/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Pels kontra årstiden
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 16:50

Ude foran mit køkkenvindue står 4 flotte japanske træer og blomstrer i fuld
flor. Flot er det, men mærkeligt.

Min hund, Taiko, - en 2-årig Shiba Inu, kan heller ikke hitte ud af vejret.
Endnu er han nemlig ikke begyndt at sætte vinterpels til. Ærligt tvivler jeg
på, at det sker nu. Normalt skulle han gå i vinterpels i november.

Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går rundt
i delvis sommerpels?

Mhv. Lise-Lotte Gerding






 
 
A. S. Nielsen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 10-01-07 17:18


"Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
news:45a50b00$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ude foran mit køkkenvindue står 4 flotte japanske træer og blomstrer i
> fuld flor. Flot er det, men mærkeligt.
>
> Min hund, Taiko, - en 2-årig Shiba Inu, kan heller ikke hitte ud af
> vejret. Endnu er han nemlig ikke begyndt at sætte vinterpels til. Ærligt
> tvivler jeg på, at det sker nu. Normalt skulle han gå i vinterpels i
> november.
>
> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går
> rundt i delvis sommerpels?
>
> Mhv. Lise-Lotte Gerding

Hej Lise-Lotte
min venindes shiba Nippon er netop nu ved at fælde sin meget kraftige pels,
sidste år fældede han i november-december, hvor vi havde sne og kulde, så
jeg tror ikke, der er noget system i deres fældning.

Mit oktober-kirsebærtræ står med de smukkeste hvide blomster, det blomstrer
to gange om året, men om det er en sen oktoberblomstring eller en for tidlig
april-blomstring, ved jeg ikke

Venlig hilsen, Anelise


>
>
>
>
>



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:07


"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:45a511b1$0$84804$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
> news:45a50b00$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

<klip et par blomster og noget fældning>

>> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går
>> rundt i delvis sommerpels?
>>
>> Mhv. Lise-Lotte Gerding
>
> Hej Lise-Lotte
> min venindes shiba Nippon er netop nu ved at fælde sin meget kraftige
> pels, sidste år fældede han i november-december, hvor vi havde sne og
> kulde, så jeg tror ikke, der er noget system i deres fældning.

Næh, for her fældede Taiko i oktober.

> Venlig hilsen, Anelise



Lene Hansen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lene Hansen


Dato : 10-01-07 21:33

hej. som hunde frisør ser jeg ikke de store forandringer med hensyn til
ændring af pelse på grund af vinteren. med hensyn til lopper er det ikke
noget vi ser så tit måske et par gange om året. de fleste hunde ejere
forebygger jo. hvis man er i mod gift er der jo også andre produkter som er
naturlige. så bare kør på med kam og karte der er ikke andet at køre. en
sund og rask hund skifter jo pels.
"Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
news:45a5473d$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a511b1$0$84804$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
>> news:45a50b00$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> <klip et par blomster og noget fældning>
>
>>> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går
>>> rundt i delvis sommerpels?
>>>
>>> Mhv. Lise-Lotte Gerding
>>
>> Hej Lise-Lotte
>> min venindes shiba Nippon er netop nu ved at fælde sin meget kraftige
>> pels, sidste år fældede han i november-december, hvor vi havde sne og
>> kulde, så jeg tror ikke, der er noget system i deres fældning.
>
> Næh, for her fældede Taiko i oktober.
>
>> Venlig hilsen, Anelise
>
>



pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 21:45

Lene Hansen, skrev:

Jeg troede vi skulle rende dig i røven.
Du får lige linket igen da det åbenbart ikke virkede første gang
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens



Leyna (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 10-01-07 19:23

On Wed, 10 Jan 2007 16:49:30 +0100, "Lise-Lotte"
<gerdingX@Xgmail.Xcom> wrote:

>Ude foran mit køkkenvindue står 4 flotte japanske træer og blomstrer i fuld
>flor. Flot er det, men mærkeligt.

Her har træer og buske osse kæmpeknopper. Ja, det er sørme helt
forkert...

>Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går rundt
>i delvis sommerpels?

Det har jeg ikke bemærket, men de har da godt nok ikke fældet så meget
som de plejer.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:09


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:6mbaq25p6sblfoabk8tj8b2igvo8bn185q@4ax.com...
> On Wed, 10 Jan 2007 16:49:30 +0100, "Lise-Lotte"
> <gerdingX@Xgmail.Xcom> wrote:
>
>>Ude foran mit køkkenvindue står 4 flotte japanske træer og blomstrer i
>>fuld
>>flor. Flot er det, men mærkeligt.
>
> Her har træer og buske osse kæmpeknopper. Ja, det er sørme helt
> forkert...

Det er meget forkert altsammen, ja. Snart går vi måske rundt i sommertøj i
januar.
Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en tagrende, -
dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben

> --
> Leyna
> http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
> Dejlige lab-blandingshvalpe til salg



pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 21:20

Lise-Lotte, skrev:

> Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en
> tagrende, - dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben
>
Står du og lurer på bare mandeben

/Jens



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:51


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...
> Lise-Lotte, skrev:
>
>> Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en
>> tagrende, - dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben
>>
> Står du og lurer på bare mandeben
>
> /Jens

Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld, drager mit
blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad

Mvh. Lise-Lotte



Tove Krieger (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 10-01-07 22:20

Lise-Lotte wrote:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...
>> Lise-Lotte, skrev:
>>
>>> Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en
>>> tagrende, - dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben
>>>
>> Står du og lurer på bare mandeben
>>
>> /Jens
>
> Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld,
> drager mit blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad
>
> Mvh. Lise-Lotte


ROFL
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 22:36

Lise-Lotte, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...
>> Lise-Lotte, skrev:
>>
>>> Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en
>>> tagrende, - dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben
>>>
>> Står du og lurer på bare mandeben
>>
>> /Jens
>
> Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld,
> drager mit blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad
>
> Mvh. Lise-Lotte

Det kalder jeg da ærlig snak

/Jens



Leyna (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 10-01-07 22:44

On Wed, 10 Jan 2007 21:50:42 +0100, "Lise-Lotte"
<gerdingX@Xgmail.Xcom> wrote:

>
>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...

>> Står du og lurer på bare mandeben
>>
>> /Jens
>
>Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld, drager mit
>blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad

Såså, lille Lottemor! Nu må du styre dig eller bliver du futtet!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 22:50

Leyna, skrev:
> On Wed, 10 Jan 2007 21:50:42 +0100, "Lise-Lotte"
> <gerdingX@Xgmail.Xcom> wrote:
>
>>
>> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>> news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...
>
>>> Står du og lurer på bare mandeben
>>>
>>> /Jens
>>
>> Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld,
>> drager mit blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad
>
> Såså, lille Lottemor! Nu må du styre dig eller bliver du futtet!

Hmmm... jeg synes vi bliver flere og flere der hyggesnakker,
hvad har Christian dog ikke fået sat gang i

/Jens



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 23:12


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:renaq21geo7s6406mq4g7i4av4k6gov3ia@4ax.com...
> On Wed, 10 Jan 2007 21:50:42 +0100, "Lise-Lotte"
> <gerdingX@Xgmail.Xcom> wrote:

<klip noget lurendrejeri og et par mandeben>

>>Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld, drager mit
>>blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad
>
> Såså, lille Lottemor! Nu må du styre dig eller bliver du futtet!
>
> Leyna

Herregud, hvad er der nu galt med ærlighed og savnet efter sommerens
strandløver?

Mhv. Lise-Lotte aka Lotte-mor





pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 23:26

Lise-Lotte, skrev:
>
> Herregud, hvad er der nu galt med ærlighed og savnet efter sommerens
> strandløver?

Spørger du pænt kan du nok godt få et billede af mine stikkelsbærsben
John praler også af at værer den mest pelsede jyde, det må han da bevise

/Jens



Lise-Lotte (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 11-01-07 00:21


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:oKdph.132$4g7.109@news.get2net.dk...
> Lise-Lotte, skrev:

<klip en strandløve>

> Spørger du pænt kan du nok godt få et billede af mine stikkelsbærsben
> John praler også af at værer den mest pelsede jyde, det må han da bevise
>
>
> /Jens

(Holder hænderne op for øjnene) Me ikke se, me ikke se, - me vupti blind

Mvh. Lise-Lotte




Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 10:27


"Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
news:45a55197$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:lUbph.95$fw6.10@news.get2net.dk...
>> Lise-Lotte, skrev:
>>
>>> Lige op til jul så jeg en håndværker stå på en stige og ordne en
>>> tagrende, - dette iført shorts med lange ben. Dog uden brune ben
>>>
>> Står du og lurer på bare mandeben
>>
>> /Jens
>
> Ja, et par velformede bare mandeben og r*v, for den sags skyld, drager mit
> blik i en grad, der ikke er for små børn og Emma Gad
>
> Mvh. Lise-Lotte
For ikke at gå OT, var der pels på?



jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 10:43

Winther skriblede bla:
> For ikke at gå OT, var der pels på?

Der er intet så smukt som en behåret manderøv
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 11:14


"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
news:45a6069a$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
> Winther skriblede bla:
>> For ikke at gå OT, var der pels på?
>
> Der er intet så smukt som en behåret manderøv

ja, hvordan kan nogen tvivle på, at i hvertfald mændene nedstammer fra
aberne



Torben og Marie-loui~ (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 11-01-07 11:22


"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
news:q4oph.20$Sm.5@news.get2net.dk...
>
> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a6069a$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...
>> Winther skriblede bla:
>>> For ikke at gå OT, var der pels på?
>>
>> Der er intet så smukt som en behåret manderøv
>
> ja, hvordan kan nogen tvivle på, at i hvertfald mændene nedstammer fra
> aberne
>
LOL!!!!

mvh. marie



pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 13:09

jopa, skrev:
>
> Der er intet så smukt som en behåret manderøv

Smag og behag er så forskellig,
jeg fortrækker nu en velformet kvindebag

/Jens



jytte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 10-01-07 19:43


Leyna skrev:

>
> Det har jeg ikke bemærket, men de har da godt nok ikke fældet så meget
> som de plejer.

Pu ha, Mollie har lige fældet til den store guldmedalje. Jeg ved så
ikke, om det har noget at gøre med, at den også havde raget en
ordentlig gang lopper til sig. Det plejer den nemlig ikke at få. Jeg
opdagede dem den 23.12 efter butikkernes lukketid. øv øv . Så de
havde lige nogle helligdage til at holde fest i, inden jeg kunne få
fat i noget loppemiddel. Heldigvis har vi fået dem udryddet igen.
Jeg håber stadig på at vi får nogle dage med hård frost, så vi kan
få udryddet noget af alt det kryb, som ellers kommer til sommer.

Jytte


tina hedeman (10-01-2007)
Kommentar
Fra : tina hedeman


Dato : 10-01-07 19:49

hej
ja mine hunde har også smidt vinter frakken og det er træls med alt det uld.
så de kommer vel til at fælde 2 gange i år.
øv øv.
der kommer til at stå pelspleje det er nu hyggeligt synes jeg.

hilsen tina
"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168454554.254284.187540@i56g2000hsf.googlegroups.com...

Leyna skrev:

>
> Det har jeg ikke bemærket, men de har da godt nok ikke fældet så meget
> som de plejer.

Pu ha, Mollie har lige fældet til den store guldmedalje. Jeg ved så
ikke, om det har noget at gøre med, at den også havde raget en
ordentlig gang lopper til sig. Det plejer den nemlig ikke at få. Jeg
opdagede dem den 23.12 efter butikkernes lukketid. øv øv . Så de
havde lige nogle helligdage til at holde fest i, inden jeg kunne få
fat i noget loppemiddel. Heldigvis har vi fået dem udryddet igen.
Jeg håber stadig på at vi får nogle dage med hård frost, så vi kan
få udryddet noget af alt det kryb, som ellers kommer til sommer.

Jytte



Tove Krieger (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 10-01-07 20:07

jytte wrote:
> Jeg håber stadig på at vi får nogle dage med hård frost, så vi kan
> få udryddet noget af alt det kryb, som ellers kommer til sommer.
>
> Jytte

Jeg er bare bange for Jytte, at du kommer til at håbe forgæves. Jeg
læste i går at lopperne kan overleve endda hård frost, og at sommeren
2007 vil blive lidt af et helvede hvad angår bl.a. tæger og myg
(hvilket får mig til at få kuldegysninger, sommeren i år var delvis
ødelagt for mig på grund af myg, de stak igennem tøjet - også om
natten, jeg havde store myggestik overalt)


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Torben og Marie-loui~ (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 10-01-07 20:33


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a53955$0$2976$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> jytte wrote:
>> Jeg håber stadig på at vi får nogle dage med hård frost, så vi kan
>> få udryddet noget af alt det kryb, som ellers kommer til sommer.
>>
>> Jytte
>
> Jeg er bare bange for Jytte, at du kommer til at håbe forgæves. Jeg læste
> i går at lopperne kan overleve endda hård frost, og at sommeren 2007 vil
> blive lidt af et helvede hvad angår bl.a. tæger og myg (hvilket får mig
> til at få kuldegysninger, sommeren i år var delvis ødelagt for mig på
> grund af myg, de stak igennem tøjet - også om natten, jeg havde store
> myggestik overalt)
>

jeg har klasket flere myg i den foregående uge i vores soveværelse!
en flåt har jeg pillet af en af hundene
og mariehøns har jeg set en del af.. det er da imponerende!.

mvh. marie
-der håber på lidt vinter, med masser af sne..



Leyna (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 10-01-07 22:40

On Wed, 10 Jan 2007 20:32:49 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:


>en flåt har jeg pillet af en af hundene

Hov! Jeg synes bestemt at du har bildt mig ind at dine hunde ikke har
været plaget af flåter... eller var det kun lopper?

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Torben og Marie-loui~ (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 11-01-07 06:31


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:h8naq2pne061m809im8ej8creggpb8ra83@4ax.com...
> On Wed, 10 Jan 2007 20:32:49 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
> <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
>
>
>>en flåt har jeg pillet af en af hundene
>
> Hov! Jeg synes bestemt at du har bildt mig ind at dine hunde ikke har
> været plaget af flåter... eller var det kun lopper?
>
lopper har de aldrig haft, og flåter er det meget begrænset, heldigvis.
men jeg plejer jo heller ikke at give dem hvidløg i vintermånederne, så det
er der den er smuttet (-;
jo selvfølgelig kan de da få flåter, men i forhold til de mængder der har
været i de senere år, og de mængder jeg hører og ser andre hunde have på sig
efter en skovtur, så er jeg ret overbevist om, at det er hvidløget der gør
det.

mvh. marie



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:15


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a53955$0$2976$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg er bare bange for Jytte, at du kommer til at håbe forgæves. Jeg læste
> i går at lopperne kan overleve endda hård frost, og at sommeren 2007 vil
> blive lidt af et helvede hvad angår bl.a. tæger og myg (hvilket får mig
> til at få kuldegysninger, sommeren i år var delvis ødelagt for mig på
> grund af myg, de stak igennem tøjet - også om natten, jeg havde store
> myggestik overalt)
>
> --
> Venlig hilsen Tove

Fy for pokker, hvis det er fremtidsudsigten for den kommende sommer.

Mvh. Lise-Lotte



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:13


"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1168454554.254284.187540@i56g2000hsf.googlegroups.com...

Leyna skrev:

> Det har jeg ikke bemærket, men de har da godt nok ikke fældet så meget
> som de plejer.

Pu ha, Mollie har lige fældet til den store guldmedalje. Jeg ved så
ikke, om det har noget at gøre med, at den også havde raget en
ordentlig gang lopper til sig. Det plejer den nemlig ikke at få. Jeg
opdagede dem den 23.12 efter butikkernes lukketid. øv øv . Så de
havde lige nogle helligdage til at holde fest i, inden jeg kunne få
fat i noget loppemiddel. Heldigvis har vi fået dem udryddet igen.
Jeg håber stadig på at vi får nogle dage med hård frost, så vi kan
få udryddet noget af alt det kryb, som ellers kommer til sommer.

Jytte

Jeg har hørt om adskillige, der p.t. døjer usigeligt med loppeangreb. Her
tør jeg ikke holde pause i loppeforebyggelsen af samme grund, for jeg ved
ikke noget værre end skal til at bekrige sådan et angreb.

Mvh. Lise-Lotte



C.H (10-01-2007)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 10-01-07 20:26


"Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
news:45a50b00$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ude foran mit køkkenvindue står 4 flotte japanske træer og blomstrer i
> fuld flor. Flot er det, men mærkeligt.
>
> Min hund, Taiko, - en 2-årig Shiba Inu, kan heller ikke hitte ud af
> vejret. Endnu er han nemlig ikke begyndt at sætte vinterpels til. Ærligt
> tvivler jeg på, at det sker nu. Normalt skulle han gå i vinterpels i
> november.
>
> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går
> rundt i delvis sommerpels?
>

Ja, jeg tør dårligt tænke på, hvis det alligevel skulle gå hen og blive
vinter, for den ekstra pels, som Cassius havde fået skrabet til sig, fælder
han af stille og roligt nu... Han bliver da en lille frysende teenager, hvis
kulden rammer...
(Og selvom det er forbudt i hundegruppen, vil jeg da lige nævne kattene, som
er begyndt at skære voldsomt ned på madrationerne, hvilket altid betyder, at
de betragter det som forår - eller også er der bare rigelig med mus...)

Det er altså towligt!!

CH



Lise-Lotte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 10-01-07 21:18


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eo3ekn$mti$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Lise-Lotte" <gerdingX@Xgmail.Xcom> skrev i en meddelelse
> news:45a50b00$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går
>> rundt i delvis sommerpels?
>>
> Ja, jeg tør dårligt tænke på, hvis det alligevel skulle gå hen og blive
> vinter, for den ekstra pels, som Cassius havde fået skrabet til sig,
> fælder han af stille og roligt nu... Han bliver da en lille frysende
> teenager, hvis kulden rammer...

> CH

Så må du i gang med at sy ham en jakke
Nah, tror ikke det kan nå at blive særlig meget vinter, hvis det ellers
sker.

Mvh. Lise-Lotte



pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 21:25

C.H, skrev:
> (Og selvom det er forbudt i hundegruppen, vil jeg da lige nævne
> kattene, som er begyndt at skære voldsomt ned på madrationerne,
> hvilket altid betyder, at de betragter det som forår - eller også er
> der bare rigelig med mus...)

Alle seriøse hundeejere her i gruppen har også kat
Min kat er begyndt at leve højt på hundenes råfodring,
det var sjovt at se den idag da jeg tøede sejfileter op til
den i microen, den kunne pludselig lugte fisk et eller andet sted
og blev temmelig utålmodig

/Jens



jytte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 10-01-07 21:24


Tove Krieger skrev:

>
> Jeg er bare bange for Jytte, at du kommer til at håbe forgæves. Jeg
> læste i går at lopperne kan overleve endda hård frost, og at sommeren
> 2007 vil blive lidt af et helvede hvad angår bl.a. tæger og myg
> (hvilket får mig til at få kuldegysninger, sommeren i år var delvis
> ødelagt for mig på grund af myg, de stak igennem tøjet - også om
> natten, jeg havde store myggestik overalt)

Årh nej, det bliver ikke sjovt. Jeg har en datter som ikke tåler
myggestik. I hvert fald ikke de danske - vi var nemlig i Thailand
sidste vinter, og der generede de hende ikke. Nå vi må sørge for at
have antihistaminerne klar.
Og tæger, jeg hader de små møjkræ.
Nå, jeg hørte godt nok nogle tale om at der slet ikke kommer vinter i
år. Det er rigtig ærgerligt både for dyr og planter i naturen, og
så også for mig som elsker at gå tur i en god snestorm. Det er så
hyggeligt at gå med hunden i sneen. Der plejer jeg at have "hele
verden" for mig selv

Jytte


Tove Krieger (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 10-01-07 21:48

jytte wrote:
> Tove Krieger skrev:
>
>>
>> Jeg er bare bange for Jytte, at du kommer til at håbe forgæves. Jeg
>> læste i går at lopperne kan overleve endda hård frost, og at
>> sommeren 2007 vil blive lidt af et helvede hvad angår bl.a. tæger
>> og myg (hvilket får mig til at få kuldegysninger, sommeren i år
>> var delvis ødelagt for mig på grund af myg, de stak igennem tøjet
>> - også om natten, jeg havde store myggestik overalt)
>
> Årh nej, det bliver ikke sjovt. Jeg har en datter som ikke tåler
> myggestik. I hvert fald ikke de danske - vi var nemlig i Thailand
> sidste vinter, og der generede de hende ikke. Nå vi må sørge for at
> have antihistaminerne klar.
>
> Jytte

Det bliver måske en smule OT nu men:

Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få
nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod "surt",
så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og næsten tage
bad i myggespray i sommer og til langt hen på efteråret, det var
uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil ty til både
antihistaminer og piller.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 22:34

Tove Krieger, skrev:
>
> Det bliver måske en smule OT nu men:

Så kender vi dig igen Tove

/Jens (som nok snart skal hører om katte og schæfere)



Tove Krieger (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 10-01-07 23:06

pwh wrote:
> Tove Krieger, skrev:
>>
>> Det bliver måske en smule OT nu men:
>
> Så kender vi dig igen Tove
>
> /Jens (som nok snart skal hører om katte og schæfere)

Over hele hovedet ikke søde Jens, og jeg kan godt huske at det først
er fra næste uge du har lovet at jeg ikke skal have skylden for
alting.

Har du forresten hørt den om katten og schæferen...............?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (10-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 10-01-07 23:17

Tove Krieger, skrev:
>
> Har du forresten hørt den om katten og schæferen...............?

Jeg vidste det

/Jens (som undrer sig over Johns udebliven)



Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 10:25


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a550ea$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få nogle
> piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod "surt", så
> myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og næsten tage bad i
> myggespray i sommer og til langt hen på efteråret, det var uudholdeligt,
> så i år tror jeg også at jeg vil ty til både antihistaminer og piller.
>

Mener disse piller er ganske almindelig ascorbinsyre, altså c-vitamin. De
kan bruges til at ændre urinens PH hvis man døjer med urinvejsinfektioner,
men om myggene kan smage forskel, det er jo så det store spørgsmål...



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 11:06

Winther wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a550ea$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan
>> få nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod
>> "surt", så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og
>> næsten tage bad i myggespray i sommer og til langt hen på
>> efteråret, det var uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil
>> ty til både antihistaminer og piller.
>
> Mener disse piller er ganske almindelig ascorbinsyre, altså
> c-vitamin. De kan bruges til at ændre urinens PH hvis man døjer med
> urinvejsinfektioner, men om myggene kan smage forskel, det er jo så
> det store spørgsmål...

Jeg skal prøve at spørge om pillernes navn næste gang jeg kommer til
Matas i Jyderup. Jeg tror dog ikke at det er c-vitaminpiller, altså
ascorbinsyre, det ville hun sikkert have sagt da hun anbefalede dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 11:12


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a60c12$0$3513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Winther wrote:
>> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45a550ea$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan
>>> få nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod
>>> "surt", så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og
>>> næsten tage bad i myggespray i sommer og til langt hen på
>>> efteråret, det var uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil
>>> ty til både antihistaminer og piller.
>>
>> Mener disse piller er ganske almindelig ascorbinsyre, altså
>> c-vitamin. De kan bruges til at ændre urinens PH hvis man døjer med
>> urinvejsinfektioner, men om myggene kan smage forskel, det er jo så
>> det store spørgsmål...
>
> Jeg skal prøve at spørge om pillernes navn næste gang jeg kommer til Matas
> i Jyderup. Jeg tror dog ikke at det er c-vitaminpiller, altså
> ascorbinsyre, det ville hun sikkert have sagt da hun anbefalede dem.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Det kan også være B-vitamin.



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 11:48

Winther wrote:
>
> Det kan også være B-vitamin.

Tanken er da meget nærliggende, de stinker jo afskyeligt. Jeg vender
tilbage med resultatet når jeg har spurgt hos Matas.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 11:55

Tove Krieger skriblede bla:
>
> Tanken er da meget nærliggende, de stinker jo afskyeligt. Jeg vender
> tilbage med resultatet når jeg har spurgt hos Matas.

Hvidløg skulle også hjælpe.
Konen bliver stukket når vi er sydpå aldrig mig
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 12:16

jopa wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:
>>
>> Tanken er da meget nærliggende, de stinker jo afskyeligt. Jeg
>> vender tilbage med resultatet når jeg har spurgt hos Matas.
>
> Hvidløg skulle også hjælpe.
> Konen bliver stukket når vi er sydpå aldrig mig

Det er da helt rigtigt, men jeg kan ikke rigtig vænne mig til lugten
når jeg er sammen med andre der har spist hvidløg, de stinker jo
ligefrem


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 12:19

Tove Krieger skriblede bla:
>
> Det er da helt rigtigt, men jeg kan ikke rigtig vænne mig til lugten
> når jeg er sammen med andre der har spist hvidløg, de stinker jo
> ligefrem

Ja ok for ikke at kunne lugte det skal begge parter i soveværelset have
spist det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 13:00

jopa wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:
>>
>> Det er da helt rigtigt, men jeg kan ikke rigtig vænne mig til
>> lugten når jeg er sammen med andre der har spist hvidløg, de
>> stinker jo ligefrem
>
> Ja ok for ikke at kunne lugte det skal begge parter i soveværelset
> have spist det.

Hvis det så bare kun var i soveværelset


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 14:35

Tove Krieger skriblede bla:
>
> Hvis det så bare kun var i soveværelset

Ok men var det ikke soveværelset der blev snakket om ?
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 15:20

jopa wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:
>>
>> Hvis det så bare kun var i soveværelset
>
> Ok men var det ikke soveværelset der blev snakket om ?

Åh jo - sorry. Det er jo om natten bæsterne stikker.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


jytte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 10-01-07 21:26


Torben og Marie-louise Ager skrev:

> jeg har klasket flere myg i den foregående uge i vores soveværelse!

Klask endelig rigeligt, så de ikke formerer sig for meget

>
> mvh. marie
> -der håber på lidt vinter, med masser af sne..

Det gør jeg også

Jytte


jytte (10-01-2007)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 10-01-07 21:57


Tove Krieger skrev:

>
> Det bliver måske en smule OT nu men:
>
> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få
> nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod "surt",
> så myggene ikke kan lide det.

TAK Tove, det middel må jeg straks have undersøgt om også kan bruges
til børn.

Jytte


Kim Christensen (10-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 10-01-07 22:30


Lise-Lotte skrev:

>
> Oplever I andre hundeejere det samme med jeres hunde, - at de også går rundt
> i delvis sommerpels?
>

Mine lømler give rnu ikke frivillig slip på deres pels, de plejer at
skulle en tur forbi en hundetrimmer i foråre. Lige nu er de nok lidt
varmt for dem, men de har helt sikkert den pels de plejer at have.

Selvom mange allerede er i forårsstemning - vinteren kan sagtens nå
at komme endnu. Jeg lader hundene beholde pelsen lidt endnu....


Hilsen Kim


Lise-Lotte (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 11-01-07 00:23


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1168464595.493873.281390@i39g2000hsf.googlegroups.com...


>Mine lømler give rnu ikke frivillig slip på deres pels, de plejer at
>skulle en tur forbi en hundetrimmer i foråre. Lige nu er de nok lidt
>varmt for dem, men de har helt sikkert den pels de plejer at have.

>Selvom mange allerede er i forårsstemning - vinteren kan sagtens nå
>at komme endnu. Jeg lader hundene beholde pelsen lidt endnu....

>Hilsen Kim

Nok en god ide
Dog er problemet her, at min hund overhovedet ikke har lagt an til
vinterpels endnu, hvilket normalt sker ca. i november måned.

Mhv. Lise-Lotte





pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 00:35

Lise-Lotte, skrev:
> Dog er problemet her, at min hund overhovedet ikke har lagt an til
> vinterpels endnu, hvilket normalt sker ca. i november måned.

Klassisk eksempel på manglende lederskab

/Jens



Lise-Lotte (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Lise-Lotte


Dato : 11-01-07 00:49


"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
news:OLeph.140$qs.3@news.get2net.dk...
> Lise-Lotte, skrev:
>> Dog er problemet her, at min hund overhovedet ikke har lagt an til
>> vinterpels endnu, hvilket normalt sker ca. i november måned.
>
> Klassisk eksempel på manglende lederskab
>
> /Jens

Jeg underkaster mig ellers gerne

Mvh. Lise-Lotte



pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 01:05

Lise-Lotte, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news:OLeph.140$qs.3@news.get2net.dk...
>> Lise-Lotte, skrev:
>>> Dog er problemet her, at min hund overhovedet ikke har lagt an til
>>> vinterpels endnu, hvilket normalt sker ca. i november måned.
>>
>> Klassisk eksempel på manglende lederskab
>>
>> /Jens
>
> Jeg underkaster mig ellers gerne
>
> Mvh. Lise-Lotte

Hmmm....

/Jens



Kim Christensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 11-01-07 07:52


Lise-Lotte skrev:

>
> Nok en god ide
> Dog er problemet her, at min hund overhovedet ikke har lagt an til
> vinterpels endnu, hvilket normalt sker ca. i november måned.
>
> Mhv. Lise-Lotte

Nu kom jeg lige til at se at din hund og mine hunde har vidt
forskellige pelstyper, mine er ruhårede. De pelstyper vil givetvist
opføre sig forskelligt også under mere normale klimaforhold.

Hilsen Kim


Kim Christensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 11-01-07 11:17


Winther skrev:

>
> ja, hvordan kan nogen tvivle på, at i hvertfald mændene nedstammer fra
> aberne

Jamen - har du et rask bud på hvor kvinderne stammer fra - hvis det
ikke er aberne?

Hilsen Kim


jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 11:20

Kim Christensen skriblede bla:
>
> Jamen - har du et rask bud på hvor kvinderne stammer fra - hvis det
> ikke er aberne?
>
Kvinden er lavet af et ribben fra en abe
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 12:40


"jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
news:45a60f42$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim Christensen skriblede bla:
>>
>> Jamen - har du et rask bud på hvor kvinderne stammer fra - hvis det
>> ikke er aberne?
>>
> Kvinden er lavet af et ribben fra en abe
> --
Adam, som nu var menneske, blev ved med at hoppe på abehunnen fordi der
ingen lovgivning var imod det. Så blev kvinden skabt og abehunnen sat op i
træet så Adam ikke kunne nå. Det var jo før stiger, Tarzan og teleskoplifte
blev opfundet. Adam, blev engang imellem godt grundig træt af Eva, for hun
ville bestemme hvor skabet skulle stå, endda før skabet blev opfundet, fik
hovedpine og ville bestemme hvordan og hvornår og var efterhånden blevet
godt slatten efter 2 børnefødsler, det var nemlig før bækkenbundstræningen
blev opfundet, ja han tænkte på de gode tider med hunaberne, hvor det var
ham der bestemte hvor bananerne skulle placeres. Men, - han kunne jo stadig
ikke nå, derfor måtte han jo klare sig med de forhåndenværende husdyr.
Engang imellem blev Eva så inviteret til at deltage, for ellers ville hun
ikke lave mad til ham. Se, det var zoophilien startede, og det er ganske
vist



jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 14:38

Winther skriblede bla:
>> --
> Adam, som nu var menneske, blev ved med at hoppe på abehunnen fordi
> der ingen lovgivning var imod det. Så blev kvinden skabt og abehunnen
> sat op i træet så Adam ikke kunne nå. Det var jo før stiger, Tarzan
> og teleskoplifte blev opfundet. Adam, blev engang imellem godt
> grundig træt af Eva, for hun ville bestemme hvor skabet skulle stå,
> endda før skabet blev opfundet, fik hovedpine og ville bestemme
> hvordan og hvornår og var efterhånden blevet godt slatten efter 2
> børnefødsler, det var nemlig før bækkenbundstræningen blev opfundet,
> ja han tænkte på de gode tider med hunaberne, hvor det var ham der
> bestemte hvor bananerne skulle placeres. Men, - han kunne jo stadig
> ikke nå, derfor måtte han jo klare sig med de forhåndenværende
> husdyr. Engang imellem blev Eva så inviteret til at deltage, for
> ellers ville hun ikke lave mad til ham. Se, det var zoophilien
> startede, og det er ganske vist

*LOL* så pjatter i 3 - 4 stykker igen
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 14:39

Winther wrote:
> "jopa" <spam@jatak.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a60f42$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
>> Kim Christensen skriblede bla:
>>>
>>> Jamen - har du et rask bud på hvor kvinderne stammer fra - hvis
>>> det ikke er aberne?
>>>
>> Kvinden er lavet af et ribben fra en abe
>> --
> Adam, som nu var menneske, blev ved med at hoppe på abehunnen fordi
> der ingen lovgivning var imod det. Så blev kvinden skabt og
> abehunnen sat op i træet så Adam ikke kunne nå. Det var jo før
> stiger, Tarzan og teleskoplifte blev opfundet. Adam, blev engang
> imellem godt grundig træt af Eva, for hun ville bestemme hvor
> skabet skulle stå, endda før skabet blev opfundet, fik hovedpine og
> ville bestemme hvordan og hvornår og var efterhånden blevet godt
> slatten efter 2 børnefødsler, det var nemlig før
> bækkenbundstræningen blev opfundet, ja han tænkte på de gode tider
> med hunaberne, hvor det var ham der bestemte hvor bananerne skulle
> placeres. Men, - han kunne jo stadig ikke nå, derfor måtte han jo
> klare sig med de forhåndenværende husdyr. Engang imellem blev Eva
> så inviteret til at deltage, for ellers ville hun ikke lave mad til
> ham. Se, det var zoophilien startede, og det er ganske vist



ROFL

Ham den gamle H. C. Andersen ville blegne af misundelse over dine
evner som eventyrdigter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 14:56

On Thu, 11 Jan 2007 12:39:47 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:


> Adam, som nu var menneske, blev ved med at hoppe på abehunnen fordi der
>ingen lovgivning var imod det. Så blev kvinden skabt og abehunnen sat op i
>træet så Adam ikke kunne nå. Det var jo før stiger, Tarzan og teleskoplifte
>blev opfundet. Adam, blev engang imellem godt grundig træt af Eva, for hun
>ville bestemme hvor skabet skulle stå, endda før skabet blev opfundet, fik
>hovedpine og ville bestemme hvordan og hvornår og var efterhånden blevet
>godt slatten efter 2 børnefødsler, det var nemlig før bækkenbundstræningen
>blev opfundet, ja han tænkte på de gode tider med hunaberne, hvor det var
>ham der bestemte hvor bananerne skulle placeres. Men, - han kunne jo stadig
>ikke nå, derfor måtte han jo klare sig med de forhåndenværende husdyr.
>Engang imellem blev Eva så inviteret til at deltage, for ellers ville hun
>ikke lave mad til ham. Se, det var zoophilien startede, og det er ganske
>vist
>

*LOL*
Hører det indlæg ikke hjemme i livssyn-gruppen, eller nåwed?
Men bare for lige at blive i den historie... Hvor har du Lillith i den
sammenhæng?

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 18:45


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:9cgcq29gttsgk0ubjvve47k704g1ms1ukb@4ax.com...
> On Thu, 11 Jan 2007 12:39:47 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:
>
>
>> Adam, som nu var menneske, blev ved med at hoppe på abehunnen fordi der
>>ingen lovgivning var imod det. Så blev kvinden skabt og abehunnen sat op i
>>træet så Adam ikke kunne nå. Det var jo før stiger, Tarzan og
>>teleskoplifte
>>blev opfundet. Adam, blev engang imellem godt grundig træt af Eva, for hun
>>ville bestemme hvor skabet skulle stå, endda før skabet blev opfundet, fik
>>hovedpine og ville bestemme hvordan og hvornår og var efterhånden blevet
>>godt slatten efter 2 børnefødsler, det var nemlig før bækkenbundstræningen
>>blev opfundet, ja han tænkte på de gode tider med hunaberne, hvor det var
>>ham der bestemte hvor bananerne skulle placeres. Men, - han kunne jo
>>stadig
>>ikke nå, derfor måtte han jo klare sig med de forhåndenværende husdyr.
>>Engang imellem blev Eva så inviteret til at deltage, for ellers ville hun
>>ikke lave mad til ham. Se, det var zoophilien startede, og det er ganske
>>vist
>>
>
> *LOL*
> Hører det indlæg ikke hjemme i livssyn-gruppen, eller nåwed?
> Men bare for lige at blive i den historie... Hvor har du Lillith i den
> sammenhæng?

"Adam og Lillith fandt aldrig fred sammen, for når han ønskede at ligge med
hende, blev hun fornærmet over stillingen og spurgte: "Hvorfor skal jeg
ligge under dig? Jeg er også skabt af jorden og er derfor din ligemand!"
Lillith havde nemlig allerede her, spist af frugten på Kundskabens Træ, og
så tingene som de virkelig var. Hun havde set Adam med hundyrene og havde
derfor intet ønske om at ligge med ham og slet ikke til at blive domineret
af ham, da hun jo så sig selv som en ligeværdig modstander."

Så hun gad ham ikke fordi han ikke kunne holde sig fra dyrene. ...



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 19:21

Winther wrote:
>
> "Adam og Lillith fandt aldrig fred sammen, for når han ønskede at
> ligge med hende, blev hun fornærmet over stillingen og spurgte:
> "Hvorfor skal jeg ligge under dig? Jeg er også skabt af jorden og
> er derfor din ligemand!" Lillith havde nemlig allerede her, spist
> af frugten på Kundskabens Træ, og så tingene som de virkelig var.
> Hun havde set Adam med hundyrene og havde derfor intet ønske om at
> ligge med ham og slet ikke til at blive domineret af ham, da hun jo
> så sig selv som en ligeværdig modstander."
> Så hun gad ham ikke fordi han ikke kunne holde sig fra dyrene. ...


Puh-ha, du kan bare din "Danmarkshistorie"

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 19:33


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a6800f$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Winther wrote:
>>
>> "Adam og Lillith fandt aldrig fred sammen, for når han ønskede at
>> ligge med hende, blev hun fornærmet over stillingen og spurgte:
>> "Hvorfor skal jeg ligge under dig? Jeg er også skabt af jorden og
>> er derfor din ligemand!" Lillith havde nemlig allerede her, spist
>> af frugten på Kundskabens Træ, og så tingene som de virkelig var.
>> Hun havde set Adam med hundyrene og havde derfor intet ønske om at
>> ligge med ham og slet ikke til at blive domineret af ham, da hun jo
>> så sig selv som en ligeværdig modstander."
>> Så hun gad ham ikke fordi han ikke kunne holde sig fra dyrene. ...
>
>
> Puh-ha, du kan bare din "Danmarkshistorie"

Nej snydt, måtte google Lillith ,



Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 20:32

On Thu, 11 Jan 2007 19:32:53 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:

>
>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>news:45a6800f$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Puh-ha, du kan bare din "Danmarkshistorie"
>
>Nej snydt, måtte google Lillith ,
>
Snydetamp!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 20:31

On Thu, 11 Jan 2007 18:44:49 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:


> "Adam og Lillith fandt aldrig fred sammen, for når han ønskede at ligge med
>hende, blev hun fornærmet over stillingen og spurgte: "Hvorfor skal jeg
>ligge under dig? Jeg er også skabt af jorden og er derfor din ligemand!"
>Lillith havde nemlig allerede her, spist af frugten på Kundskabens Træ, og
>så tingene som de virkelig var. Hun havde set Adam med hundyrene og havde
>derfor intet ønske om at ligge med ham og slet ikke til at blive domineret
>af ham, da hun jo så sig selv som en ligeværdig modstander."
>
>Så hun gad ham ikke fordi han ikke kunne holde sig fra dyrene. ...
>
*LOL*
Godkendt! Jeg er sikker på at Lillith er min stammor og ikke Eva!

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 23:42


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:524dq25n1f8n2fijp3bnom4m5vhea43a66@4ax.com...
> On Thu, 11 Jan 2007 18:44:49 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:
>
>
>> "Adam og Lillith fandt aldrig fred sammen, for når han ønskede at ligge
>> med
>>hende, blev hun fornærmet over stillingen og spurgte: "Hvorfor skal jeg
>>ligge under dig? Jeg er også skabt af jorden og er derfor din ligemand!"
>>Lillith havde nemlig allerede her, spist af frugten på Kundskabens Træ, og
>>så tingene som de virkelig var. Hun havde set Adam med hundyrene og havde
>>derfor intet ønske om at ligge med ham og slet ikke til at blive domineret
>>af ham, da hun jo så sig selv som en ligeværdig modstander."
>>
>>Så hun gad ham ikke fordi han ikke kunne holde sig fra dyrene. ...
>>
> *LOL*
> Godkendt! Jeg er sikker på at Lillith er min stammor og ikke Eva!

ja, hun lyder ikke kedelig



Kim Christensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 11-01-07 11:26


jopa skrev:
> Kim Christensen skriblede bla:
> >
> > Jamen - har du et rask bud på hvor kvinderne stammer fra - hvis det
> > ikke er aberne?
> >
> Kvinden er lavet af et ribben fra en abe

Jo men der var noget med et æble og en slange også. Kunne man
forestille sig at Eva spiste æblet, og slagen spiste Eva, eller at
slangen spiste æblet, og døde, hvorefter den kom i donorregisteret
og????

Ja, det er jo længe siden, så de kan være gået meget tabt
undervejs. Jeg går ud fra at aviserne allerede dengang skrev det de
havde lyst til.

Hilsen Kim


Kim Christensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 11-01-07 11:30


Tove Krieger skrev:

> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få
> nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod "surt",
> så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og næsten tage
> bad i myggespray i sommer og til langt hen på efteråret, det var
> uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil ty til både
> antihistaminer og piller.
>

Myg er sommetider uforstående over for medicin. Det jeg oplevede som
bedste virkning var at gå på jagt inden sengetid, og så ellers have
et net for vinduet, og døren lukket.

Hilsen Kim


Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 11:52

Kim Christensen wrote:
> Tove Krieger skrev:
>
>> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få
>> nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod
>> "surt", så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og
>> næsten tage bad i myggespray i sommer og til langt hen på
>> efteråret, det var uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil
>> ty til både antihistaminer og piller.
>>
>
> Myg er sommetider uforstående over for medicin. Det jeg oplevede som
> bedste virkning var at gå på jagt inden sengetid, og så ellers have
> et net for vinduet, og døren lukket.
>
> Hilsen Kim

Det har jeg skam også gjort, og alligevel kunne de gemme sig de
djævle. Jeg var parat til næsten hvad som helst i sommer for at undgå
at blive stukket, det er første gang nogensinde at myg i den grad har
kunnet drive mig til vanvid.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


C.H (11-01-2007)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 11-01-07 11:59


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a616e7$0$3546$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kim Christensen wrote:
>> Tove Krieger skrev:
>>
>>> Med hensyn til myggestik, så opdagede jeg (for sent), at man kan få
>>> nogle piller hos Matas som på én eller anden måde gør ens blod
>>> "surt", så myggene ikke kan lide det. Jeg måtte op hver 4. time og
>>> næsten tage bad i myggespray i sommer og til langt hen på
>>> efteråret, det var uudholdeligt, så i år tror jeg også at jeg vil
>>> ty til både antihistaminer og piller.
>>>
>>
>> Myg er sommetider uforstående over for medicin. Det jeg oplevede som
>> bedste virkning var at gå på jagt inden sengetid, og så ellers have
>> et net for vinduet, og døren lukket.
>>
>> Hilsen Kim
>
> Det har jeg skam også gjort, og alligevel kunne de gemme sig de djævle.
> Jeg var parat til næsten hvad som helst i sommer for at undgå at blive
> stukket, det er første gang nogensinde at myg i den grad har kunnet drive
> mig til vanvid.
>

Åhh, hvor kan jeg sætte mig ind i det! Sådan en sommer/efterår har jeg også
haft...
Jeg har prøvet at vågne op om morgenen med ikke færre end otte nye myggestik
placeret på mine fingre og i mit ansigt. Min mand fik ikke et i den
periode... Jeg har havde nye hver dag. I mit sengebord var en tube med
xylocain fordi jeg vågnede rigtig mange gange i løbet af natten på grund af
kløe - specielt på fingrene. Jeg sov simpelthen ikke en hel nat igennem i et
par måneder på grund af de pokkers myg...

Jeg vil give min højre arm (næsten) for at finde en metode, der kan få dem
til at holde sig LANGT væk fra mig!!

CH



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 12:30

C.H wrote:
>
> Åhh, hvor kan jeg sætte mig ind i det! Sådan en sommer/efterår har
> jeg også haft...
> Jeg har prøvet at vågne op om morgenen med ikke færre end otte nye
> myggestik placeret på mine fingre og i mit ansigt. Min mand fik
> ikke et i den periode... Jeg har havde nye hver dag. I mit
> sengebord var en tube med xylocain fordi jeg vågnede rigtig mange
> gange i løbet af natten på grund af kløe - specielt på fingrene.
> Jeg sov simpelthen ikke en hel nat igennem i et par måneder på
> grund af de pokkers myg...
> Jeg vil give min højre arm (næsten) for at finde en metode, der kan
> få dem til at holde sig LANGT væk fra mig!!
>
> CH

Gudskelov CH - en lidelsesfælle. Andre tror mange gange at man er
hysterisk, og det er nu ikke ligefrem det jeg lider mest af.

Stikkene på hænder og fingre var også her de værste af en eller anden
grund, de hævede helt abnormt, og da myggeplagen ebbede lidt ud, så
overtog mitterne. De er meget mindre men lige så aggressive -
vorherrebevares for et cirkus. Jeg lover hermed højt og helligt, at
jeg vil give besked hvis jeg finder "de vises sten" inden næste
myggesæson.

Ved godt at dette er en smule OT, men jeg har læst at 2007 vil blive
et endnu større myggehelvede end 2006, derfor venner - lad os forene
os i kampen mod myggene !!!

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


jopa (11-01-2007)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 11-01-07 14:35

Tove Krieger skriblede bla:
>
> Ved godt at dette er en smule OT, men jeg har læst at 2007 vil blive
> et endnu større myggehelvede end 2006, derfor venner - lad os forene
> os i kampen mod myggene !!!

De burde vel egentlig forbydes
--
Mvh. John
www.jp-web.dk



Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 15:00

On Thu, 11 Jan 2007 12:29:33 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:


>Ved godt at dette er en smule OT, men jeg har læst at 2007 vil blive
>et endnu større myggehelvede end 2006, derfor venner - lad os forene
>os i kampen mod myggene !!!

Sjovt nok, så har jeg næsten ingen myggestik haft i 2006. Efter at vi
flyttede er vi osse blevet af med myggene. Før i tiden var mit liv et
helvede af myggeplagen, men tror ikke jeg fik mere end max 10 stik i
hele 2006, så jeg er fuld af fortrøstning.
Men kløen har jeg så alligevel fordi jeg har eksem. Der er osse nætter
hvor jeg ikke får sovet ret meget fordi jeg har mere travlt med at
kradse mig selv til blods... og det her har jo intet med hunde at
gøre! *GGG*


--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 15:23

Leyna wrote:
> On Thu, 11 Jan 2007 12:29:33 +0100, "Tove Krieger"
> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>
>
>> Ved godt at dette er en smule OT, men jeg har læst at 2007 vil
>> blive et endnu større myggehelvede end 2006, derfor venner - lad
>> os forene os i kampen mod myggene !!!
>
> Sjovt nok, så har jeg næsten ingen myggestik haft i 2006. Efter at
> vi flyttede er vi osse blevet af med myggene. Før i tiden var mit
> liv et helvede af myggeplagen, men tror ikke jeg fik mere end max
> 10 stik i hele 2006, så jeg er fuld af fortrøstning.
> Men kløen har jeg så alligevel fordi jeg har eksem. Der er osse
> nætter hvor jeg ikke får sovet ret meget fordi jeg har mere travlt
> med at kradse mig selv til blods... og det her har jo intet med
> hunde at gøre! *GGG*


Stakkels dig Leyna, som lider permanent under eksemen. Jeg er dog
trods alt forskånet i vinterhalvåret (forresten - hvilket vinterhalvår
? )

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 17:15


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a61fa1$0$3525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
og da myggeplagen ebbede lidt ud, så
> overtog mitterne. De er meget mindre men lige så aggressive -
> vorherrebevares for et cirkus. Jeg lover hermed højt og helligt, at jeg
> vil give besked hvis jeg finder "de vises sten" inden næste myggesæson.

For mig er mitterne langt værre end myg, på myg hjælper myggemiddel da lidt
når det smøres på, men mitter de fortsætter bare.



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 17:37

Winther wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:45a61fa1$0$3525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> og da myggeplagen ebbede lidt ud, så
>> overtog mitterne. De er meget mindre men lige så aggressive -
>> vorherrebevares for et cirkus. Jeg lover hermed højt og helligt,
>> at jeg vil give besked hvis jeg finder "de vises sten" inden næste
>> myggesæson.
>
> For mig er mitterne langt værre end myg, på myg hjælper myggemiddel
> da lidt når det smøres på, men mitter de fortsætter bare.

Osse' i den grad De er uhyggelige, fordi myg har man en chance
for at høre når de summer, men mitterne har "lyddæmper" på.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 17:44


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:45a667af$0$3453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Winther wrote:
>> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:45a61fa1$0$3525$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> og da myggeplagen ebbede lidt ud, så
>>> overtog mitterne. De er meget mindre men lige så aggressive -
>>> vorherrebevares for et cirkus. Jeg lover hermed højt og helligt,
>>> at jeg vil give besked hvis jeg finder "de vises sten" inden næste
>>> myggesæson.
>>
>> For mig er mitterne langt værre end myg, på myg hjælper myggemiddel
>> da lidt når det smøres på, men mitter de fortsætter bare.
>
> Osse' i den grad De er uhyggelige, fordi myg har man en chance for
> at høre når de summer, men mitterne har "lyddæmper" på.

så er det også i større mængder, og de stikker også i hovedbunden, øjnene og
inde i ørerne, så pågående er myg ikke.



Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 18:11

On Thu, 11 Jan 2007 17:36:59 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Osse' i den grad De er uhyggelige, fordi myg har man en chance
>for at høre når de summer, men mitterne har "lyddæmper" på.

Nu er jeg nødt til at spørge... hvad er en mitte?
Jeg har aldrig hørt det før (andet end som kælenavn for misserne), og
jeg er ved at føle mig temmelig dum her... Der ER åbenbart meget denne
kvinde ikke forstår... eller ved.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 18:18

Leyna wrote:
> On Thu, 11 Jan 2007 17:36:59 +0100, "Tove Krieger"
> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>
>> Osse' i den grad De er uhyggelige, fordi myg har man en
>> chance for at høre når de summer, men mitterne har "lyddæmper" på.
>>
>
> Nu er jeg nødt til at spørge... hvad er en mitte?
> Jeg har aldrig hørt det før (andet end som kælenavn for misserne),
> og jeg er ved at føle mig temmelig dum her... Der ER åbenbart meget
> denne kvinde ikke forstår... eller ved.

Det er faktisk bittesmå stikmyg, meget mindre end den alm. myg.
Mitterne er fra 1 til 2 mm store og 100 gange så irriterende. De er
simpelthen en pestilens.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Winther (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 11-01-07 18:21


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:hqrcq21eo381hh21a9d4rt2avud3h4f0uj@4ax.com...
> On Thu, 11 Jan 2007 17:36:59 +0100, "Tove Krieger"
> <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:
>
>>Osse' i den grad De er uhyggelige, fordi myg har man en chance
>>for at høre når de summer, men mitterne har "lyddæmper" på.
>
> Nu er jeg nødt til at spørge... hvad er en mitte?
> Jeg har aldrig hørt det før (andet end som kælenavn for misserne), og
> jeg er ved at føle mig temmelig dum her... Der ER åbenbart meget denne
> kvinde ikke forstår... eller ved.

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/mitter.htm

Hos os kommer de hen under aften, især i stille vejr, så man ikke kan
opholde sig ude...



Leyna (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 11-01-07 20:29

On Thu, 11 Jan 2007 18:20:54 +0100, "Winther" <nobody@home.dk> wrote:


>
>http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/mitter.htm
>
>Hos os kommer de hen under aften, især i stille vejr, så man ikke kan
>opholde sig ude...
>

Tak for den info. Jeg havde aldrig hørt om dem før, men er nu ret
sikker på at jeg har oplevet dem. jeg har bare troet det var små myg.
hehe...

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 13:07

Tove Krieger, skrev:
> det er første gang nogensinde at myg i den grad har
> kunnet drive mig til vanvid.

Det er altså myggene du vil give skylden for at du
er blevet som du er
Plejer det ikke at værer samfundet der får skylden

/Jens



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 14:35

pwh wrote:
> Tove Krieger, skrev:
>> det er første gang nogensinde at myg i den grad har
>> kunnet drive mig til vanvid.
>
> Det er altså myggene du vil give skylden for at du
> er blevet som du er

Nærmere uddybelse - tak

> Plejer det ikke at værer samfundet der får skylden

Nej da, for samfundet er jo også mig. Det troede jeg var almen viden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 15:24

Tove Krieger, skrev:
> pwh wrote:
>> Tove Krieger, skrev:
>>> det er første gang nogensinde at myg i den grad har
>>> kunnet drive mig til vanvid.
>>
>> Det er altså myggene du vil give skylden for at du
>> er blevet som du er
>
> Nærmere uddybelse - tak

Det var dig selv og ikke mig der skrev du var vanvittig

/Jens



Tove Krieger (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 11-01-07 15:48

pwh wrote:
> Tove Krieger, skrev:
>> pwh wrote:
>>> Tove Krieger, skrev:
>>>> det er første gang nogensinde at myg i den grad har
>>>> kunnet drive mig til vanvid.
>>>
>>> Det er altså myggene du vil give skylden for at du
>>> er blevet som du er
>>
>> Nærmere uddybelse - tak
>
> Det var dig selv og ikke mig der skrev du var vanvittig
>
> /Jens

Jeg gi'r op, du står ikke til at redde

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


pwh (11-01-2007)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 11-01-07 16:00

Tove Krieger, skrev:
> pwh wrote:
>>
>> Det var dig selv og ikke mig der skrev du var vanvittig
>>
>> /Jens
>
> Jeg gi'r op, du står ikke til at redde

Det ved du da

/Jens



Kim Christensen (11-01-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 11-01-07 12:30

Tove Krieger skrev:

> det er første gang nogensinde at myg i den grad har
> kunnet drive mig til vanvid.
>

Så må vi andre jo se om vi kan klare opgeven :)
Myggene kommer ind i løbet af morentimerne og sætter sig så dagen
over, for at gå i gang om aftenen. For skrammelsamlere som mig er det
svært at have et soverrum uden skrammel, men det er lige ved at
lykkes. På plane flader uden alt fo rmeget uroligt tapet har myggene
ikke store chancer. Der er selvfølgelig dem der finder et hjørne
allligevel.
Den bedste myggejagt foregår i øvrigt ved at bruge en lomelygte med
en nogenlunde koncentreret stråle. Hvis man tænder lyset, vil mange
myg være tilbøjelig til at sætte sig et sted og vente til det blive
rmørkt igen. Hvis de gør det på en glat flade er de hurtigt
færdige, men ellers kan det blvie svært.
En anden god løsning er at gemme sig elv og undene under dynen, og kun
lige tilbyde myggen et øre. Når myggen kommer give rman sig selv en
lusing på det øre, så er problemet oftest løst!

Hilsen Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste