Firefox låser
Fra : Bent E.

Dato : 23-01-07 17:00

I dag er min Firefox begyndt at låse (svarer ikke)
det er ver 1.5.0.9.
Det eneste nye jeg har installeret er "Flashblock", men det har kørt med det
modul i flere dage uden problems.

Jeg ser nu at der i dag har været et angreb på min Firewall (Zonealr.),.
det er ikke sket i umindelige tider. Er der mon sluppet snavs ind?

Jeg har scannet for virus (AVG), kørt Spy-bot og Ad-aware,
det har ikke hjulpet.

Hvad gør nu en klog?

Bent E.

Fra : Holst

Dato : 23-01-07 17:06

Bent E. wrote:

> Hvad gør nu en klog?

Opgraderer til Firefox 2.0

Fra : Bent E.

Dato : 23-01-07 20:41

Bent E. wrote:
> I dag er min Firefox begyndt at låse (svarer ikke)
> det er ver 1.5.0.9.
> Det eneste nye jeg har installeret er "Flashblock", men det har kørt med
> det modul i flere dage uden problems.

Jeg har nu afinstalleret FF, og fjernet mappen. Booted igen, og
geninstalleret FF.
Lige meget hjælper det FF låser stadig efter få sek.

Heldigvis har jeg IE i "reserve". Men jeg vil da gerne have gang i FF igen.
Hvad kander være galt?

Bent E.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-07 22:04

Den 23-01-07 20.40 skrev Bent E. følgende:
> [...]

Som Holst skriver: Opgrader til Firefox 2.0.

> Jeg har nu afinstalleret FF, og fjernet mappen. Booted igen, og
> geninstalleret FF.

Det er ikke nok. Firefox gemmer sine indstillinger, udvidelser mm. i en
anden mappe, og det er sikkert en udvidelse, der driller:

Sørg for at Firefox er lukket => Startknappen => Søg => skriv:
%appdata%\mozilla => OK => slet mappen Firefox - eller hvis du har
bogmærker eller andet, du vil gemme, så omdøb i stedet mappen til
Backup-Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Bent E.

Dato : 23-01-07 23:14

> [...]
> %appdata%\mozilla => OK => slet mappen Firefox - eller hvis du har
> bogmærker eller andet, du vil gemme, så omdøb i stedet mappen til

Det hjalp, tak for hjælpen.
Jeg synes blot det er lidt mærkeligt fordi jeg havde et image (8 dage
gammelt)
som jeg restorede. Så troede jeg da at "alt var ved det gamle". Men den gik
altså stadig i baglås. Nå, men pyt, nu kører jo.

Skulle FF2 ikke komme pr. automatik på et tidspunkt? Jeg har sat den til
aut.
opdat.

Vh
Bent E.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-01-07 23:37

Den 23-01-07 23.13 skrev Bent E. følgende:

> Det hjalp, tak for hjælpen.
> Jeg synes blot det er lidt mærkeligt fordi jeg havde et image (8 dage
> gammelt)
> som jeg restorede. Så troede jeg da at "alt var ved det gamle".

Så må fejlen have været til stede i imaget, selvom den måske ikke har
været synlig. Jeg burde egentlig have fortalt dig om en anden mulighed,
men det lød som om, du alligevel ikke havde noget, du ville gemme i din
profil. Til en anden gang, kan du prøve at starte Firefox i fejlsikret
tilstand:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-safemode.html

> Skulle FF2 ikke komme pr. automatik på et tidspunkt? Jeg har sat den til
> aut. opdat.

Jo, men det er blevet udsat. Jeg ved ikke, hvornår de begynder at
udsende den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor trin for tin-guide til opsætning og brug af Internet Explorer 7.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-02-07 22:20

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> %appdata%\mozilla => OK => slet mappen Firefox - eller hvis du har
> bogmærker eller andet, du vil gemme, så omdøb i stedet mappen til

Jeg har faktisk (fået) et tilsvarende problem med Netscape: For nogle uder
siden opgraderede jeg til ver. 8.1.2, og det fungerede tilfredsstillende -
men de seneste to dage 'fryser'/låser det igen og igen! :(

Er der en tilsvarende 'kur' for Netscape??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-07 03:29

Den 18-02-07 22.20 skrev Hans Henrik Hansen følgende:

> Er der en tilsvarende 'kur' for Netscape??

Prøv:
Luk Netscape => Startknappen => Søg => skriv: %appdata% => OK => hvis du
har en mappe, der hedder Netscape eller noget i den stil, så omdøb den
til Backup-Netscape.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-02-07 10:53

Kim Ludvigsen wrote:
> Prøv:
> Luk Netscape => Startknappen => Søg => skriv: %appdata% => OK => hvis du
> har en mappe, der hedder Netscape eller noget i den stil, så omdøb den
> til Backup-Netscape.

Tak for svar - søgningen gav desværre ikke bid! :(

Vedr. Netscape-mapper fandt jeg flg.:

1. C/Programmer/Netscape/Netscape

2. C/Programmer/Netscape/Netscape Browser

, begge 'sidstnævnte' mapper indeholder et betydeligt antal mapper/filer.

Et (yderligere) problem er (måske), at Version 7 stadig ligger på pc'en -
jeg troede, den ville blive 'overskrevet' af den nye version, men det er
åbenbart ikke tilfældet!

(Min første indskydelse var, at 'låsningen' måske kunne skyldes maglende
hukommelse (ser ud til at bruge 60 - 80 MB), men da jeg har 512 MB
installeret, er dét vel næppe sandsynligt?)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-07 11:37

Den 19-02-07 10.52 skrev Hans Henrik Hansen følgende:

> Tak for svar - søgningen gav desværre ikke bid! :(

Det er mig, der har dummet mig i det tidligere indlæg, og jeg gentog
fejlen i det forrige indlæg. Udskift "Søg" i ovenstående med "Kør".
Undskyld!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-02-07 16:37

Kim Ludvigsen wrote:
> Det er mig, der har dummet mig i det tidligere indlæg, og jeg gentog
> fejlen i det forrige indlæg. Udskift "Søg" i ovenstående med "Kør".
> Undskyld!

No problem - det ser nu ud til at virke 'normalt' igen! :)

Spørgsmålet er vel så, om 'låsningen' vender tilbage??

(Når det hele kører (jeg valgte at importere indstillinger fra Netscape 7),
kan jeg vel roligt slette 'backup-mappen' igen?)

Tak for hjælpen!

--
med venlig hilsen
Hans