javascript i Netscape
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-06-01 18:00

Hej

Jeg har langt om længe installeret netscape 4.77 for at checke om min
hjemmeside også ser OK ud i den browser - og det gjorde den selvfølgelig
ikke. Efter at de værste bøffer er rettet står jeg tilbage med, at mit
javascript virker ikke. Er javascript ikke en del af netscape ?

Kan ses her: http://www.routeware.dk/online/route.html, hvor felterne node1
og node2 skulle have været udfyldt med nogle tilfældige tal ved opstart af
siden.

Hilsen
Uffe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-06-01 18:56

Uffe Kousgaard wrote:

> Hej
> Er javascript ikke en del af netscape ?

Jo, Netscape er dem der i sin tid opfandt javascript. Problemet er at de
forskellige browsere implementerer javascript på forskellig måde, dt vil
sige at der af og til skal laves nogle fiks-fakserier for at det virker
i alle browsers

> Kan ses her: http://www.routeware.dk/online/route.html, hvor felterne node1
> og node2 skulle have været udfyldt med nogle tilfældige tal ved opstart af
> siden.

det du bruger er:
form.node1.value= .....

Prøv istedet med noget i stil med

document.form.node1.value.......

i netscape kan man efter at siden er loadet skrive

javascript:

i adresselinien, så fortæller den dig hvilke scriptfejl du har i din
kode (husk det afsluttende kolon).

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Uffe Kousgaard