/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Forskel på Intel Core2Duo e6300 og e6600?
Fra : Peter [5260]


Dato : 15-01-07 23:58

Hej,

Er den eneste forskel på Intels e6300- og e6600-udgaver af Core2Duo
hastigheden på hhv. 1,86 og 2,40GHz?
Hvis nej, hvad er så de andre forskelle?

Jeg skal nemlig ha' mig en ny PC, og kan vælge mellem disse 2 procs,
ellers samme konfig. af PC.
Forskellen i prisen er ca. 1.000,-

På forhånd tak
Peter


 
 
Ukendt (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-07 00:37


>"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:1168901857.943930.33450@m58g2000cwm.googlegroups.com...
>Hej,
>
>Er den eneste forskel på Intels e6300- og e6600-udgaver af Core2Duo
>hastigheden på hhv. 1,86 og 2,40GHz?
>Hvis nej, hvad er så de andre forskelle?
>
>På forhånd tak
>Peter

Forskellen ligger i cacheen, som er på henholdsvis 2 og 4 MB.
Du kan læse om det her: http://www.hwt.dk:80/test_show.asp?id=6733

/Bent



Mads (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 16-01-07 00:38

On 15 Jan 2007 14:57:38 -0800, "Peter [5260]"
<aktieanalytiker@gmail.com> wrote:

>Hej,
>
>Er den eneste forskel på Intels e6300- og e6600-udgaver af Core2Duo
>hastigheden på hhv. 1,86 og 2,40GHz?
>Hvis nej, hvad er så de andre forskelle?

Den lille E6300 har også mindre indbygget cache, hvilket er
med til at gøre den endnu langsommere end E6600.
( E6600 er den mindste CPU i serien som har den store cache )

Om det så virkeligt gør en forskel skal jeg ikke gøre mig klog på,
men personligt ville jeg ofre den ekstra tusse. CPU'en betyder
trods alt temmeligt meget i den færdige maskine og i alle de
tests jeg har set, er E6600 blevet udråbt som den CPU der
giver dig den bedste ydelse i forhold til prisen.

mvh Mads

Per Nielsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 16-01-07 10:39

Mads wrote:
> Om det så virkeligt gør en forskel skal jeg ikke gøre mig klog på,
> men personligt ville jeg ofre den ekstra tusse. CPU'en betyder
> trods alt temmeligt meget i den færdige maskine og i alle de
> tests jeg har set, er E6600 blevet udråbt som den CPU der
> giver dig den bedste ydelse i forhold til prisen.
>
> mvh Mads

Var det forresten E6400 eller E6600 der var god til OC?



Mads (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 16-01-07 12:19

On Tue, 16 Jan 2007 10:38:53 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Var det forresten E6400 eller E6600 der var god til OC?
>
Såvidt jeg husker var E6600 også den store vinder
på det område. Den kunne vist komme helt op på
siden af sin meget dyrere storebror.

mvh Mads

Per Nielsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 16-01-07 17:25

Mads wrote:
> Såvidt jeg husker var E6600 også den store vinder
> på det område. Den kunne vist komme helt op på
> siden af sin meget dyrere storebror.
>
> mvh Mads

Okay. Hmm, tjaa. Tæller lidt på knapperne....



Dorph (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Dorph


Dato : 16-01-07 23:48

> Var det forresten E6400 eller E6600 der var god til OC?
Min E6600 var extremt nem at overclocke - jeg har stort
set overclocket alle de cpu'er jeg har haft men aldrig har
det været så nemt. Et lille sted i min bios ændrede jeg og
den var så overclocket fra 2400mhz til 3111mhz - ingen
ændring af ram-timings eller volts og temperatur stigningen
var kun 5C - så med det rette motherboard ...... :)
(mit er et asus p5w dh)

Dorph



Per Nielsen (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 16-01-07 23:55

Dorph wrote:
>> Var det forresten E6400 eller E6600 der var god til OC?
> Min E6600 var extremt nem at overclocke - jeg har stort
> set overclocket alle de cpu'er jeg har haft men aldrig har
> det været så nemt. Et lille sted i min bios ændrede jeg og
> den var så overclocket fra 2400mhz til 3111mhz - ingen
> ændring af ram-timings eller volts og temperatur stigningen
> var kun 5C - så med det rette motherboard ...... :)
> (mit er et asus p5w dh)
>
> Dorph

Wooooooottt??? Hvad venter jeg dog på Var det med standard CPU-kølingen?



Dorph (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Dorph


Dato : 17-01-07 11:12


"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message
news:45ad57ae$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Dorph wrote:
>>> Var det forresten E6400 eller E6600 der var god til OC?
>> Min E6600 var extremt nem at overclocke - jeg har stort
>> set overclocket alle de cpu'er jeg har haft men aldrig har
>> det været så nemt. Et lille sted i min bios ændrede jeg og
>> den var så overclocket fra 2400mhz til 3111mhz - ingen
>> ændring af ram-timings eller volts og temperatur stigningen
>> var kun 5C - så med det rette motherboard ...... :)
>> (mit er et asus p5w dh)
>>
>> Dorph
>
> Wooooooottt??? Hvad venter jeg dog på Var det med standard
> CPU-kølingen?
>
Nej det var dog men en vild noctua NH-U12F køler, men den cpu bliver
altså ikke særlig varm - jeg ville ikke være bange for at lave samme oc
med standardkøleren. Grunden til min noctua-køler var fortrinsvis
fordi den er (næsten) lydløs.
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=973

Dorph



Per Nielsen (17-01-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 17-01-07 10:24

Dorph wrote:
> Nej det var dog men en vild noctua NH-U12F køler, men den cpu bliver
> altså ikke særlig varm - jeg ville ikke være bange for at lave samme
> oc med standardkøleren. Grunden til min noctua-køler var fortrinsvis
> fordi den er (næsten) lydløs.
> http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=973
>
> Dorph

Omkring 480,- (+porto) er da heller ikke voldsomt for sådan en fætter.
Takker for tippet.



-=* DANELAW *=- (16-01-2007)
Kommentar
Fra : -=* DANELAW *=-


Dato : 16-01-07 16:34

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168901857.943930.33450@m58g2000cwm.googlegroups.com...
> Hej,

> Er den eneste forskel på Intels e6300- og e6600-udgaver af Core2Duo
> hastigheden på hhv. 1,86 og 2,40GHz?
> Hvis nej, hvad er så de andre forskelle?

> Jeg skal nemlig ha' mig en ny PC, og kan vælge mellem disse 2 procs,
< ellers samme konfig. af PC.
> Forskellen i prisen er ca. 1.000,-

Hvad skal du bruge din PC til?

Vil du OC'e?







Peter [5260] (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Peter [5260]


Dato : 16-01-07 18:09

Nej, den skal ikke OC'es (det første års tid *S*)
Jeg spiller ikke heftige 3D-spil, men har mange beregningstunge
programmer, bl.a. grafiske applikationer (ikke billeder), Excel-ark på
8-12MB m.m.
Lidt videobehandling bliver det dog til (sportsstævner).
HD-plads kan jeg ikke få nok af, har p.t. 1,2TB på eksterne diske
(USB eller SATA).
Jeg kan sagtens klare mig med et low-end grafikkort (skal dog kunne
vise 1600x1280), og vil så hellere bruge pengene på processor+RAM.
Jeg har fundet en fornuftig PC med e6600, 2x250GB SATA, 2GB Ram og
WinxpPro til knap 8.000,- ... det synes jeg lyder fornuftigt!
Se evt. basismodellen på
http://www.topdata.dk/product.asp?product=3500&sub=287&page=1

Tak for svarene....


-=* DANELAW *=- skrev:
> "Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1168901857.943930.33450@m58g2000cwm.googlegroups.com...
> > Hej,
>
> > Er den eneste forskel på Intels e6300- og e6600-udgaver af Core2Duo
> > hastigheden på hhv. 1,86 og 2,40GHz?
> > Hvis nej, hvad er så de andre forskelle?
>
> > Jeg skal nemlig ha' mig en ny PC, og kan vælge mellem disse 2 procs,
> < ellers samme konfig. af PC.
> > Forskellen i prisen er ca. 1.000,-
>
> Hvad skal du bruge din PC til?
>
> Vil du OC'e?


Mads (16-01-2007)
Kommentar
Fra : Mads


Dato : 16-01-07 19:20

On 16 Jan 2007 09:09:15 -0800, "Peter [5260]"
<aktieanalytiker@gmail.com> wrote:

>Nej, den skal ikke OC'es (det første års tid *S*)
>Jeg spiller ikke heftige 3D-spil, men har mange beregningstunge
>programmer, bl.a. grafiske applikationer (ikke billeder), Excel-ark på
>8-12MB m.m.
>Lidt videobehandling bliver det dog til (sportsstævner).

Netop til de ting vil E6600 vinde klart. Den større cache vil
gøre den i stand til at tæske igennem beregningerne meget
hurtigere end dens lillebror. Også uden at den er OC'et.

mvh Mads

-=* DANELAW *=- (19-01-2007)
Kommentar
Fra : -=* DANELAW *=-


Dato : 19-01-07 13:27

"Peter [5260]" <aktieanalytiker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168967355.294589.91930@q2g2000cwa.googlegroups.com...
> Nej, den skal ikke OC'es (det første års tid *S*)

e6600 + 2 gig ram er ganske fint.

Men hvilket mobo sidder der i den comp?

Og hvilken ram?

Det er forøvrigt et ret voldsomt GFX hvis du ikke spiller...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste