FileInfo på Linux?
Fra : Rander

Dato : 27-06-01 15:13

Jeg har en Linux-box der kører FTP-server - hvordan laver man Fileinfo på
sådan en?

Med fileinfo mener jeg: Til download på min windows-maskine bruger jeg
Download Accelerator Pro. Når jeg starter en download der siger den først
"getting file info" og får så en liste over alternative placeringer af
filen, både HTTP og FTP. Den info må den jo få fra serveren, men hvordan
får jeg så min Linux til at fortælle at fil XXX også kan hentes fra
foo.bar?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Enhver har sin fulde frihed, så længe han ikke benytter sig af den. (Helge Krog)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-06-01 15:18

Fra : Rander

Dato : 27-06-01 15:19

Wed, 27 Jun 2001 16:17:47 +0200 brugte Rasmus Bøg Hansen 22 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>Hvaffor en ftp? Proftpd? wu-ftpd?

Proftpd.

>Det er vist ikke en standard ftp-funktion... Der skal vel ligge en eller
>anden fil med information om, hvor filerne pÔ serveren ellers kan hentes
>(MIRRORS? mirrors? <filnavn>.info?)...

Jeg aner det ikke - det er jo det jeg spørger om!

>Hvilken slags ftp-server ser du den funktionalitet med?

Faktisk alle - også HTTP-servere...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg kørte ind i den anden vogn for at undgå sammenstød. (Skadesanmeldelse)

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 27-06-01 15:45

Rander wrote:

> [...]
> placeringer af filen, både HTTP og FTP. Den info må den jo få fra
> serveren, men hvordan får jeg så min Linux til at fortælle at fil XXX

Det har vist intet med serveren at gøre. Jeg tjekkede lige FAQ'en for
Download Accelerator Pro og det viser sig at programmet har en feature
de kalder "mirror search". Dvs. at programmet laver en søgning på
filnavnet for at se om den findes på andre helst hurtigere servere.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Rander

Dato : 27-06-01 16:40

Wed, 27 Jun 2001 16:45:16 +0200 brugte Thomas Overgaard 18 linier på at
> [...]

>de kalder "mirror search". Dvs. at programmet laver en søgning på
>filnavnet for at se om den findes på andre helst hurtigere servere.

Øhm... Okay, så er det bare at jeg ikke forstår hvordan den kan gøre det så
hurtigt!?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man kan først få en kæreste, når man har bil.
For ellers kan man ikke finde hende. (Alex, 7 år)

Fra : Lars Hansen

Dato : 27-06-01 22:50

Den anvender en central server til at holde styr på hvor alle de filer den
kender ligger,
en forspørgsel vil så komme til den centrale servere, og du får en liste af
servere hvorpå
den ligger.

Det tager ikke særlig lang tid at slå op i en database:)