Scooter der har stået stille.
Fra : 8783

Dato : 10-01-07 20:21

Hejs.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe mig med. Det er sådan
at jeg har fundet en scooter 30. Den har stået stille i et års tid. Men
da ejeren ville starte den ville den ingenting! Al el virker,
kickstarter mangler. Formodentlig selve stangen. Før den blev parkeret
kunne den starte og køre.

Hvilke problemer kunne der være foruden tændrør/-kabler?

Dette er de eneste oplysninger jeg har om den.

Mvh
Ingvar

Fra : Jens

Dato : 10-01-07 20:41

"8783" <"ingvarlena[FJERN]"@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte og køre.
>
> Hvilke problemer kunne der være foruden tændrør/-kabler?
>
> Dette er de eneste oplysninger jeg har om den.

Slam i svømmehus i karburator p.g.a. fugt og/eller gammel benzin er mine
bedste gæt.

Har du hældt ny frisk benzin på?

Det er et velkendt problem for folk med motorplæneklipper at den ikke vil
starte om foråret fordi den har stået med en slat benzin hele vinteren.

1. Hæld frisk benzin på
2. Rens karburator

Mvh
Jens

Fra : Ingvar 8783

Dato : 11-01-07 17:26

Hej Jens

Jens skrev:
> [...]
>
> Det er et velkendt problem for folk med motorplæneklipper at den ikke vil
> starte om foråret fordi den har stået med en slat benzin hele vinteren.

Jeg har nu efterfølgende fået at vide at "Kickstarter (pedalen) og det
der sidder bag skjolden mangler"!

Hvad der menes med "bag skjolden" ved jeg ikke. Har det indflydelse et
eller andet sted tro du?

Ellers tak for meget kvalificeret gæt

Mvh
Ingvar