Er IE årsag til spam
Fra : ChrW

Dato : 31-01-07 09:46

IE gemmer i det skjulte filer om din trafik på nettet.
I et skjult bib nemlig den lange sti \Temporary Internet Files\Content.IE5\
Filernes navne nemlig desktop.ini, i den fil skal der kun stå
[.ShellClassInfo] de andre koder er til sporing.
Den anden fil er index.dat, denne fil er fra start 32kb.
Den vokser og vokser, og i den fil gemmes al din trafik på nettet.
Filerne er skjulte i skjulte bib. Spørgsmålet er om det er en
overtrædelse, af registerlovgivningen, og af EU's regler.
Det er ikke muligt at slette filerne med normale oprydnings værktøjer. I
Win98 var det muligt med den gamle edit.
Der er to muligheder, for at neutralise den nemlig lav en lille partion,
hvor du kan placere de midlertidige filer. Du kan som alternativ også
bruge en usb-lagerhub
Med jævne mellemrum kan du så formatere partionen.

Der kan efter min mening være flere årsager til at Microsoft,gør dette i
det skjulte.

1. Microsoft sælger dit trafik mønster til spamfirmaer. Det er sikkert
en god forretning.

2.Politiet skal bruge dit trafikmønster til spore ulovligheder.

Fra : Max

Dato : 31-01-07 09:54

Hej ChrW

> Den anden fil er index.dat, denne fil er fra start 32kb.
> Den vokser og vokser, og i den fil gemmes al din trafik på nettet.

Hvis du er så bange for den fil, hvorfor sletter du den så ikke bare ?

> Der kan efter min mening være flere årsager til at Microsoft,gør
> dette i det skjulte.

Efter min mening har du en livlig fantasi :)

Mvh Max

Fra : N_B_DK

Dato : 31-01-07 10:31

In news:2HYvh.8$kj2.7@news.get2net.dk,
ChrW <charon@tele2adsl.dk> typed:
> IE gemmer i det skjulte filer om din trafik på nettet.

Tror det er bedre du holder dig til brevduer, du ser jo konspirations
teorier der får filmen a beautiful mind til at virke som en fuldstændig
normal mand.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-07 11:13

ChrW skrev:

> Filerne er skjulte i skjulte bib. Spørgsmålet er om det er en
> overtrædelse, af registerlovgivningen

Øh bøh ... hvilke regler overtræder man ved på sin egen harddisk
at gemme oversigter over ens egne filer og besøgte netsteder? Ja,
jeg spørger bare.

> Der kan efter min mening være flere årsager til at Microsoft,gør dette i
> det skjulte.

Ja. Jeg kan komme med den første million af forskellige forslag.
Men du har allerede skrevet om det her problem én gang før, så
kan du ikke bare lade det ligge nu?

> 2.Politiet skal bruge dit trafikmønster til spore ulovligheder.

Uh ja, og de kan ikke finde på andet at bruge deres tid på end at
sidde og kikke på terabytes af data på folks helt private
harddiske, vel? De har slet ikke nok i de terabytes af
mistænkelige data som hober sig op hos it-politiet.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-01-07 17:24

On Wed, 31 Jan 2007 09:45:47 +0100, ChrW <charon@tele2adsl.dk> wrote:

>Spørgsmålet er om det er en
>overtrædelse, af registerlovgivningen, og af EU's regler.

"Programmet har udført en ulovlig handling" betyder ikke det, du tror,
det gør.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : John

Dato : 31-01-07 17:55

"Peter Brodersen" <usenet2007@ter.dk> skrev i en meddelelse

> "Programmet har udført en ulovlig handling" betyder ikke det,
> du tror

:))

Fra : HansAndersen

Dato : 14-02-07 16:16

On Wed, 31 Jan 2007 09:45:47 +0100, ChrW <charon@tele2adsl.dk> wrote:

> Det er ikke muligt at slette filerne med normale oprydnings værktøjer. I
> Win98 var det muligt med den gamle edit.

Log af! og på som en anden bruger, så kan du slette hele lortet

Lav en genvej:

C:\WINDOWS\explorer.exe /e, "C:\Documents and
Settings\dit-logonnavn\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\Content.IE5"

Så kan du nemt slette det hele dagligt, borset fra index.dat

Selvfølgelig er det her mange tracking filer ligger,
og en enkelt gang fandt jeg en virus der i Content.IE5.
Sjovt den stadigvæk har det gamle navn.

Det er fx ikke nok at slette cookies i folderen cookies,
mange bliver ikke samtidigt slettet i Temporary Internet Files

--

Hasta no Vista!