cache ram
Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-06-01 22:40

hjælp jeg har for nylig købt en gl. HP VECTRA vl5, 166Mhz
og har fået et par cache ram blokke på 512kb, men når jeg skifter de
nuværende 256kb ud med en 512kb blok, er pc totalt DØD, jeg kan ganske
enkelt ikke tænde den, jeg har spurgt forskellige steder, men hidtil er der
ingen der har kunnet for tælle mig hvad jeg skal gøre udover at de ram
blokke jeg har ikke dur til min pc, ingen af de adspurgte kan/vil fortælle
mig hvilke jeg så skal bruge end ikke HP support (HP danmark) og dog
alligevel ,hvis jeg vil betale en halv bondegård, er der nogen her der kan
hjælpe??

Fra : Torbenth

Dato : 27-06-01 23:32

Jesper Laursen skrev i meddelelsen <9hdk15$13m$1@sunsite.dk>...
>hjælp jeg har for nylig købt en gl. HP VECTRA vl5, 166Mhz
>og har fået et par cache ram blokke på 512kb, men når jeg skifter de
>nuværende 256kb ud med en 512kb blok, er pc totalt DØD, jeg kan ganske

Hej.

Dit MB understøtter sikkert kun 256 Kb cacheram.
Det står nok i manualen.

Mvh.
Torben

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-06-01 00:47

Jesper Laursen <jesperlaursen@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hdk15$13m$1@sunsite.dk...

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-06-01 00:50

Ifølge brugermanual kan den køre med 512kb også ifølge HP support
Jesper Laursen <jesperlaursen@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9hdred$3pk$2@sunsite.dk...

Fra : peter-nt

Dato : 28-06-01 19:14

Jeg kender ikke den aktuelle maskine, men på nogle motherboards skal du selv
stille enten i bios eller på jumpere før boardet accepterer ændret
cache-ram - står der ikke noget om det i manualen? alternativt kan der som
du har fået at vide være tale om forkert type cache-ram (nogle "mærkevarer"
insisterer på at det skal være deres egen)
mvh peter-nt