Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Åbne ny fane i IE 7 istedet for ny Browser~
Fra : Søren Blom

Dato : 30-01-07 02:00

Efter skift til IE 7 har det irriteret mig, at når man trykker på et link,
så bliver linket åbnet i en helt ny Browser i stedet for bare en ny fane i
det Browser vindue man allerede er i, kan man ikke lave det om, så når man
trykker på et link i IE 7 så bliver linket åbnet i en nye fane i stedet for
en ny browser først skal til at starte op?

OS er naturligvis Win XP, jeg kan ikke bruge forslag om at skifte til anden
browser, så skån mig fra disse forslag, da de ikke vil blive brugt, så man
kan ellers mene om IE hvad man vil.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-01-07 08:20

> [...]
> trykker på et link i IE 7 så bliver linket åbnet i en nye fane i stedet
> for en ny browser først skal til at starte op?

Så vidt jeg kan læse mig til og afprøve, kan man kun det, du ønsker, ved
at højreklikke på det ønskede link og i den fremkomne menu vælge punktet
"Åbn på ny fane".
Man kan også bruge "midterknappen" eller scrollhjulet ved visse mus.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-01-07 12:01

Den 30-01-07 02.00 skrev Søren Blom følgende:
> Efter skift til IE 7 har det irriteret mig, at når man trykker på et link,
> så bliver linket åbnet i en helt ny Browser i stedet for bare en ny fane i
> det Browser vindue man allerede er i

Tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-indstillinger.html#popopfaner

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-01-07 14:44

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Sunbird: gratis kalender som du kan dele med andre.

Det er såmænd rigtigt, men jeg opfatter ikke, at det oprindelige
spørgsmål går på pop-up-vinduer.
Selv med den instilling, der angives på din i øvrigt fremragende
hjemmeside, dukker den kaldte hjemmeside ikke op i en ny
fane.
I hvert ikke på min computer - men jeg kan jo have taget noget
så grueligt fejl.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-01-07 15:42

Den 30-01-07 14.43 skrev Hans-Jørgen Sindholt følgende:

> Det er såmænd rigtigt, men jeg opfatter ikke, at det oprindelige
> spørgsmål går på pop-up-vinduer.

Almindelige klik på almindelige links skulle meget gerne blive åbnet i
det eksisterende vindue og faneblad. Så hvis et link åbner i et nyt
vindue, må det næsten være fordi, det benytter "_target", og er det
tilfældet, vil ovennævnte indstilling omdirigere siden til et nyt
faneblad i stedet for et nyt vindue.

> Selv med den instilling, der angives på din i øvrigt fremragende
> hjemmeside, dukker den kaldte hjemmeside ikke op i en ny
> fane.

Nej, kun hvis siden benytter "_target" - eller hvis man har problemer
med tastaturet, så Ctrl-tasten (åbner i ny fane) eller Shift-tasten
(åbner i nyt vindue) hænger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.