Valg af barnevogn
Fra : Kim Malchau

Dato : 05-01-07 14:45

Jeg skal ud og købe barnevogn for første gang men det er ikke sådan
lige at overskue.

Vi er dog enige om at det skal være en Odder eller en Emmaljunga med blød
kaleche.

Vi har prøvet at opstille et fordele-ulemper skema for at se om det hjalp
os til en endelig afklaring, men det gav nu ikke så meget.

Jeg tror vi er kommet dertil, at en Emmaljunga vælges fordi den er let at
køre rundt med og - synes nogle - ser lidt smartere og lækker ud end
Odderen.

Til gengæld tror jeg selv, at Odderen er mere robust. Måske er det den vi
tager ud og køber.

I stedet for en krig om "jeg er for dit" vs "jeg holder med dat" vil jeg
høre, om ikke det mest er mavefølelsen jeg skal gå efter, når jeg skal
finde ud af om det nu skal være den ene eller den anden af de to vi vil
vælge mellem?

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Er du rigtig klog? Så sig det. http://Vibration.dk

Fra : Jeanette Ellen Bauer

Dato : 05-01-07 15:32

Kim Malchau <news@malchau.dk> writes:

> [...]
>høre, om ikke det mest er mavefølelsen jeg skal gå efter, når jeg skal
>finde ud af om det nu skal være den ene eller den anden af de to vi vil
Jo I kommer til at bruge den så meget, så vælg den I helst vil ha'.
Den luksus burde være enhver beskåret.
Held og lykke med vognen og det, der snart kommer i den

Mvh
Jeanette

Fra : ThomasB

Dato : 05-01-07 17:36

"Kim Malchau" <news@malchau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre, om ikke det mest er mavefølelsen jeg skal gå efter, når jeg skal
> finde ud af om det nu skal være den ene eller den anden af de to vi vil

Der er, efter min mening kun en vigtig ting, og det er at barnet kan bruge
vognen så længe som muligt = lang kasse.

Resten er sådan set ret ligegyldigt.

Emaljunga er let, men ikke så holdbar.

Fra : Iben Holst

Dato : 05-01-07 23:11

> Der er, efter min mening kun en vigtig ting, og det er at barnet kan bruge
> vognen så længe som muligt = lang kasse.
>
> Resten er sådan set ret ligegyldigt.

Helt klart også min mening.

Vi købte den billigste vi kunne komme i nærheden af fordi
økonomien var meget trang, men det lange liggemål og at den
var stabil var selvfølgelig højst på listen.
Den er lidt tungere i forhold til mange andre, men det giver
netop en god stabilitet.

Det er absolut ikke et kendt mærke, men den fungerer!
Den er 8 år gl. og er sammenlagt blevet brugt i 6 år og
fra april forventer vi at den skal tjene os endnu 3 år.
Den er ikke så køn længere - men hvad - det er barnet
da heldigvis fuldstændig ligeglad med og det er vi også.

Iben

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-07 20:59

> Der er, efter min mening kun en vigtig ting, og det er at barnet kan bruge
> vognen så længe som muligt = lang kasse.

Til vores den første købte vi derfor en skandia (årgang 2000 på tilbud) -
Det var den største og den havde vi stor glæde af længe. Men nu venter vi en
lille ny og bilen er i mellemtiden skftet ud. Idag havde jeg den gamle
barnevogn fremme og den kan ikke være i bilen uden at den skal skilles ad. I
den gamle bil kunne vi bare slå den sammen og lægge den ind. Det er skoda
fabiaen ikke bred nok til - Dvs barnevognskassen er for lang....

> Resten er sådan set ret ligegyldigt.

Hvis man ofte har behov for at smide den bag i bilen så er det ikke
ligegyldigt. Det er altså rart når men står i øs-regnvejr at det er så nemt
som muligt at smide den bag i bilen og ikke skal stå og afmontere hjul eller
kasse .......

/A

Fra : ThomasB

Dato : 09-01-07 02:56

> [...]
> I den gamle bil kunne vi bare slå den sammen og lægge den ind. Det er
> skoda fabiaen ikke bred nok til - Dvs barnevognskassen er for lang....

Jep, sådan en barnevogn tror mener jeg også vi har - dog en ældre model.

Den kan heller ikke være i vores Golf, uden at blive splittet ad i atomer.

> [...]
> ligegyldigt. Det er altså rart når men står i øs-regnvejr at det er så
> nemt som muligt at smide den bag i bilen og ikke skal stå og afmontere

Vi bruger klapvognen når vi skal ud og køre.

Fra : Anders Majland

Dato : 09-01-07 08:10

> Vi bruger klapvognen når vi skal ud og køre.

Nogle har en dagpleje hvor barnevognen skal med hjem hver dag. Vi var heldig
med at det kun var mandag og fredag .
(Dvs han startede i dapleje boede vi et sted hvor der var gåafstand til
dagplejen, men efter vi flyttede (da han var 1,5år) fik vi en dagplejer 7km
væk)

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 05-01-07 20:35

Hej med jer

Vi er ved at købe barnevogn til barn nummer to. Til vores første havde vi
købt en billig trille vogn til 2500 kr. Den er efter 2 år så dårlig at vi
var enige om at købe en dyrere denne gang. Vi fandt en emmaljunga
udsalgsmodel (2006 model) til 5200 med insektnet og regnslag. Kiggede også
på odder, men synes de er for dyre.

Held og lykke

Hilsen Jacob og Trine

PS: prøv at finde en udsalgsmodel af emmaljunga. De sælger 2006 modellerne
billigt nu, og der er faktisk ingen forskel fra den og så den nye model.

Fra : Kim Malchau

Dato : 05-01-07 21:55

On Fri, 5 Jan 2007 20:35:27 +0100, Jacob Viberg Nielsen wrote:

> PS: prøv at finde en udsalgsmodel af emmaljunga. De sælger 2006 modellerne
> billigt nu, og der er faktisk ingen forskel fra den og så den nye model.

De steder (i Odense) vi har prøvet har alt i 2006 været udsolgt.

Desuden har Emmaljunga det der snore-noget på flappen på 2007-modellen. Det
har ingen funktion og er bare i vejen. Og så er det eneste forskel fra
2006'eren.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gratis artikler til din hjemmeside - http://vibration.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-01-07 22:26

Kim Malchau skrev:
> [...]
> høre, om ikke det mest er mavefølelsen jeg skal gå efter, når jeg skal
> finde ud af om det nu skal være den ene eller den anden af de to vi vil

Har du prøvet at læse dit indlæg inden du sendte det?

Du skriver at i ville vælge Emmaljunga men at du ville vælge
Odder. Så køb dog en af hver.
Til sidst skriver du at vi ikke må komme med for og imod en
bestemt barnevogn. Så er det jo ikke nemt at diskuter hvilken der
er bedst. Usenet er nu en gang et sted man bruger til debat.
Dit indlæg ligner noget du skulle have skrevet i en blog.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Markus B

Dato : 05-01-07 22:59

for 5 k kan man sq da købe en brugbar brugt bil. Vi købte en brugt Silver
Cross for omkring 1500,- som holdt til 3 børn. Der skulle dog købes nye hjul
ind i mellem. Vi havde ikke bil og jeg vil gætte på at vi trillede over 5000
km med den.

Fra : Kim Malchau

Dato : 06-01-07 10:25

On Fri, 05 Jan 2007 22:26:16 +0100, Lars Raaby wrote:

> [...]
> er bedst. Usenet er nu en gang et sted man bruger til debat.
> Dit indlæg ligner noget du skulle have skrevet i en blog.

Hvis mit indlæg generer dig, behøver du ikke forholde dig til det, men kan
let og elegant spring det over.

Jeg efterlyste basalt set ideer til at finde en god måde at vælge på,
hvilket du ikke bidrager til, og det er der kommet flere gode input til
(mange tak for det). Vi har netop forsøgt at udtømme objektive kriterier og
står nu tilbage med mavefornemmelsen

Vi er også gået efter længst muligt liggemål. Og holdbarhed. Og flere andre
ting.

Vi var i BabySam i går og prøvede om vi kunne putte Odder-vognen i bilens
bagagerum. Det kan vi kun hvis vi tager hjulene af, så det tæller på
minus-siden.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Fakta! http://Vibration.dk

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-01-07 12:04

Kim Malchau skrev:
> On Fri, 05 Jan 2007 22:26:16 +0100, Lars Raaby wrote:
>

> Hvis mit indlæg generer dig, behøver du ikke forholde dig til det, men kan
> let og elegant spring det over.

Jeg kommenter blot dit indlæg.

> [...]
>
> Vi var i BabySam i går og prøvede om vi kunne putte Odder-vognen i bilens
> bagagerum. Det kan vi kun hvis vi tager hjulene af, så det tæller på

I må da opstille en liste med + og - ud fra de 2 vogne i har valgt.
Den skal være så lang så muligt. Er de ikke begge 98 cm i ligge
længde.

Den skal kan være i bilen uden at hjulene skal tages af. Ved ikke
hvorfor det er et problem. Jeg har en Brio og der kan man tage
hjulene af hurtiger en på en formel 1

Holdbarhed. Kommer an på hvem der køre med den.

Farven og betræk. smag sag

En 2006 eller 2007 model.
Pris.

Men det er jo også det som i er kommet frem til. I sidste ende er
det jo jer der skal vælge.
Hvis jeg skulle købe en ny ville jeg vælge en Odder. Det er et
godt kendt Dansk mærke. De er bygget til at blive brugt og ikke
til pynt.
--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-01-07 12:08

Kim Malchau skrev:

> [...]
> (mange tak for det). Vi har netop forsøgt at udtømme objektive kriterier og

Prøv at kikke på http://www.oddervognen.dk/?page=inden og se om
det er noget du kan bruge.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Kim Malchau

Dato : 06-01-07 13:56

On Sat, 06 Jan 2007 12:07:39 +0100, Lars Raaby wrote:

> Prøv at kikke på http://www.oddervognen.dk/?page=inden og se om
> det er noget du kan bruge.

Mange tak for de gode inputs der er kommet.

Vi valgte en Odder. Det er Basic pakke-tilbudet fra Babysam.

Vi fravalgte den helt store fine model fordi et ryglæn altid kan tilkøbes
(og der er vist en løsning på vej som minder om Emmaljungas, der er en
kende smartere end Odders nuværende), vi fik mulighed for at vælge en anden
pusletaske end den der fulgte med pakken (mod at betale prisforskellen) og
et par andre småting.

Men vi er nødt til at pille hjulene af for at få vognen i bagagerummet. Nok
er bagagerummet i en Avensis stort, men hullet man skal putte tingene ind i
er ikke for fikst.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gratis artikler til din hjemmeside - http://vibration.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-07 21:01

> Men vi er nødt til at pille hjulene af for at få vognen i bagagerummet.
> Nok
> er bagagerummet i en Avensis stort, men hullet man skal putte tingene ind
> er ikke for fikst.

Kan en emmaljunga gå i uden at hjulene skal tages af ?

/A

Fra : Kim Malchau

Dato : 07-01-07 22:44

On Sun, 7 Jan 2007 21:01:27 +0100, Anders Majland wrote:

> Kan en emmaljunga gå i uden at hjulene skal tages af ?
>
> /A

Det prøvede vi ikke, men jeg vil tro det, da den er lidt lavere i stellet,
når det er klappet sammen, end Odderen er (mener det var sådan det var, til
gengæld er kassen så lidt højere end Odderen).

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gratis artikler til din hjemmeside - http://vibration.dk

Fra : JS

Dato : 06-01-07 18:57

Lars Raaby wrote:

> [...]
> er bedst. Usenet er nu en gang et sted man bruger til debat.
> Dit indlæg ligner noget du skulle have skrevet i en blog.

Og hvad ligner dit så?
Hvis du ikke har noget at bidrage med så...

Fra : Bænni

Dato : 06-01-07 22:38

JS wrote:

> Og hvad ligner dit så?
> Hvis du ikke har noget at bidrage med så...

ja - han sku ta å lukke røven

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 10:17

Dit valg står mellem to glimrende barnevogne, så jo din mavefornemmelse er
det rigtige at gå efter

....men hvis du alligevel skulle ønske en mening om dette, så vil jeg råde
dig til at købe Odder -grunden til dette er, at vognen er i den bedste
kvalitet, samt at den kan klappes så meget sammen, at den stort set kan være
i de fleste bilers bagagerum. Derudover er Odder nemme at tale med (hvis der
mod forventning skulle gå noget i stykker).
Men tillykke med barnet der snart kommer og held og lykke med det

Anna

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 06-01-07 19:30

Kim Malchau skrev:

> [...]
> er bagagerummet i en Avensis stort, men hullet man skal putte tingene ind i

Hej

Vi valgte også Basic vognen. Men har fortrudt vi ikke valgte en lidt
dyrere. Den rustede lynhurtigt ved hjulene og virker også som om det
er en lidt billig skrabet model. Detaljer mm er pænere og "kraftigere"
på de lidt dyrere vogne.

Men det er ikke sådan at vi ikke er glade for den og den kan også
sagtens bruges til et barn mere. Vi stod med samme valg som jer. Men
syntes der var for mange der klagede over emmaljungaen og så ville vi
gerne have en rigtig trådkurv som på Oddervognen.

Men emmaljungaen synes jeg klart er flottere. Men jeg er nok den der
også tænker praktisk.

LN

Fra : Kim Malchau

Dato : 07-01-07 11:33

On 6 Jan 2007 10:30:02 -0800, spoi@sol.dk wrote:

> [...]
> dyrere. Den rustede lynhurtigt ved hjulene og virker også som om det
> er en lidt billig skrabet model. Detaljer mm er pænere og "kraftigere"

Hmm. Vi blev lovet at alt var galvaniseret. Også hjulene. Det var netop
også et af argumenterne for Odder-vognen.

Håber de har ret, ellers siger jeg noget til dem.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Videndeling - http://vibration.dk

Fra : Torben

Dato : 09-01-07 14:13

"Kim Malchau" <news@malchau.dk> wrote in message
> Jeg skal ud og købe barnevogn for første gang men det er ikke sådan
> lige at overskue.

Nej det er en jungle

Vi har en Emmaljunga. Den er fed, sporty og let. Hvis jeg skal sige noget
skidt, så bliver det ang. holdbarheden. Du har ret, den er ikke lige så
robust som en Odder eller tilsvarende.

Så hvis du står og skal have tre børn, ja så vil jeg råde dig til at købe
Odderen.

God fornøjelse

mvh
Torben