Rodalon Vs. Sadolin husrens koncentreret
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 01-01-07 17:15

Hej.
Efter hvad jeg kan finde ud af er det det samme stof i henholdvis Rodalon og
Sadolin husrens koncentreret.(Benzalkoniumchlorid)
http://www.rodalon.dk/da/pages/Datablade_og_brugsanvisninger/index.html
http://www.sgc.sadolin.dk/mediaupload/1804.pdf
Er der nogle som har brugt eller bruger Sadolin husrens i stedet for
Rodalon?
Jeg skal bruge det til at rense udestue/drivhus samt havehynder og bilsæder
med.

MVH
Niels Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-01-07 20:13

On Mon, 1 Jan 2007 17:14:45 +0100, "Niels Peter Nielsen"
<npnfjerndette@tv.dk> wrote:

> [...]
>Rodalon?
>Jeg skal bruge det til at rense udestue/drivhus samt havehynder og bilsæder

Jeg har brugt noget billigt fra et billig-byggemarked, som også "bare"
var benzalkoniumklorid. Ved Rodalon betaler du for navnet (måske).
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 01-01-07 21:40

> Jeg har brugt noget billigt fra et billig-byggemarked, som også "bare"
> var benzalkoniumklorid. Ved Rodalon betaler du for navnet (måske).
> [...]

Hvad kaldte de det?
MVH
Niels Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-01-07 21:46

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> Ved Rodalon betaler du for navnet (måske).

Tihi fnis. Tror du selv på at det skulle overgå Sadolin at sælge noget til
en rimelig pris?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-01-07 22:09

On Mon, 1 Jan 2007 21:45:46 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Tihi fnis. Tror du selv på at det skulle overgå Sadolin at sælge noget til
>en rimelig pris?

Der er lige den hage her, at _hvis_ rodalon nu sælges som et
algefjerningsmiddel udendørs, så skal der svjv betales noget
kemikalieafgift, men hvsi man bare undlader at fortælle på dunken at det
kan fjerne alger, men i stedet skriver noget ala 'desinficerende', så
slipper man for afgiften. Jeg ved ikke om det hænger sådan sammen med
rodalon, så jeg skal ikke gøre mig mere klog på det.