Tandhjul til blandemaskine
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 19:41

Hej

Vi har en blandemaskine stående som vi mangler et tandhjul til. Det drejer
sig om det lille tandhjul der sidder på akslen fra motoren.

Maskinen er af mærket "Guy noel"

Nogen som har en ide om hvor et passende tandhjul fremskaffes? Google har
ikke været den store hjælp

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : J. E.

Dato : 07-01-07 20:56

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse news:45a13eae$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Maskinen er af mærket "Guy noel"
>
> Nogen som har en ide om hvor et passende tandhjul fremskaffes? Google har ikke været den store hjælp

Har du kigget her ? :
http://www.guy-noel.com/FR/services.htm

da jeg ikke er god til fransk og deres engelse side ikke dur kommer der noget der
er lidt mere forståeligt her :
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.guy-noel.com%2FFR%2Fservices.htm&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

du kan sende en mail til dem og forespørge på en forhandler i Danmark.

De øvrige sider kan du oversætte her :
http://www.google.com/language_tools?hl=en

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 10:52

"J. E." <jn505@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.guy-noel.com/FR/services.htm
>
> da jeg ikke er god til fransk og deres engelse side ikke dur kommer der

Jo har rent faktisk været forbi der, uden at blive ret meget klogere

> du kan sende en mail til dem og forespørge på en forhandler i Danmark.

Jep. Det var en mulighed. Havde lidt håbet at der var tale om et standard
tandhjul, og nogen vidste hvor et sådan skaffes. Det nuværende mangler
tænderne, som temmelig sikkert er slidt væk. Det er lavet af en slags
kunststof

Men tak skal du have

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-01-07 15:45

On Sun, 7 Jan 2007 19:40:46 +0100, Carsten Sørensen wrote:

> [...]
>
> Maskinen er af mærket "Guy noel"
>
> Nogen som har en ide om hvor et passende tandhjul fremskaffes? Google har

Jeg har været i nøjagtig samme situation med en guy noel. Jeg bestilte
stumperne hos StarK KM, CF richsvej, 2000 frederiksberg. Det blev faktisk
kr. 1264 for ny tandkrans i nylon (består af 6. stykker så vidt jeg
husker), nyt tandhjul og nye lejer til tromlen - jeg fortød bagefter at jeg
ikke havde fået en pris på forhånd!
Min tandkrans var slidt skæv så der et bestemt sted nærmest ikke var tænder
tilbage. Det skyltes de dårlige lejer (tromlens ophængning)

Mvh Benny Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-07 18:04

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har været i nøjagtig samme situation med en guy noel. Jeg bestilte
> stumperne hos StarK KM, CF richsvej, 2000 frederiksberg.

Okay interessant. Desværre ser det ud til Stark ikke har en murer afdeling i
nærheden af Aalborg. Nogen som har en ide om de sender sådan noget ud?

> [...]
> kr. 1264 for ny tandkrans i nylon (består af 6. stykker så vidt jeg
> husker), nyt tandhjul og nye lejer til tromlen - jeg fortød bagefter at

Ja det jo nærmest prisen på en hel ny blander, uden at vide hvad en sådan
koster. Vi skal kun bruge det lille tandhjul, ved du hvad prisen er på det?

> Min tandkrans var slidt skæv så der et bestemt sted nærmest ikke var
> tænder
> tilbage. Det skyltes de dårlige lejer (tromlens ophængning)

Okay. Det her er en vi har fået foræret, og har stået på lager et par år

Tak for dit svar

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 08-01-07 23:19

> Ja det jo nærmest prisen på en hel ny blander, uden at vide hvad en sådan
> koster. Vi skal kun bruge det lille tandhjul, ved du hvad prisen er på
> [...]

kan du ikke bare lave et tandhjul? alt efter hvordan det er monteret. så
kunne man dreje tænderne af det gamle tandhjul så der bliver noget at lægge
en krans med nye tænder på. og så dreje en klump nylon eller messing du
først borer en krans af huller der passer med antallet af tænder. afstanden
mellem borehullerne tilpasser du så de passer ca med tændernes ønskede
størelse. drej det af til du drejer lidt inde i borehullerne. og vupti har
du et nyt brugbart tandhjul som du kan presse ned over den gamle aksel...
husk at file skrape kanter væk. ellers æder det tandkransen

mvh klaus nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 17:26

"Klaus Nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du et nyt brugbart tandhjul som du kan presse ned over den gamle aksel...
> husk at file skrape kanter væk. ellers æder det tandkransen

Ingen tvivl om det kan lade sig gøre, men tvivler på vi kan lave det præcist
nok med det værktøj, som vi har tilrådighed

Men tak for svaret da