fedora 6 usb d-link g122 hvordan??
Fra : Michael Borchmann

Dato : 10-01-07 19:39

Hejsa

Hvordan installere jeg min d-link g122 wireless adapter i fedora core 6.
Er der nogen der har erfaringer med den??

Med Venlig hilsen

Michael Borchmann

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-01-07 19:50

Fra : Michael Borchmann

Dato : 10-01-07 20:02

Jeg ved den virker! har bare ikke selv haft den installeret, og han havde
også til at køre i premiscious mode. med en ralink driver rt25 men har ikke
selv haft med at installer den da linux ikke er min stærke side..

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i en meddelelse

Fra : Per Riber

Dato : 13-01-07 11:59

Michael Rasmussen skrev:

> En USB-wifi der bliver fundet, og bare virker, er denne - testet på
> Ubuntu, men mon ikke også det virker på Fedora-6; den anvender i
> hvertfald en nyere kerne:
> http://www.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=42&l3=136&model=57&modelmenu=1

Fra features:

Enhanced Security
64/128 bit WEP support
Work with Windows XP SP1 security WPA functions

Det står mig ikke lysende klart, om den understøtter WPA-PSK med
AES-kryptering - kan du supplere?

Jeg kunne tænke mig at bruge den med network-manager og wpasupplicant -
vil dette virke?

Ubuntu 6.10 / Debian unstable samt en Philips SNB5600 router.

Jeg har kæmpet længe med en Philips SNU5600 USB-adapter, men kan absolut
ikke få den til at køre, så nu vil jeg prøve en anden adapter.

mvh Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-07 12:14

Fra : Per Riber

Dato : 13-01-07 13:06

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg har ikke selv erfaring med det, men ifølge denne tråd skulle det
> virke:
> http://rt2x00.serialmonkey.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2296&sid=ac746d1ff0a6929e21d4660b6d15a9bf

Jo, men åbenbart ikke "helt af sig selv".

Hvilken wireless security anvender du (og I andre)?

Er WEP-128 nemmere at få til at virke, og er sikkerheden tilstrækkelig?

Jeg vil meget nødig have uvedkommende ind på mit WLAN

mvh Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-07 13:27

Fra : Per Riber

Dato : 13-01-07 14:11

Michael Rasmussen skrev:

> Hvad er du bange for? Hvis man kun kan få adgang til internet, er det
> ikke anderledes end at have services, www, smtp, ftp etc, til at svare
> på fremmede opkald.

For det første *skal* jeg have styr på, hvad min internetforbindelse
bruges til.

For det andet vil jeg bruge netværket som internt LAN for to eller tre
Linux- og mindst én XP-maskine med delte drev og printere via Samba.
Derfor vil jeg (om muligt) undgå at bekymre mig for meget om, at andre
kan have adgang til netværket.

Er metoden med at tillade bestemte MAC-adresser i routeren anvendelig?

PS: Jeg bestiller meget snart et par Asus-adaptere. Tak for tippet..

mvh Per

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-01-07 16:41

Per Riber <nospam@none.invalid> skrev 2007-01-13:
> Er metoden med at tillade bestemte MAC-adresser i routeren anvendelig?
Nej, med mindre der og brugbar kryptering (Fx WPA-PSK) på nettet (og der
med ikke brug for MAC filtreringen) kan enhvert downloade programmer der
sniffer mac adresserne også nemt ændre MAC adressen på hans netkort til
at passe.

Så mac lås holder kun folk der kommer til og logge på ved en fejl ude.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.