linksys wusb54g v.4 på Ubuntu
Fra : Henrik Hartig

Dato : 08-01-07 20:45

Hej NG
Jeg har før prøvet at installere wireless USB-adaptere i Linux, uden
succes. Nu er jeg på den igen og det SKAL virke dennegang...

Det drejer sig Linksys WUSB54G V.4 på UBUNTU.

Kan nogle her i forummet give mig noget hjælp til hvordan jeg bærer mig
ad? Gerne et link..

/henrik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-01-07 20:54

Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-07 01:01

Michael Rasmussen wrote:

> http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=162784
> http://www.linuxquestions.org/hcl/showproduct.php?product=2590&sort=8&cat=myprod&page=4

hmm. Kan det passe jeg skal bruge ndiswrapper?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-01-07 01:24

Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-07 03:29

Henrik Hartig wrote:
> Det drejer sig Linksys WUSB54G V.4 på UBUNTU.
>
> Kan nogle her i forummet give mig noget hjælp til hvordan jeg bærer mig
> ad? Gerne et link..

hvad gør jeg galt nu?
Internettet virker(kører med 1/4-hastighed når jeg laver en download -
men det er ikke essentielt for mig) MEN pc'en kan tydeligvis ikke lide
det nye hardware. Den kører LAAAANGSOMT... Og jeg kan kun boote UDEN
wusb54g.

Her er hvad jeg har foretaget mig

1) Har installeret ndiswrapper via ubuntu's pakkesystem.
2) Har nedtaget Linksys driver og rigtige versionsnummer til wusb54g
3) installeret ndsiwrapper i samme katalog som .inf-filen
   ndiswrapper -i ...inf
4) isat wusb i usb-porten
Og nu kører computeren RIGTIG LANGSOMT. Ja faktisk kan jeg ikke starte
pc'en førend jeg har fjernet wusb54g

sudo ndiswrapper -l
Installed ndis drivers:
rt2500usb   driver present, Hardware present

// ser jo godt ud

5) ifconfig
rausb0
   Rigtig hardware-adresse
6) iwconfig rausb0 essid test
iwconfig rausb0 enc off
// går godt.. melder ikke fejl

via den grafiske menu har jeg fundet og installeret linksys'en.

som sagt pc'en kan ikke lide hardwaret. Computeren kører MEEGET
langsomt. Så kan nogle hjælpe mig med hvad der går galt?

/henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-07 08:14

Henrik Hartig wrote:

> [...]
> men det er ikke essentielt for mig) MEN pc'en kan tydeligvis ikke lide
> det nye hardware. Den kører LAAAANGSOMT... Og jeg kan kun boote UDEN

Ved boot står pc'en og tygge rmeget på "LOADING HARDWARE DRIVERS...." og
al ting herefter går som sagt langsomt.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 09-01-07 16:30

Henrik Hartig wrote:
> [...]
>
> Det drejer sig Linksys WUSB54G V.4 på UBUNTU.
>
> Kan nogle her i forummet give mig noget hjælp til hvordan jeg bærer mig

Er det den wireless router TDC leverer til webspeed?.
Her er et link til linuxforums:
Installing a WUSB54G on Ubuntu (Wireless adapter)
http://www.linuxforums.org/forum/wireless-internet/64463-installing-wusb54g-ubuntu-wireless-adapter.html

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-07 17:22

Jørgen Heesche wrote:

> Er det den wireless router TDC leverer til webspeed?.
nej det er tele2-abb. og zyWall 5 med isat ZyAIR G-110.

> Her er et link til linuxforums:
> Installing a WUSB54G on Ubuntu (Wireless adapter)
> http://www.linuxforums.org/forum/wireless-internet/64463-installing-wusb54g-ubuntu-wireless-adapter.html
OK, linket har jeg næsten fulgt, dog havde jeg ikke tilføjet "blacklist
rt2570" til i filen /etc/modprobe.d/blacklist - hvad er det egentlig
for noget. Er det en blaclist til ikke at hente drivere?

Det har ikke hjulpet. Der gælder stadig at opstarten skriver "LOADING
HARDWARE DRIVERS..." og at alt derefter går meeget langsomt

Fra : Henrik Hartig

Dato : 10-01-07 20:31

Henrik Hartig wrote:

> [...]
>
> Det har ikke hjulpet. Der gælder stadig at opstarten skriver "LOADING
> HARDWARE DRIVERS..." og at alt derefter går meeget langsomt

Har selv fundet problemet. Problemet var at jeg har isat et ekstra
usb2-kort (med fem udgange) til de i forvejen indbyggede 2
usb1.1-udgange. Efter jeg fjernede usb2-kortet virker adapteren. JUHUUU!
/henrik