Mere om fattigdom.
Fra : Claus

Dato : 27-06-01 21:28

Her er et bibelcitat:

v23 Og Jesus sagde til sine disciple: »Sandelig siger jeg jer: Det er
vanskeligt for en rig at komme ind i Himmeriget. v24 Ja, jeg siger jer,
det er lettere for en kamel at komme igennem et nåleøje end for en rig
at komme ind i Guds rige.« v25 Da disciplene hørte det, blev de meget
forfærdede og sagde: »Hvem kan så blive frelst?« v26 Jesus så på dem og
svarede: »For mennesker er det umuligt, men for Gud er alting muligt.«

Hvordan skal vi tolke det?

Hilsen Claus.

Fra : E.K.

Dato : 28-06-01 07:22

www.ekris.net

www.prekestol.net
Claus <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i
> [...]
> forfærdede og sagde: »Hvem kan så blive frelst?« v26 Jesus så på dem og
> svarede: »For mennesker er det umuligt, men for Gud er alting muligt.«

At vi ikke kommer inn om vi setter lit til noe av vårt eget. (M.a.o. er
_rike_).
Det er bare mulig ved hva Gud gjorde i og med Jesus Kristus i vårt sted. Han
handlet som om Han var oss. Det er vår inngang.

E.K.

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 28-06-01 21:59

Hej Claus!

Bruger fundamentalister meget tid på et studere? Hvad med handling?

Min mor forlod alt hvad hun havde for at tjene Gud for henved 15 år siden. I
dag lever hun sammen med de mest udstødte og fattige her i kongeriget - i et
kollektiv for hjemløse. Jeg tror ikke, hun på noget tidspunkt har set sin
egen fattige levevis som et krav til alle mennesker, men kun som et kald til
hende selv.

I skrivende stund, her jeg ikke brugt tid på at læse svarene på dit
tidligere indlæg - så jeg håber andre har bragt problemet, med den meget
teoretiske tro på bane. Men jeg er overbevist om at Gud kalder den enkelte
til et særligt livsforløb - og ja - jeg ved af erfaring at der er en særlig
velsignelse knyttet til fattigdom.

Marina

Fra : Live4Him

Dato : 28-06-01 23:17

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
- og ja - jeg ved af erfaring at der er en særlig
> velsignelse knyttet til fattigdom.
~~~~~~~~~~
Kan du beskrive hvad den velsignelse består i ?

jørgen.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 28-06-01 23:47

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> Kan du beskrive hvad den velsignelse består i ?

Ydmyghed og taknemmelighed er svært at finde blandt velstående mennesker.
Jeg mødte selv for nylig en Estlænder og fik en lektion i ydmyghed.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : E.K.

Dato : 29-06-01 11:33

www.ekris.net

www.prekestol.net
> [...]
> teoretiske tro på bane. Men jeg er overbevist om at Gud kalder den enkelte
> til et særligt livsforløb - og ja - jeg ved af erfaring at der er en

Her er jo ikke tale om velsignelse av den ene eller annen sort (det er så
mye som prates bort i fra kjernen i denne gruppen), her er tale om ikke noe
mindre enn å komme inn i Guds rike. Og det gjør altså ikke den som ikke blir
så fattig i seg selv, at han tar imot Jesus Guds gave _i stedet for_ sitt
eget.
Dette er så visst ingen teoretisk tro (det er det den rike som har), dette
er den trange port bare de få overhodet finner, som Jesus selv taler om.

Ingen kommer altså inn i Guds rike på rikdom, men like viktig; ingen kommer
heller inn i Guds rike på å bli (gjøre seg) fattige på materielle ting.
Noen lever etter det såkalte "fattigdomsprinsippet," noe som ikke fører til
annet enn at _det_ blir deres rikdom, som altså igjen er med på å hindre at
de kan se Guds rike. Som har en eneste inngang; Jesu blod!
Han sier det vel greit nok? "For mennesker er det _umulig_!."

Vennlig hilsen
E.K: