Ludbehandling af loft med spray
Fra : Anette

Dato : 07-01-07 11:34

Hej.
Er der nogen her som har erfaring i at ludbehandle listeloft med spray ??
Kan man det?
Anette

--
Håber du får en rigtig god dag !

Fra : Jacob Andersen

Dato : 07-01-07 15:53

"Anette" <Anettet@software.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Er der nogen her som har erfaring i at ludbehandle listeloft med spray ??
> Kan man det?
> Anette

Jeg har ikke selv prøvet - men jeg har set resultatet ludbehandling af
lofter - og konklusionen er at det er svært at få rigtigt pænt. Problemet er
at behandle hele loftet så det bliver ens over alt.
Det er nok en fordel at vælge en lud uden pigment - så har man da ikke det
at slås med.
Jacob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-07 19:59

Jacob Andersen wrote:

> Jeg har ikke selv prøvet - men jeg har set resultatet ludbehandling af
> lofter - og konklusionen er at det er svært at få rigtigt pænt.

Den nye lak panelhvid fra triptrap er rigtig god og nem at arbejde med
http://www.ttwoodcare.com/default.asp?V_DOC_ID=843

Jeg har brugt ekstra hvid til behandling af et fyrretræsloft
Resultatet blev fremragende (imho)
- og jeg plejer ellers ikke at være supergod til at få maling til at stå
pænt :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Anette

Dato : 07-01-07 21:07

--
Men er der nogen af Jer som har prøvet eller hørt om at man kan sprøjte det
på med sprøjtepistol??

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-01-07 22:28

> Men er der nogen af Jer som har prøvet eller hørt om at man kan sprøjte
> det på med sprøjtepistol??

Jeg har set det gjort - det var godt nok skidt. Men det er maling som regel
også, så spørgsmålet er mere om det er den rigtige løsning.

Mvh Maria

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-01-07 09:43

> Jeg har set det gjort - det var godt nok skidt. Men det er maling som
> regel også, så spørgsmålet er mere om det er den rigtige løsning.

Jeg har malet mine ubehandlede og efterhånden mørke listelofter helt hvide;
de var da 17 år gamle.
Jeg har efter farvehandlerens tip malet med 2 x grunder som eneste maling,
og ærlig talt synes jeg, det er pænere end de ludbehandlinger jeg har set.
Og også pænere end den plastmaling, der var brugt i et rum, da jeg flyttede
ind.

Hilsen Inger

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-07 09:59

"Inger Pedersen" wrote

> [...]
> og ærlig talt synes jeg, det er pænere end de ludbehandlinger jeg har set.
> Og også pænere end den plastmaling, der var brugt i et rum, da jeg

Jeg vil formode at du stadig kan se/fornemme årene/strukturen i træet?
Ideen er egentlig meget god :)

Hvordan så loftet ud efter første gang grunder?
Jeg har et projekt der indebærer lysning af et listeloft i en stue på 40m2
Jeg har fået at vide at jeg bare kan male det hvidt men det kvier jeg mig
lidt ved :)

Jeg vil formode at jeg skal bruge nogle dage hvis jeg bruger lakken fra
triptrap - og sikkert nogle dage hvor jeg vil være lidt sammenbidt :)

- Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 08-01-07 10:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil formode at du stadig kan se/fornemme årene/strukturen i træet?
> Ideen er egentlig meget god :)

Ja som struktur - men efter 2 gange er grunderen heldækkende.
Loftet er hvidt, men stræets struktur fremtræder mere end ved den alm.
loftmaling.

> Hvordan så loftet ud efter første gang grunder?

Næsten dækkende, men så lidt snusket/snavset/gråt ud.
Det er ikke en god ide at nøjes med én gang. Jeg overvejede.

> Jeg vil formode at jeg skal bruge nogle dage hvis jeg bruger lakken fra
> triptrap - og sikkert nogle dage hvor jeg vil være lidt sammenbidt :)

Ja, det er et bøvl, og man har brug for en del skulder-nakkeøvelser og nogle
kolde og varme puder på skift
Nu skulle jeg have skiftet tæpperne, så det fik den store tur med maling
også.

Hilsen Inger

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-07 11:43

Inger Pedersen wrote:

> Næsten dækkende, men så lidt snusket/snavset/gråt ud.

Det er jo sådan et ludbehandlet loft ser ud ...

> Det er ikke en god ide at nøjes med én gang. Jeg overvejede.

Tak for info :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-01-07 09:53

"Anette" wrote

> Men er der nogen af Jer som har prøvet eller hørt om at man kan sprøjte
> det på med sprøjtepistol??
> Det er nemlig meget svært - og tidskrævende at male det på og det bliver
> nemt uensartet.

Min pointe var netop at det hverken er særlig svært eller extremt
tidskrævende hvis man bruger panelhvid fra triptrap
Det tog en halv dags tid at male et træftloft på ca 15m2 - jeg tog et brædt
ad gangen fra ende til anden

Sprøjtemaling er typisk sværere end pensel hvis man ikke er vant til det -
desuden kan sprøjtemaling af fx indendørs vægge svine ekstremt hvis man ikke
har det rigtige udstyr - fx airless

- Peter