Fyringsolie u/ 700L
Fra : Mr. D

Dato : 04-01-07 14:17

Hvor kan man få fyringsolie uden at skulle aftage 700L ad gangen? Vi er ved
at ændre til fjernvarme men mangler lige 2-400L olie til at holde den
kørende indtil vi er færdige :)

Synes ikke jeg kan finde nogle tankstationer hvor man selv kan afhente
heller :(

/D

Fra : Leonard

Dato : 04-01-07 14:37

"Mr. D" <mrd@none.none> wrote:

>Synes ikke jeg kan finde nogle tankstationer hvor man selv kan afhente
>heller :(

De fleste steder i Danmark er der ikke langt til en DK-tank, hvor man
kan låne en tank-trailer til formålet.
Men da du ikke skriver hvor du bor, kan der jo være langt ...
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-07 15:15

On Thu, 4 Jan 2007 14:17:03 +0100, "Mr. D" <mrd@none.none> wrote:

> [...]
>kørende indtil vi er færdige :)
>
>Synes ikke jeg kan finde nogle tankstationer hvor man selv kan afhente

Du kan evt. hælde diesel i - hvis du holder lidt øje med nærmeste
tankstation, og de kriges om prisen lige som i hjørring kan det endda
være billigere.
I går skulle Shell i hjørring have 6,87 for en liter diesel, mens prisen
for fyringsolie hos selv samme shell (set på nettet i dag) er 7,14 pr
liter.

Det kræver selfølgelig at du har nogle dunke at køre det hjem i. Men det
er en metode jeg selv praktiserede forrige efterår, inden jeg selv fik
stokeren installeret.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : JJFL

Dato : 04-01-07 17:54

> [...]
>
> Det kræver selfølgelig at du har nogle dunke at køre det hjem i. Men det
> er en metode jeg selv praktiserede forrige efterår, inden jeg selv fik
Det med diesel er en god ide
det er ofte billigere end fyringsolie men dk er ikke villige til at låne
traileren ud hvis du vil tanke diesel. Men så prøv at sætte hårdt mod hårdt
og forlang at få fyringsolien til samme pris som diesel.
Det er lykkedes for mig et par gange.
Og ret beset er diesel og fyringsolie det samme produkt diesel er blot
renset bedre og tilsat nogle additiver. af hensyn til bilmotoren
FC

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-07 19:55

On Thu, 4 Jan 2007 17:53:59 +0100, "JJFL" <jjfl@slet-postkasse.com>
wrote:

> [...]
>traileren ud hvis du vil tanke diesel. Men så prøv at sætte hårdt mod hårdt
>og forlang at få fyringsolien til samme pris som diesel.

Jeg har 3 stk 20 liters dunke. Det kunne jeg køre med i en uges tid
dengang.
Så vidt jeg ved må man slet ikke transportere mere end 20 liter
brændstof i dunke eller trailer? (Det er måske bare noget jeg har
misforstået ....)

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Nygaard

Dato : 04-01-07 20:09

> [...]
> Så vidt jeg ved må man slet ikke transportere mere end 20 liter
> brændstof i dunke eller trailer? (Det er måske bare noget jeg har

Hvis man transportere det i godkendte beholdere, så TROR jeg ikke der er
nogle problemer før man enten overskrider bilens lastevne, eller de 3 tons
hvor et ADR bevis er påkrævet... Det er jo f.eks. tilladt at køre med de 400
l der kan være på en.

Mvh
Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 04-01-07 22:51

On Thu, 04 Jan 2007 20:08:45 +0100, Nygaard wrote:

> [...]
> hvor et ADR bevis er påkrævet... Det er jo f.eks. tilladt at køre med de 400

Hej

DK-Benzins trailere er vist ikke "en godkendt beholder" og det ser ud til
ADR siger 80 kg. farligt gods.

DR-Penge har forrige sommer skrevet at trailerne ikke var lovlige men
DK-Benzin ville betale bøden hvis folk fik en sådan.

Men det må man selvfølgelig gøre op med sin samvittighed om man vil hente
sit brændstof på den måde.

JÅH

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-01-07 20:32

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> Så vidt jeg ved må man slet ikke transportere mere end 20 liter
> brændstof i dunke eller trailer? (Det er måske bare noget jeg har
Det er benzin, der er væsentligt mere brandfarligt end olie.

Mvh
Roberto

Fra : Mig_Selv

Dato : 06-01-07 18:17

Diesel flytter sig 700 gange hurtigere end benzin ved en eksplotion, så
diesel er farligere men sværere at antænde end benzin.
Esben

Fra : Roberto Saldo

Dato : 07-01-07 10:44

Mig_Selv wrote:
> Diesel flytter sig 700 gange hurtigere end benzin ved en eksplotion, så
> diesel er farligere men sværere at antænde end benzin.
Jae men det er jo nærmest teoretisk, da det er ret svært at få
blandingsforholdet nøjagtigt på traileren ...
Diesel har kun en ADR mærkning på 3.0 :) benzin 3.3.

Fra : Mr. D

Dato : 08-01-07 09:30

Tak for jeres svar :) Der var bestemt noget brugbart imellem

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-01-07 10:34

Mr. D wrote:
> Tak for jeres svar :) Der var bestemt noget brugbart imellem

Forresten, min oliepusher vil da gerne levere 75L, men de 700 koster det
250 i levering.

Mvh
Roberto