reol/konsosystem --> bæreevne
Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-01-07 10:11

Hejsa,

I min kælder er en murstensvæg i to stens tykkelse (på den smalle led). På
den ene side hænger varmvandsbeholder. På den anden side vil jeg gerne bygge
en reol af lodrette skinner og påhængte hylder. Væggen er omkring 2.10 høj
og 3½ lang. SKal jeg være bekymret for hvor meget vægt jeg lægger på
hylderne? Vil konsollerne bare falde ud hvis vægten bliver for stor? Eller
vil mure dratte sammen?

ras

Fra : Carsten Keller

Dato : 09-01-07 13:25

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> på hylderne? Vil konsollerne bare falde ud hvis vægten bliver for stor?

Nu er jeg ikke ingeniør, så du kan ikke få en statisk beregning af mig, men
hvis det bare er almindeligt kælderskrammel du skal have på hylderne er jeg
99,99% sikker på at skinnerne (Porsa) falder ud af væggen længe før huset
styrter sammen. Køb nogle ordentlige plugs, eller bor nogle ekstra huller i
skinnerne hvis du (som mig) ikke lige gider lagerføre alt for mange
forskellige af slagsen.

Keller

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-01-07 15:06

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> huset styrter sammen. Køb nogle ordentlige plugs, eller bor nogle ekstra
> huller i skinnerne hvis du (som mig) ikke lige gider lagerføre alt for

- hehe det er også min vurdering, men 4 til 5 skinner med en hel del hylder
og en hel del kælderskrammel bliver jo trods alt til et par kilos træk på
muren. Men gode plugs og skruer gør det nok.

ras