hvis den straks viser billedet, også når hun højreklikker?
>
> Kurt
Det tror jeg heller ikke det gør, så skal hun da selv have byttet om på
musetasterne. Det er der mange venstrehåndede der gør. Hvis hun har det skal
hun jo bruge venstre tast Du kan jo selv prøve om du kan åbne et billede
ved at højreklikke
Bc

Fra : Kurt G

Dato : 20-01-07 18:26

> [...]
> musetasterne. Det er der mange venstrehåndede der gør. Hvis hun har det
> skal hun jo bruge venstre tast Du kan jo selv prøve om du kan åbne et

Det har jeg gjort mange gange, men hun påstår hårdnakket, at det hænger
sådan sammen.
Men jeg har sendt din anvisning videre til hende, så nu ser vi hvad der
kommer ud af det.

Tak.

Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-01-07 19:01

> [...]
> sådan sammen.
> Men jeg har sendt din anvisning videre til hende, så nu ser vi hvad der

Billedet åbner vel ikke bare af sig selv når du højreklikker?

Bc

Fra : Kurt G

Dato : 20-01-07 19:44

> Billedet åbner vel ikke bare af sig selv når du højreklikker?
>
> --
> mvh
> Bc

Det er det, som hun påstår.
Af gode grunde har jeg ikke selv set det (der er langt til Schweiz).
Men lad os nu se, hvad hen svarer.

/Kurt