Hus i 1 eller 1½ plan
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 12:00

Jeg overvejer at få bygget et træhus og har i den forbindelse nogle
overvejelser, som I med erfaring måske kan hjælpe mig med. Jeg har nemlig
særligt udset mig to forskelliige huse fra to firmaer - det ene kan jeg få i
1½ plan og det andet kun i 1 plan.

Hvad taler for og imod?

Jeg er umiddelbart mest stemt for 1½ plan - kvadratmeterprisen er billigere,
har jeg hørt. Men grunden passer også fint til at man kan komme op i højden
og nyde udsigten. Og huset i 1½ plan er en tand mere spændende.

På den anden side skal et træhus jo males/imprægneres en gang imellem og er
det så ikke langt nemmere med 1 plan?

De to typer har i iøvrigt hver deres charmerende og forskellige fordele, men
i første omgang tænker jeg på de rent praktiske fordele og ulemper ved de to
typer.

Mvh. Lisbeth

Fra : Max

Dato : 03-01-07 12:30

Hej Lisbeth

> Hvad taler for og imod?

Det taler imod at skulle rende op og ned af trapper, men
ulempens størrelse har noget med alder at gøre.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 13:22

Max wrote:

> Det taler imod at skulle rende op og ned af trapper, men
> ulempens størrelse har noget med alder at gøre.

Mine forældre havde i mange år et hus i to plan. Min mor forbandede det,
fordi det i modsætning til et hus i ét plan slet ikke var til at holde
rent, sagde hun.

Fra : Max

Dato : 03-01-07 13:36

Hej Holst

> det, fordi det i modsætning til et hus i ét plan slet ikke var til at
> holde rent, sagde hun.

Jeg har boet med trapper siden 1967 og hvis/når jeg skal
vælge ny bolig, ja så bliver det uden trapper.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 13:41

Max wrote:

> Jeg har boet med trapper siden 1967 og hvis/når jeg skal
> vælge ny bolig, ja så bliver det uden trapper.

Da mine forældre flyttede fra huset i to plan, var der heller ingen
tvivl om, at de skulle have et hus i ét plan.

Jeg personligt synes, et hus i flere plan er fedt, men det var på den
anden side heller ikke mig, der gjorde det rent.

Fra : Kåre

Dato : 03-01-07 14:12

> Hej Lisbeth

> Det taler imod at skulle rende op og ned af trapper, men
> ulempens størrelse har noget med alder at gøre.

Det kan jo være at "alderen" bliver udskudt lidt, da benene bliver holdt i
gang

Jeg bor selv i et hus med trapper, og har gjort det stort set al den tid jeg
har holdt eget hus.
Trapperne er jo i sig selv et nødvendigt onde, og har nok ikke rigtig nogen
fordele.
Ulemperne er som du nævner, at det kan være svært at vedligeholde: Diverse
reparationer, vinduesvask osv.
Og ja det er også vanskeligere at bære tøjkurven og støvsugeren op ad
trapperne, og det kan kræve bøvl med trappegitre med små børn.
Jeg har nu aldrig syntes at det var problemer som gør mit liv mindre værd,
men det er da værd at tage med i dine overvejelser.

Rent æstetisk synes jeg dog at de flotteste huse er i to eller tre plan.

mvh
Kåre

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 15:30

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> Trapperne er jo i sig selv et nødvendigt onde, og har nok ikke rigtig
> nogen fordele.

En trappe kan da være utroligt smuk! *S*

> Ulemperne er som du nævner, at det kan være svært at vedligeholde: Diverse
> reparationer, vinduesvask osv.

Jeg bor på 4. sal med skråvinduer. Vinduer pudser jeg stort set aldrig. De
bliver vasket "rene" af regn. Og pudser jeg dem, ser de alligevel "normale"
ud igen efter første regnbyge. Eller umanerligt støvede, når der er for
længe mellem bygerne.

> Og ja det er også vanskeligere at bære tøjkurven og støvsugeren op ad
> trapperne,

Den med snavsetøjet der skal ned, har jeg tænkt mig at løse med en skakt fra
bad til bryggers/vaskerum.

Og støvsuger... bygger man nyt uden at vælge central støvsuger? *S*

> og det kan kræve bøvl med trappegitre med små børn.

Jeg skal ikke have flere småbørn. Altså bortset fra planerne om en stor flok
børnebørn *S*
Er i iøvrigt opmærksomme på, at HVIS man får svigerbørn og børnebørn, så
ender man nemt med at have brug for væsentligt mere plads end mens man har
hjemmeboende børn *S*

Jeg kender et par, der boede i deres hus med to børn. Og de havde rigeligt
med plads. Da børnene flyttede hjemmefra, overvejede de at sælge og flytte
til noget mindre. Ti år senere var far mor og to døtre blvet til: far, mor,
to døtre, to svigersønner og otte børnebørn. *S*

Hvor der før skulle sidde fire om spisebordet, skulle der nu ofte være plads
til 14 mennesker *S* og de skulle til tider også kunne overnatte.

> Rent æstetisk synes jeg dog at de flotteste huse er i to eller tre plan.

Enig.

En anden ting er, at jeg synes det er en fordel med soveværelser på 1. sal,
så man man sove for åbne vinduer/døre uden at der er fri adgang for
indbrudstyve, katte etc. For ikke at tale om terrassen uden for
soveværelset, så man kan sove udendørs når vejret er til det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 03-01-07 17:44

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> adgang for indbrudstyve, katte etc. For ikke at tale om terrassen
> uden for soveværelset, så man kan sove udendørs når vejret er til det.

Til gengæld bliver det varmere på 1. sal hvis der er hedebølge om
sommeren - men det kan jo så løses ved at installere air condition!

--
Heidi

Fra : Kåre

Dato : 04-01-07 07:41

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Til gengæld bliver det varmere på 1. sal hvis der er hedebølge om
> sommeren - men det kan jo så løses ved at installere air condition!

Vi snakker nyt topisoleret hus her. Jeg gætter på at der ikke bliver så
varmt her som i et ældre hus.
Aircondition giver vist ikke noget særligt godt indeklima, eller? Bliver
luften ikke ekstrem tør?

mch
Kåre

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-07 09:32

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Til gengæld bliver det varmere på 1. sal hvis der er hedebølge om
> sommeren - men det kan jo så løses ved at installere air condition!

Efter mange år med lejlighed på 4. sal - helt oppe under taget - er det slet
ikke faldet mig ind, at det kan være et problem *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Kåre

Dato : 04-01-07 07:43

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> En trappe kan da være utroligt smuk! *S*

Hvad mener du forresten med 1½ plan? Er det bare to forskudte plan?
Jeg har egentlig gået ud fra at det var decideret stue og 1. sal der var
tale om.

Kåre

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-07 09:30

> Hvad mener du forresten med 1½ plan? Er det bare to forskudte plan?
> Jeg har egentlig gået ud fra at det var decideret stue og 1. sal der var
> tale om.

Det ER stue og 1- sal, der er tale om. Men 1. sal har skrå vægge, og så
hedder det åbenbart 1½ plan.

http://www.vikinghuse.dk/

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 15:19

> Det taler imod at skulle rende op og ned af trapper, men
> ulempens størrelse har noget med alder at gøre.

Min afdøde moster flyttede af samme grund fra 3. sal til 1. sal, da hun
fyldte 90. Da var hun blevet træt af at løbe op på 3. sal *S*

Jeg har i mange år boet på 4. sal (aldrig haft elevator) og har aldrig
oplevet det som et problem. Heller ikke da jeg skulle bære både baby og
indkøbsposer op på 4. sal.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-07 14:07

> særligt udset mig to forskelliige huse fra to firmaer - det ene kan jeg få
> i 1½ plan og det andet kun i 1 plan.
>
> Hvad taler for og imod?

Trapperne er det, de fleste bliver trætte af. På fordelssiden tæller at man
kan have ungerne ovenpå med kammerater og støj, mens stuen holdes mere
"stille", og der er også en fordel mere når de flytter hjemmefra. Så kan man
lukke førstesalen ned og kun bruge den til overnattende gæster.
Ellers afhænger det jo meget af ens nuværende behov. Har man små børn, så er
det mere praktisk at de har værelse tæt ved de voksne. Husets øvrige
indretning betyder også noget.

Jeg ville vælge førstesal, hvis jeg havde hjemmeboende børn eller planer om
at få børn, men med et soveværelse i stueetagen. Husk toilet på hver etage,
men ikke nødvendigvis bad.

Mvh Maria

Fra : Kåre

Dato : 03-01-07 14:29

> [...]
>
> Jeg ville vælge førstesal, hvis jeg havde hjemmeboende børn eller planer
> om at få børn, men med et soveværelse i stueetagen. Husk toilet på hver

Det med at det er en fordel at have ungerne ovenpå, og kan have stuen
nednenunder fri, er helt fint. Sådan har jeg det også selv.
Men jeg har et hus på 305 kvm fordelt på 2 plan. Var det i eet plan, så tror
jeg sådan set også at jeg kunne placere dem i den ene ende, og have fred i
den anden (den moderne børne/voksen opdeling af nyere huse).
Når ungerne har gæster på besøg, og de tumler rundt ovenpå, så kan jeg godt
høre dem...

Men jeg kom til at tænke på om indretning er nemmere i to plan? F.eks. mht.
placering af afløb fra toilet, bad og køkken, som kan placeres ovenpå
hinanden. ved store grundplan kan det kræve to afløb ud af huset.
Og så er der varmen. Er det mon ikke billigere i to plan ved samme antal
kvm? Spildvarmen fra stueetagen vil jo i nogen grad gøre nytte på
førstesalen.

Kåre

Fra : Leonard

Dato : 03-01-07 14:31

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:

> [...]
>Og så er der varmen. Er det mon ikke billigere i to plan ved samme antal
>kvm? Spildvarmen fra stueetagen vil jo i nogen grad gøre nytte på

Helt sikkert en fordel at kunne placere al det varme vand i nærheden
af hinanden og alle afløb i den samme faldstamme.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 15:09

Kåre wrote:

> Når ungerne har gæster på besøg, og de tumler rundt ovenpå, så kan jeg godt
> høre dem...

Jeg har et par venner, som ville ønske, de havde et legeværelse i
kælderen og ikke på første sal oven over stuen :)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-07 10:54

> Trapperne er det, de fleste bliver trætte af. På fordelssiden tæller at
> man kan have ungerne ovenpå med kammerater og støj, mens stuen holdes mere
> "stille", og der er også en fordel mere når de flytter hjemmefra.

Vær opmærksom på at der kan være temmeligt lydt i et træhus - også imellem
etagerne. Kender nogen der solgte deres nye træhus efter bare et på år for
at bygge nyt igen - og denne gang i sten. (Men jeg ved ikke om de havde
specielt larmende barn Jeg kan ikke huske fabrikatet på huset - udover
at det vat svensk og med betontag ...

Vores hus er fra 1928 og med et træbjælkelag i etageadskillesen. Da vi
lavede førstesal var vi nødt til at lægge et ekstra gulv for at leve op til
brandkravene da 1.salen ikke før var godkendt til beboelse. Det er er vi
blevet glade for da det jo også dæmper lidt mere end den oprindelige
konstruktion ...

/A

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-01-07 14:23

Hej

Lisbeth Jacobsen wrote:
> De to typer har i iøvrigt hver deres charmerende og forskellige fordele, men
> i første omgang tænker jeg på de rent praktiske fordele og ulemper ved de to
> typer.

Har prøvet begge dele og da vi købte vores nuværende hus hed det 1.
krav: 1 plan!

Ved flerplanshuse har man en tendens til at indrette sig på et enkelt
plan og lade resten henstå som opbevaringsplads (kontor/gæsteværelse
osv) for at undgå at rende op og ned hele tiden.

Det kommer selvfølgelig an på hvordan fordelingen af rummene er i huset
om man bruger hele huset eller kun dele af det. Det øverste plan kan
også stille krav til indretningen pga skråvægge.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Leonard

Dato : 03-01-07 14:40

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:

>Jeg er umiddelbart mest stemt for 1½ plan - kvadratmeterprisen er billigere,
>har jeg hørt. Men grunden passer også fint til at man kan komme op i højden
>og nyde udsigten. Og huset i 1½ plan er en tand mere spændende.

Jeg kan ikke forstå at 1½ plan bliver billigere end 1 plan, der er jo
ikke tale om at genbruge noget, da de forskellige niveauer ikke
overlapper hinanden.
Hvis grunden er til det, altså skrå, så indgangene på hver side af
huset ligger i niveau, så kan jeg se en idé med 1½ plan.
Det fornuftigste er 1 plan, det kan du bo i hele livet uanset om du er
rask og rørig, gammel og forfalden eller bare uheldig at brække et ben
(eller det der er værre).

Men det skal ikke være fornuftigt altsammen, min drøm er et 3 etages,
8-kantet hus, hvor den øverste etage skal være med udsigt hele vejen
rundt og med en altan udenom.
Så er jeg ligeglad med at det kræver en elevator, da jeg er
kørestolsbruger og ikke har ret meget at bruge trapper til.

Det er meget godt at høre andres meninger og erfaringer, for der er
nogle dumheder, man ikke behøver at gøre sine egne erfaringer med, men
samtidig skal der være plads til at lade den gode følelse bestemme ...

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 15:14

Leonard wrote:

> [...]
> Så er jeg ligeglad med at det kræver en elevator, da jeg er
> kørestolsbruger og ikke har ret meget at bruge trapper til.

Leonard! Vil du gifte dig med mig. Det er jo næsten drømmen om mit hus,
du der skriver.

Godt nok vil mit hus sikkert have 4 etager (foruden en vinkælder) og det
vil være rundt (upraktisk, ja, men so what) og ikke 8-kantet. En
vindeltrappen vil sno sig op i midten af bygningen, og den vil være en
så bred spiral, at trappen reelt snor sig rundt om en elevator i
bygningens centrum - jeg har nemlig også en kørestolsbruger på besøg
jævnligt.

Det er lidt et tårn, jeg vil have.

Fra : Leonard

Dato : 03-01-07 19:30

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

>Leonard! Vil du gifte dig med mig. Det er jo næsten drømmen om mit hus,
>du der skriver.

Nope, for vi bliver nok ikke enige om placeringen.
Mindst 100 m fra offentlig vej, max 30 m til hangaren, som i sagnes
natur skal ligge op til en asfalteret landingsbane

Desuden er jeg kun til kvinder

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 19:50

Leonard wrote:

> Nope, for vi bliver nok ikke enige om placeringen.
> Mindst 100 m fra offentlig vej, max 30 m til hangaren, som i sagnes
> natur skal ligge op til en asfalteret landingsbane

De 100 meter fra offentlig vej kan jeg nu godt tilslutte mig. Gerne
længere væk. Måske beliggende på en bakke med udsigt over en sø - eller
måske langs kysten.

Den asfalterede landingsbane er jeg derimod ikke så lun på.

> Desuden er jeg kun til kvinder

Ja, det er jeg også. Kan godt se, det giver lidt et problem.

Men jeg har nogle sjove drømme om mit hus, som givetvis aldrig bliver
ført ud i livet. Nogen gange ser jeg det mest som et eller andet gammelt
borgtårn på en ridderborg - andre gange som et eller andet hi-tech i
stål og glas.

Nå, man har jo lov til at drømme!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 19:56

> Men jeg har nogle sjove drømme om mit hus, som givetvis aldrig bliver ført
> ud i livet.

Hvorfor skal de ikke føres ud i livet? *S*

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 20:34

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Hvorfor skal de ikke føres ud i livet? *S*

Så skulle jeg da finde mig en millionøse

Mit tårn bliver ikke ligefrem billigt at bygge. Drømme er oftest noget
med at øverste etage nok stort set er bygget med glasfacade hele vejen
rundt. Hele denne facade skal kunne køre ned - hele vejen rundt, så den
kun får rækværkhøjde. Det er faktisk netop, så man kan sove udendørs.
Det er lidt vanskeligere for mig at finde ud af, hvordan taget
forsvinder, så man også kan sove under åben himmel. Men jeg forestillede
mig et eller andet system, hvor taget kunne samle sig, så det måske kun
dækkede en fjerdedel af taget. Hele øverste etage roterer i øvrigt
ganske langsomt rundt om centrum - så lægger man sig måske til at sove
med fødderne mod syd og vågner op med dem mod øst.

Ja, drømme er dejlige.

En mere realiserbar plan er at bygge en shelter over i hjørnet af min
grund, så jeg kan sove udendørs hele året. Det kunne være lidt fedt.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-01-07 21:19

Holst <newsnov06@shelter.dk> writes:

> En mere realiserbar plan er at bygge en shelter over i hjørnet af min
> grund, så jeg kan sove udendørs hele året. Det kunne være lidt fedt.

Det har mine forældre faktisk gjort. De bor på landet og har bygget
den på den anden side af staldbygningerne. Der er skov mod nord,
åbent med frugttræer mod syd, skov mod øst og vest.

Der er ført vand derover og der er naturligvis en grube og flere
bålpladser.

Shelteren er så høj, at man kan sidder derinde og spise, når det
styrter ned. http://trinekc.dk/alfred.php Her er to billeder af
hunden, hvor han ligger i shelteren.

De bor derude hele sommerhalvåret, for som de siger, det er altså ikke
sjovt, når dynen blæser af. :)

Så kom du bare i gang med projektet, du bliver glad for det!

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Leonard

Dato : 04-01-07 09:46

> [...]

>måske langs kysten.
>
>Den asfalterede landingsbane er jeg derimod ikke så lun på.

Og så glemte jeg at der på den anden side af landingsbanen skal være
en 700m lang sø til at sejle vandski i, med dertilhørende klubhus
En lille kro med 20 værelser og en campingplads skal der også være
plads til.
Der må meget gerne være andre huse med egen hangar så det bliver en
lille flyby.
I den fjerne ende af landingsbane og sø må der også meget gerne ligge
en crossbane

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-07 00:33

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
newstnp2l7a2fmchbaivk8sdejdlioiv5jm9@4ax.com...

> Nope, for vi bliver nok ikke enige om placeringen.
> Mindst 100 m fra offentlig vej, max 30 m til hangaren, som i sagnes
> natur skal ligge op til en asfalteret landingsbane

Du flytter da bare ind i kontroltårnet.

--
mvh Uffe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-01-07 15:13

> Men det skal ikke være fornuftigt altsammen, min drøm er et 3 etages,
> 8-kantet hus, hvor den øverste etage skal være med udsigt hele vejen
> rundt og med en altan udenom.

Hmmmm.... min primære drøm (og plan!) er et ottekantet hus i 1½ plan med
udsigt fra 1. sal - og altan, hvor det er passende *S*

Den sekundære drøm er det ottekantede i 1 plan, hvilket giver muligheder for
superflot ovenlys i det centrale og mest brugte rum.

> Det er meget godt at høre andres meninger og erfaringer, for der er
> nogle dumheder, man ikke behøver at gøre sine egne erfaringer med,

Lige præcis.

De seneste måneder har jeg talt med flere, der har bygget to drømmehuse....
nummer et TROEDE de var drømmehuse. I nummer to brugte de så erfaringer fra
nummer et og byggede endelig huset, der levede op til drømmene. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-07 00:29

> [...]
> drømmehuse.... nummer et TROEDE de var drømmehuse. I nummer to brugte de
> så erfaringer fra nummer et og byggede endelig huset, der levede op til

Det første bygger du til en uven.
Det næste bygger du til en ven.
Det tredie bygger du til dig selv.

--
mvh Uffe

Fra : JS

Dato : 04-01-07 18:43

Leonard wrote:

> Jeg kan ikke forstå at 1½ plan bliver billigere end 1 plan, der er jo
> ikke tale om at genbruge noget, da de forskellige niveauer ikke
> overlapper hinanden.

Hvad mener du? Det gør de i høj grad. Grundplan på ca. 95 giver samlet ca.
170 m2, så det er da klart at det bliver billigere, når der kun skal laves
95 m2 fundament m.m.

Fra : Leonard

Dato : 04-01-07 19:10

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Hvad mener du? Det gør de i høj grad. Grundplan på ca. 95 giver samlet ca.
>170 m2, så det er da klart at det bliver billigere, når der kun skal laves
>95 m2 fundament m.m.

Det jeg forstår ved 1½ plan er åbenbart ikke det samme som
byggefirmaet mener med det.
For mig er et 1½ plans hus et hus hvor den ene del er en ½ etage
højere end den anden del.
Efter at have kigget på de huse Lisbeth drømmer om har jeg lært at 1½
plan åbenbart betyder, når den ene etage ikke er lige så stor som den
anden.
Jeg er så belevet endnu mere forvirret over at Lisbeth kan kalde de
huse for 8-kantede, for det er de altså ikke im in geometriske
forståelse af kantede firgurer, men der er jeg åbenbart også af en
anden opfattelse end byggefirmaet.

Fra : Holst

Dato : 04-01-07 19:19

Leonard wrote:

> [...]
> huse for 8-kantede, for det er de altså ikke im in geometriske
> forståelse af kantede firgurer, men der er jeg åbenbart også af en

Jeg tror, Lisbeths 8-kantede hus var et tankehus.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-07 19:19

> [...]
> huse for 8-kantede, for det er de altså ikke im in geometriske
> forståelse af kantede firgurer, men der er jeg åbenbart også af en

Jeg har ikke kaldt de huse for ottekantede! *S*

Jeg skrev: ".... min primære drøm (og plan!) er et ottekantet hus i 1½ plan
med
udsigt fra 1. sal:"

Linket til www.vikinghuse.dk postede jeg dog i et andet indlæg. I
forbindelse med snakken om, hvad 1½ plan er.

Men når det så er sagt, hører det med, at går du ind i Vikinghusets
designmodul, så vil du kunne se, at de har et ottekantet modul, som der
oftest er mindst to af i deres huse. Du kan således godt få et Vikinghus,
der (kun) er ottekantet, men det er ikke almindeligt. *S*

Skal jeg være helt præcis, så drømmer jeg ikke om et ottekantet hus - men om
et hus, der består af ottekantede moduler.

http://www.harresoehuset.dk kan levere et ottekantet hus.
http://harresoehuset.dk/admin/filer/files/billeder/M14-indretning%20300x.jpg

Hos dem kan du også sammensætte flere ottekantede moduler til ét hus. Se
eksempelvis dette:
http://harresoehuset.dk/admin/filer/files/billeder/M8x4-plan-100x.jpg

Mvh. Lisbeth

Fra : Ole Laursen

Dato : 05-01-07 09:26

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> writes:

> http://www.harresoehuset.dk kan levere et ottekantet hus.
> http://harresoehuset.dk/admin/filer/files/billeder/M14-indretning%20300x.jpg

Her er det i lidt større udgave:

http://harresoehuset.dk/admin/filer/files/billeder/M14-indretning-600x.jpg

Det er en interessant indretning. Det forekommer mig dog at det må
være lidt svært med skabe i køkkenet, i hvert fald i den spidse
vinkel.

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/

Fra : Ole Laursen

Dato : 05-01-07 09:37

Ole Laursen <olau@cs.aau.dk> writes:

> [...]
>
> Det er en interessant indretning. Det forekommer mig dog at det må
> være lidt svært med skabe i køkkenet, i hvert fald i den spidse

Ah, man kan se her hvordan det er løst i praksis:

http://harresoehuset.dk/?TemplateID=496

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/