Valg af køretøj...
Fra : Michael Christensen

Dato : 27-06-01 20:09

Hej

Jeg står og skal til at købe mig noget scooter-halløj - men syntes
umiddelbart at normale scootere er lidt kedelige.

Efter at have kigget lidt rundt kan jeg finde følgende som har min interesse
:

Yamaha TZR50
Gilera DNA50
Aprillia RC50

- - -

Er der nogen der kan tale for og imod disse? Og hvordan er de hvis man skal
have lidt mere skub i? Helst noget der ikke kan ses så nemt...

// MC

Fra : RpR

Dato : 27-06-01 21:27

> Jeg står og skal til at købe mig noget scooter-halløj - men syntes
> umiddelbart at normale scootere er lidt kedelige.

=)

> Efter at have kigget lidt rundt kan jeg finde følgende som har min
> [...]

Allesammen fine maskiner, hvoraf alle ud over DNA'en er 45'er knallerter.

TZR 50 og RS 50 har samme motor, slet ingen forskel.
Eneste forskel på dem er den måde de er begrænset på, hvor TZR 50 er
begrænset via tændingen, og du så skal skifte CDI enheden ud, og RS 50 er
begrænset over udstødningen, hvori der er et større skære / svejseprojekt
involveret.

De render begge to 90 - 100km/t uden spærringer og har ca. 9hk.
Jeg har kun lige idag anskaffet mig en Derbi GPR 50 R, der har samme motor
som TZR 50 og RS 50.
Min er monteret med et morsomt 90cc cylindersæt af mærket Metra Kit og
topfarten ligger et sted omkring 115 - 120km/t med standard gearing.

Jeg ved desværre intet om DNA, bortset fra at den ingen gear har, så hvis
det er det du leder efter er du kommet forkert i byen.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Christensen

Dato : 27-06-01 21:37

> TZR 50 og RS 50 har samme motor, slet ingen forskel.

Så må vi jo kigge på design og mærker

> [...]
> begrænset over udstødningen, hvori der er et større skære / svejseprojekt

Så hælder jeg lidt mod Yamaha'en - det lyder da lidt nemmere... Jeg er
totalt nubi' inden for fart-verdenen

> De render begge to 90 - 100km/t uden spærringer og har ca. 9hk.
> Jeg har kun lige idag anskaffet mig en Derbi GPR 50 R, der har samme motor
> som TZR 50 og RS 50.

Åh...

> Min er monteret med et morsomt 90cc cylindersæt af mærket Metra Kit og
> topfarten ligger et sted omkring 115 - 120km/t med standard gearing.

Afsted derudad... =)

Jeg kommer fra en ½-lovlig Puch... Kører som en sæk hø - så bliver rart at
skifte =)

Andre som har nogle gode indslag?

// MC

Fra : Seth-Enoch

Dato : 27-06-01 22:42

> Jeg kommer fra en ½-lovlig Puch... Kører som en sæk hø - så bliver rart at
> skifte =)

Kan en Puch køre anderledes? :) *gg*

--
Seth-Enoch

Fra : Rasmus Færch

Dato : 27-06-01 22:41

Michael Christensen <huskuvit@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Jaq_6.3617$MT.518786@news000.worldonline.dk...
> [...]
skal
> have lidt mere skub i? Helst noget der ikke kan ses så nemt...

Da det tilsyneladende er de samme motore og det ene med andet ville jeg
begynde at kigge efter vægt, (mindre vægt større fart)

Fra : Michael Christensen

Dato : 27-06-01 23:14

> Da det tilsyneladende er de samme motore og det ene med andet ville jeg
> begynde at kigge efter vægt, (mindre vægt større fart)

.....tjo - men mindre stabilitet i svingene, velsagtens?

// MC

Fra : Thomas

Dato : 28-06-01 16:51

Jeg har da prøvet en tur på en aprillia jeg syntes at der skulle alt for
mange omdrejninger til før at der skete noget og 6 gear er lige i overkanten
til så lille en motor 4 havde været nok efter min mening. Men ok den var da
sjov at kører på. Jeg ville tro at politiet nok vil ha øjene lidt mere efter
en 45 mc'er hvis man kan kalde dem det.
Nu ved jeg ikke om du har et mc køre kort men det som en ny af de maskiner
koster kan man godt få en lille brugt mc. der skal man ikke være så bange
for at blive nuppet.

mvh Thomas.B

Fra : Michael Christensen

Dato : 28-06-01 18:10

> [...]
da
> sjov at kører på. Jeg ville tro at politiet nok vil ha øjene lidt mere

Det eneste der skal laves ved den er at spærringerne skal fjernes - og måske
lidt andet. Det eneste krav er at det ikke skal kunne ses... + der skal
monteres en diskret hastigheds-begrænser...

> Nu ved jeg ikke om du har et mc køre kort men det som en ny af de maskiner
> koster kan man godt få en lille brugt mc. der skal man ikke være så bange
> for at blive nuppet.

Der er lagt til side til det - og det bliver taget efter bil-pappet er helt
færdigt. Jeg har en svaghed for kåbemotorcykler - og dem finder man vel ikke
så mange af til max 25k... eller hvad?

// MC

Fra : Thomas

Dato : 28-06-01 18:39

>Jeg har en svaghed for kåbemotorcykler - og dem finder man vel ikke<
> så mange af til max 25k... eller hvad?

Det bliver en lille mc (Der er da nogle brugte kåbe maskiner til under de
25k.Yamaha RD 350 men ok den er til det store mc pap) men der er jo et
stort + og det er at du er igang med at køre tin til forsikring og det
bliver jo på den måde billiger den dag du har penge til en stor motorcykel.
Jeg vil selv her til efteråret købe en lille dt 175'er godt brugt ca. 6-8000
kr. og renovere den i løbet af vintern. ok det er bestemt ikke nogen racer
maskine men men fordelen er at ikke være bange for at blive nuppet af
politiet. og den kører længer på littern end min scooter og så er det en
2takter ikke så svær at lave + man kan jo tune den efter samme principer som
ved knallert/scooter + det er lovligt til en vis grænse at tune den. Og så
er den meget billig i forsikring.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 28-06-01 23:29

> [...]
> koster kan man godt få en lille brugt mc. der skal man ikke være så bange

Jeg vil give dig ret i at motoren skal op på mindst 5000rpm før det begynder
at blive sjovt at køre rundt, men 4 gear ville den slet ikke kunne klare sig
med når den har så snævert et område hvor motoren arbejder. Så ville der
kommer alt for store huller i trækket.
Men Politiet kigger nu ikke særligt meget efter dem, da de af udseende
ligner en 125'er, og sålænge man kører pænt og nydeligt kigger de ikke efter
dig.

Fra : MrBean

Dato : 29-06-01 15:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Men Politiet kigger nu ikke særligt meget efter dem, da de af udseende
> ligner en 125'er, og sålænge man kører pænt og nydeligt kigger de ikke
efter
> dig.

Helt enig - med mindre politiet kender modellen. Jeg blev engang stoppet
i et razzia på min Derby Senda og da den flinke politimand kom op til mig
og så mit kørekort, nævnte han at jeg ikke havde kørekort til motorcykel.
Da jeg så forklarede ham et det var en EU'er, så han lidt mærkeligt på mig
og
måtte lige en tur om bagved for at checke nummerpladen
--
MB

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 16:27

> [...]
> og
> måtte lige en tur om bagved for at checke nummerpladen

Eneste ulempe jeg har lige nu er at jeg først er færdig med mit pap ca. 3
uger efter sommerferien.. :/
Så der bliver lige filmet lidt imorgen til min hjemmeside, og så bliver den
stilt hen og bliver pudseobjekt indtil =)

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-06-01 17:28

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!

Det glæder jeg mig til at se =)

Mads

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 17:41

> Det glæder jeg mig til at se =)

Det blir nok noget ala at jeg kører foran en kammi's Opel Corsa og så filmer
han mig, og så lidt ned på speedo og sådan.